Geheim van de mysterieuze brief ontrafeld!

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Geheim van de mysterieuze brief ontrafeld!

Bericht door Redactie »

Geheim van de mysterieuze brief ontrafeld!

Vandaag op 23-10-2007 hebben we verdere informatie gekregen met betrekking tot de geheimzinnige brief welke we vorige week ontvangen. De enveloppe is geopend en de inhoud van deze enveloppe was een brief van Sinterklaas.


De brief gericht aan de VLS-Kidz is bijgevoegd en bevat informatie over een opdracht van Sinterklaas. Op 3 November zullen de Kidz proberen Sinterklaas verder te helpen tijdens een doe-dag. Ook staat er in de brief wat informatie voor de Kidz over de intocht van Sinterklaas op zaterdag 17 november.

Lees de brief hieronder voor meer informatie.

Als uw kind ook mee wil helpen met het grote probleem rond de intocht van Sinterklaas, is er nog plek op de doe-dag van 03-11-2007. Voor meer informatie stuur een e-mail naar vlszoektjou@vlsband.nl of bel even met Hanneke Luyke: 06-27177654.
Lieve VLS-Kidz,

Ik heb de leiding gevraagd deze brief te openen, vandaag op 23 oktober, tijdens de les van de VLS-Kidz. We hebben namelijk een klein probleempje….

Misschien weten jullie wel wat er zaterdag 17 november gebeurd. Samen met mijn pieten zal ik Wezep dan bezoeken. De muziekpiet kwam met het idee om met een pietenfanfare mee te gaan vanuit Spanje. Ik vond het een prachtig idee en zei gelijk ja. Gezellige muziek aan boord tijdens een lange reis is natuurlijk erg fijn. De muziekpiet is niet een heel slimme piet want zoals ik al zei zijn er nu wat probleempjes. Ten eerste: we hebben helemaal geen muziekinstrumenten waarop de pieten kunnen spelen.
Na een telefoontje met het bestuur van de “van Limburg Stirumband”, blijkt dit niet echt een probleem te zijn. De VLS zorgt ervoor dat de instrumenten worden overgevlogen zodat de pieten voor 17 november kunnen oefenen.
Dan komen we gelijk bij het 2e probleem. Geen enkele piet weet hoe je deze instrumenten moet gebruiken.

Daarom vraag ik voor dit probleem jullie hulp!

Via de kranten ben ik op de hoogte gekomen van jullie kwaliteiten. Graag wil ik jullie hulp vragen om de pieten muziek te leren spelen. Met tekeningen, geknutselde werkjes of een andere uitleg van de instrumenten helpen jullie me al heel erg. Ook zal Sinterklaas proberen een cameraman of vrouw te sturen die jullie gaat filmen. Op zaterdag 3 november lijkt het mij het verstandigst om alles te filmen. Dan hebben de pieten ook nog even tijd om te oefenen. Maar dat regelen jullie leiders wel.

Veel succes allemaal! Ik weet dat de VLS-Kidz dit wel aankunnen.

Komen jullie dan ook kijken op 17 november? Misschien heeft de pietenfanfare wel een leuk kleinigheidje voor jullie, maar dat is nu nog een verrassing.

Vriendelijke groeten,

S. Nicolaas.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie