Hondenpoep ook in uw top-3 van ergernissen

Plaats reactie
Jan Boer
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:43

Hondenpoep ook in uw top-3 van ergernissen

Bericht door Jan Boer »

Of de hondenpoep behoort tot de top-3 van ergernissen van inwoners van de Gemeente Oldebroek is mij niet bekend. Het staat bij mij in ieder geval op nummer 1. De strook gras bij ons voor het huis wordt door onze en de buur(t)kinderen regelmatig gebruikt om te spelen. Wat is er dan viezer dat er mensen zijn die daar hun hond laten poepen. De hond weet inmiddels immers niet beter. Zijn baas/ bazin wel. Men neemt niet even de moeite om zijn of haar hond een eindje verder uit te laten, waar in ieder geval de kinderen er geen last van hebben, of het op te ruimen. Maar dood leuk laten liggen en uw buur(t)kinderen er lekker in laten rollebollen.
Of wanneer men deze week denkt een mooie witte sneeuwpop denkt te maken en uw zoontje of dochter binnenkomt met volop hondenpoep aan zijn handschoenen en zijn sneeuwpop voor het huis vol zit met u raadt het al hondenpoep.
Ook de trottoirs bij de diverse scholen liggen vol. Het wordt hoog tijd voor actie .
Het wordt dan volgens mij hoogtijd en met mij denk ik velen dat de Gemeente(eerst de politiek) eerst gaat discussiëren en zo spoedig een hondenpoepbeleid erop los laat in de Gemeente Oldebroek

Hieronder al een voorzet voor de eventuele regels
In het kort is de aan pak als het volgt
• Hondenpoep moet in principe overal onmiddellijk worden opgeruimd. Dat geldt voor de trottoirs, maar ook voor de goot, de struiken of een grasveldje. De hondenbezitter kan daarvoor een speciaal zakje gebruiken of een gewoon plastic zakje al of niet met schep
• Sommige plekken worden bestemd als uitlaatplaats, een soort hondentoilet, Hier hoeven de hondenbezitters niets op te ruimen. Wel moet de hond aangelijnd blijven.
• Sommige plaatsen worden bestemd als losloopgebied. Ook hier hoeven de hondenbezitters niets op te ruimen; bovendien kunnen zij hun huisdier hier vrij laten rondlopen of rennen.

Een milieucontroleur van de Gemeente Oldebroek kan boetes uitdelen, wanneer hij of zij mensen treft die de regels overtreden.
Zomaar een voorzet voor een leefbaarder Oldebroek!!
Sjaak
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:40

Bericht door Sjaak »

Hou er maar over op.
Vanaf het zwembad richting ''de Bron'' is het een drama aan beide zijden op de stoep naast de begraafplaats.
Ik, m'n vrouw en de kleine moeten slingerend naar school en weer terug
als we erlangs moeten.
Het is 6 min. lopen, maar het is misschien beter dat we voortaan maar de auto nemen.
Plaats reactie