Extreme en verraderlijke gladheid.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Extreme en verraderlijke gladheid.

Bericht door Redactie »

Extreme en verraderlijke gladheid op de wegen op dit moment!!
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Extreme en verraderlijke gladheid.

Bericht door Redactie »

Pas op
Nog steeds zijn er spiegelgladde plaatsen op trottoirs, fietspaden en wegen in onze gemeente.
Met het invallen van de avond zal het snel afkoelen en natte plaatsen mogelijk veranderen in een ijsbaan.

Dat ook de hoofdrijbanen plaatselijk lange tijd glad bleven kunt zien in de reportage op de website van Stefan Verkerk: Bekijk de videobeelden van glijdende en botsende auto's.
Vanuit de gemeente kwam het bericht dat er de hele nacht gestrooid was, maar volgens omwonenden van de Industrieweg is er tijdens de ochtenduren geen enkele strooiwagen meer langs geweest. Dat de gemeente strooit tijdens de nacht is logisch, maar het gevaar is dat het ijs wat door de pekel smeltwater wordt, na enkele uren weer bevriest. Daarom is constant strooien ook belangrijk. De gemeente kwam pas tegen kwart over twaalf langs met een strooiploeg, terwijl om half elf al bekend was dat er sprake was van een spekgladde weg.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Extreme en verraderlijke gladheid.

Bericht door mrotman »

Waarom hebben omstanders en verslaggevers geen initiatief genomen om het verkeer al bij de Kamphal te waarschuwen voor de gevaarlijke situatie? Wie zouden er medeverantwoordelijk zijn als er echt iets ernstigs gebeurt was?
Arnold van de Worp
Redactie
Berichten: 108
Lid geworden op: di jul 29, 2008 20:01
Locatie: Wezep, gemeente Oldebroek
Contacteer:

Re: Extreme en verraderlijke gladheid.

Bericht door Arnold van de Worp »

Een eerste vind ik het van de zotte dat de meeste automobilisten zich niet goed aan passen aan de gladde wegen, zo te zien in het filmpje rijden die mensen te hard en remmen te laat en te hard af voordat ze bij het kruispunt zijn.

Ten tweede zeg ik dat iedereen voorzichtig moet zijn, moet je de ruiten van je auto krabben? wees dan ook voorzichtig op de weg en vooral in de schaduw blijft het ijs langer zitten! want dat word glijden! en rijd dan niet zo hard als je normaal zou doen en houd meer dan voldoende afstand op je voorligger!

En als derde punt noem ik de winterbanden en ABS, dat werkt niet op een bevroren weg, Die winterbanden mogen dan wel zachter rubber hebben en een dieper profiel dan zomerbanden maar op het ijs is er dus geen contact met het asfalt waardoor een band geen grip meer heeft!
ABS heeft met ijs net zo min effect, als de auto begint te glijden is er geen houden meer aan! dat komt weer op de banden aan die op het ijs geen grip hebben!
Benny v/d Werfhorst
Berichten: 31
Lid geworden op: wo mei 06, 2009 22:32
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contacteer:

Re: Extreme en verraderlijke gladheid.

Bericht door Benny v/d Werfhorst »

Sorry kan het niet laten:

Daar hoef je niet voor naar de Thialf in Heerenveen. :)

Nu even serieus: Ik heb weleens het idee, dat mensen totaal geen situaties meer kunnen inschatten. Ik sta er soms verstelt van, hoe sommige autobestuurders je met een rotgang voorbij komen zetten, terwijl het spekglad is.

Mensen hebben hierin ook een eigen verantwoording! Op het filmpje zie ik sommige mensen aan komen rijden, waar ik u tegen zeg. Geen enkel inschattingsvermogen, terwijl er overal luid en duidelijk gewaarschuwd is.

Benny
jacco
Berichten: 24
Lid geworden op: zo sep 09, 2007 19:54
Locatie: Wezep

Re: Extreme en verraderlijke gladheid.

Bericht door jacco »

En we hebben Geenstijl/dumpert gehaald.

http://www.dumpert.nl/mediabase/1895961 ... wezep.html

goede reclame voor de gemeente...kuch kuch...
Werkelijk als je als gemeente gewaarschuwd bent voor de gevaarlijke situatie en na een eerder ongeval komt men nog niet strooien.
Dit getuige de auto die inmiddels al aan de overzijde van de weg in de heg staat.
Plaats reactie