Jan Maarten glorieuze winnaar, eigen foto,s en video

Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Jan Maarten glorieuze winnaar, eigen foto,s en video

Bericht door Redactie West »

Vanmiddag met veel Oldebroekers bij de slotrace bij het Marathonschaatsen in Assen gezien hoe Jan Maarten ook winnaar van de dagzege werd.
Wij kwamen voor de huldiging van de totaalzege maar in het voorgesprek zei hij dat speciaal voor onze komst ook wel even deze dagprijs mee zou nemen.

Hij heeft woord gehouden, veel werk gedaan in de race, een ronde voorsprong met 9 anderen gepakt en in de slotronde weer de steeds op kop.
Nu kon echter niemand over hem heen komen, geweldig.
Rene Ruitenberg had Jan van Osterom in de kopgroep en moest afstoppen. Daarmee verspeelde hij zelf een kans bij de eerste 10. Wel werd hij zelf 10e in de einduitslag.
Hierbij wat foto's van het gekkenhuis bij de huldiging.
Klik hier voor een kort filmpje.

Afbeelding
links wat Oldebroekers in publiek

Afbeelding

Afbeelding

Net gekregen van de verzorger van de Bam ploeg, een enorme fles Grobbelaar.

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag was Heideman in ieder geval sportief weer het middelpunt. Als de Proteq-rijder zijn vijfde eindzege in de cupcompetitie van enige franje had willen voorzien, dan had hij dat niet beter kunnen doen dan in de finale op De Smelt. Heideman maakte deel uit van een kopgroep van tien man die halverwege de wedstrijd een ronde voorsprong nam. Daarbij zaten meer grote mannen als Cédric Michaud, Jeroen de Vries, Kurt Wubben, Jan van Oosterom en Yoeri Lissenberg. Die tien mochten uiteindelijk ook in de finale strijden om de winst. Vlak daarvoor was bij de sprint van het peloton de strijd om de derde plek beslist. Douwe de Vries bleef rivaal Ingmar Berga voor. Die kwam balend over de streep in de wetenschap dat hij de plek op het eindpodium had verspeeld. De Vries was zeer gelukkig. ,,Super. Hier ging het me vandaag om, en dan lukt het ook nog.’’

In de laatste ronden maakte Heideman grote indruk. Wubben probeerde het, Van Oosterom probeerde het, maar Heideman pareerde hoogstpersoonlijk alle aanvallen. Niet helemaal vrijwillig, gaf hij toe. ,,Ze drongen me op kop en dwongen me die vluchters terug te halen.’’ Daarmee zou de klassementsleider krachten moeten verspelen, maar in de laatste ronde bleek daar niets van. Heideman toonde zich echt de sterkste, en hield Michaud en Lissenberg achter zich. ,,Een mooie manier om af te sluiten’’, vond Heideman. ,,Dit was voor mij de beste finale van het hele seizoen.’’

Even verderop stond Michaud wat somber voor zich uit te kijken. Het seizoen, vertelde hij toch met een lach, was voor hem geëindigd zoals het begonnen was. ,,Achter Jan Maarten Heideman.’’


Bron KNSB


Afbeelding

Rene voor de wedstrijd, ontspannen als altijd.
Plaats reactie