"Victory" voor Thomas van Leeuwen in 2nd IDM Oschersleben.

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10150
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

"Victory" voor Thomas van Leeuwen in 2nd IDM Oschersleben.

Bericht door Redactie »

"Victory" voor Thomas van Leeuwen in 2nd IDM Oschersleben.

De IDM organisatie heeft dit seizoen twee races per weekend op het programma gezet. Zaterdag de eerste race en op Zondag de tweede. Wederom waren er dit weekend veel punten te verdienen. Afgelopen weekend was het weer zover dat het IDM (Internationale Deutsche Motorradmeistershaft) in Oschersleben voor de tweede keer de lampen op groen zette.

Een verslag van Thomas#71: “De vrije trainingen op vrijdag gingen behoorlijk goed, in de 3e vrije training kreeg ik echter te maken met een gebroken versnellingsbak as. Vermoeidheid in het materiaal waarvan deze as is gemaakt was hiervan de oorzaak.
's Nachts begint het regenen en dus is het circuit nat bij aanvang van de 1e kwalificatie. Zo'n 4 ronden voor het eind sta ik op de 2e plek en ga ik er goed voor zitten om mijn rondetijd te verbeteren. Aan het eind van het rechte stuk voor de chicane verlies ik bij het aanraken van de voorrem mijn voorwiel, zonder ook maar te kunnen reageren schuif ik over het asfalt de grindbak in. De baan droog snel op dat moment en de tijden gaan rap omlaag. Helaas val ik terug naar een 11e plek.

Afbeelding
Thomas in actie tijdens de Paasraces Assen. Foto Oeds Zandstra

De 2e kwalificatie regent het serieus en weer beland ik in de grindbak, deze keer na slechts 2 ronden. Kwaad op mezelf raap het zaakje op uit de grindbak en zoek zo snel mogelijk de pits op voor een check-up bij mijn monteurs. Na groen licht te hebben gekregen van mijn team ga ik de baan weer op om mijn tijd uit de 1e kwalificatie te verbeteren. Helaas lukt het onder nog slechtere weersomstandigheden als in de ochtend, net niet.
De 1e race heb ik een fantastische start, vanaf de 11e naar de 2e plaats. Wat wijd ga ik de bocht door en verlies hierdoor 2 plaatsen. Achter Peter Sebestyen (H) probeer ik de aansluiting krijgen. Juist op het moment dat ik hierin ben geslaagd slaat het noodlot opnieuw toe. Op precies dezelfde plek en exact dezelfde manier als in de 1e kwalificatie beland ik in de grindbak. Mijn race is ten einde en daarmee een zekere 4e plek verspeeld!!
In de warming up training op zondag was de baan nog niet volledig droog, op bepaalde tricky plaatsen was de baan nog nat. Desondanks ben ik de pits ingegaan om mijn regenbanden voor slicks te wisselen.
De 2e race was perfect!! net als de eerste race had ik weer een super start vanaf de 11e plek duik als 2e de eerste bocht in en kom de eerste ronde ook als 2e door. Helaas maakte ik een paar foutjes waardoor twee plekken verloor. Lange tijd kon ik Schouten en Eckelmaier volgen totdat ik in de problemen raakte door een Moto3 rijder die de blauwe vlaggen negeerde waardoor ik drie bochten lang vet opgehouden werd. Ik kon het gat naar Schouten en Eckelmaier niet meer dichten en besloot met "het koppie" te gaan rijden en te consolideren. Voor mij reden 4 Moto3's, het gevaar, de 125-ers reden achter mij.
Doordat het IDM een apart klassement kent voor de 125cc en Moto3 finishte ik als 1e in de 125cc klasse en daarmee is mijn eerste overwinning in het Internationaal Duits Kampioenschap een feit!!! Yessss!!!!
Een zeer succesvol weekend met een moeilijke start, zo zou je het kunnen omschrijven. Ik wil graag mijn team en monteurs Teunis en Jan bedanken voor het harde werk. Ik heb hen door mijn talrijke crashes veel werk bezorgd. De eerste overwinning is binnen en ik hoop dat er nog vele zullen volgen.”
Volgende race is in het weekend van 9 & 10 juni "Speed Challenge" in Assen
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie