Slachtoffer treinongeluk van 21 Nov bij Wonderen Bestaan

Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Slachtoffer treinongeluk van 21 Nov bij Wonderen Bestaan

Bericht door Stefan »

Slachtoffer treinongeluk van 21 Nov bij Wonderen Bestaan
Ruben is een vrolijke 20-jarige student Toerisme. Sigaretje, drankje, vriendinnetje: met volle teugen geniet hij van het studentenleven. Het is vrijdag 11 november 2005 wanneer Ruben van zijn stageplaats in Oldenbroek naar Wezep fietst om daar op de trein naar huis te stappen. Hij voelt zich een beetje ziek en is vermoeid van de lange werkweek. In gedachten verzonken rijdt naar het station.

Afbeelding

Aangekomen bij de spoorwegovergang knipperen de rode lampen, rinkelen de bellen en zijn de halve slagbomen inmiddels gesloten: er is een passerende trein op komst. Wachten dus. “Maar die dag deed ik iets heel raars”, vertelt Ruben. “Ondanks de overduidelijke signalen, manoeuvreerde ik mijn fiets om onverklaarbare redenen om de gesloten slagboom heen”. Terwijl zijn voorwiel al op het spoor staat, hoort hij schrikwekkend dichtbij het harde geluid van een toeter. Ruben wil opkijken, maar het is al te laat.
Lees verder..

Zelf heb ik de jongen nog zien liggen, het ongeluk zelf niet gezien. Was toen op het station om iemand weg te brengen met de trein. Zag er erg eng uit..

Afbeelding

Donderdag 25 Mei vanaf 21.55u bij de KRO op Nederland 1
Plaats reactie