ZZ-strw

Plaats reactie
asfaltrocker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 19:14

ZZ-strw

Bericht door asfaltrocker »

Mja, de ZZ-straatweg een 60km-zone, zet er een paar afgekeurde agenten neer met een flitskassa, en tsje-tsjing, de vakantie voor 2007 is weer binnen.

Hoewel er blijkbaar wel geld isvoor oeverloze en hersendodende drempel-projecten ontbreekt het de helden wethouder aan een fatsoenlijk toekomstbeleid voor een belangrijke verkeersader. Want tja, op het gemeentehuis hebben we er immers geen last van?

Stop met vergaderen, doe eindelijk eens wat de burger wil, dankzij hem zitten jullie immers op jullie plek?
Zet dus die stoffige bureau-maskers af, en pak zelf eens de auto en rijd door Oldebroek.

Wat moet er nog gebeuren voor we eindelijk eens een overheid hebben die niet op een roze wolk leeft, maar inziet dat Nederland op deze manier verschrikkleijk naarde KLOTE gaat?
En die inziet dat het geen zin heeft om de probleem-ontkennende, bomenknuffelende drempel-denkers teveel inspraak te geven?
Oldebroek, gemeente Wezep.
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

Laat ze eens bij de afslag Wezep rijden bij de A28... Lijkt me leuk om te zien ;)
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Reactie op Asfaltrocker

Bericht door Bert-Jan »

Beste Asfaltrocker,

Ik lees een grote frustratie in je betoog, maar ook onjuiste en zware aantijgingen jegens ambtenaren, wethouders en politiek.

Alle politieke partijen in de raad (CU, PvdA, CDA, SGP & VVD) hebben het punt Zuiderzeestraatweg (in Oldebroek centrum) hoog op hun persoonlijke- en de raadsagenda staan. Maar dat punt staat daar niet alleen.

Je steekt erg snel een beschuldigende en als beledigend te verstane vinger uit naar de wethouders. In dit geval wethouder Jan Klein (PvdA) die deze materie in z’n portefeuille heeft. Blijkbaar heb je nog nooit met hem gesproken en zeker niet over de materie die je aanhaalt, want dan kende je z’n standpunten beter, alsmede die van het college.

De feiten, nogmaals, op een rijtje:

1.De Zuiderzeestraatweg is NIET onder beheer van Gemeente Oldebroek, maar de provincie Gelderland;

2. De Provincie Gelderland heeft al enige tijd geleden laten weten dat men de aanvraag aangaande de Zuiderzeestraatweg van Oldeboek niet in behandeling wil nemen op basis van argumenten.

3. De provincie Gelderland wil dat dit soort zaken in breder verband, dus in regioverband, op elkaar afgestemd wordt, zodat gelden en middelen ingezet kunnen worden met optimaal effect (en dus zonder neveneffect) in de wijdere omgeving;

4. Het Oldebroeker college (B&W) heeft een strategie uitgesproken om e.e.a. toch in behandeling te kunnen houden bij de provincie én men is altijd in gesprek met de regiogemeenten;

5. Eventuele aanpassingen van de ZZstraatweg in Oldebroek hangen nauw samen met het Centrumplan Oldebroek. Waar parkeren? Waar inritten, waar uitritten en hoe om te gaan met ondernemers behoeften buiten het Centrumplan?

6. Een veiliger ZZstraatweg in Oldebroek-centrum houdt eigenlijk in: weghalen parkeerplaatsen en aldus creëren van overzicht op de weg. Stel dit maar eens voor aan de ondernemers in Oldebroek-centrum.

7. De Gemeente Oldebroek heeft überhaupt niet de middelen voor een meest minimaal oplossende aanpassing;

8. Een rondweg om Elburg/Oostendorp en ’t Harde vormt een grote verandering voor verkeershandelingen in de wijde omgeving. Zonder rekenschap te houden met dergelijke ontwikkelingen zou ongepast zijn en een flinke, onverantwoorde, greep in de buidel van de belastingbetaler zijn;

9. De Gemeente Oldebroek is in beslissende fases van de plannen: Centrumplan Oldebroek, Kulturhus Oldebroek en Inbreidingsplan Hattemerbroek. De gemeente steekt hierbij financieel de nek behoorlijk uit. Ook hier gaat het in een enkel geval om meer dan 2 miljoen euro die er fysiek nog niet eens is. Kortom, weer die belastingbetaler, maar ook de burgers & ondernemers die deze plannen erg graag uitgevoerd zien

10. De Gemeente voert de plannen niet louter in haar eentje uit, maar heeft klankbord groepen en gesprekspartners in de samenleving;

11. De 60 KM/h zone die je aanhaalt is gebaseerd op uitspraken van mij elders op deze site. Dat betrof een persoonlijke inschatting mijnerzijds en is nooit opgeworpen vanuit de overheid,

12. De vraag om flitsers-op-aanvraag komt vanuit de burgers en hier is dus, n.a.v. de vraag op geantwoord dat je zelf mobiele flitsteams mag uitnodigen in je eigen wijk (dit is een maandje of 2 geleden landelijk bekend gemaakt door de politiediensten);

13. Politiek is niet het klakkeloos uitvoeren van losse zaken, maar verbanden leggen en verantwoordelijkheid nemen voor nu én de toekomst.


Ik weet dat velen het mij af zullen raden om te reageren zoals ik nu doe, maar ik voel het me verplicht. Ook ik ben “een burger” en zie geen enkel voordeel in wijzende vingertjes, beschuldigingen en aannames. Ik zie het heil in overleg en gezamenlijkheid.

Dit land gaat eerder “naar de Klote” door haat, populisme, onverschilligheid, zelfgenoegzaamheid & onvoldoende onderling inlevingsvermogen dan door roze wolkjes. Daar ben ik heel stellig in.

De ambtenaren en wethouders rijden bijna elke dag door Oldebroek en de raadsleden ook vaak genoeg, daar mag je van uit gaan. Wethouder Klein rijdt op die route dus óók door Wezep en onder de A28 door (Ja, Stefan). Hij heeft zich ook vooraf verzet tegen zaken waarvan de Gemeente ook voorzag dat er neveneffecten zouden ontstaan. Onlangs waren er commissie- en raadsvergaderingen over dit onderwerp. Daar zijn vragen gesteld en antwoorden gegeven.

Je zou bijna denken dat je zegt dat alle wegen zo recht-toe-recht-an mogelijk moeten zijn en dat autorijden voor alles gaat. Ik neem aan dat jij een gediplomeerd en professioneel transporter bent. Jij kent dan ook de voorbeelden hoe het niet moet bij het aanleggen van wegen, aansluitingen en middelen, maar om dat nu af te reageren op de Gemeente Oldebroek….. Als je in je auto zit bedien jij het stuur, gaspedaal en de remmen, niet de politiek, immers.

Wat moet en kan er nog gebeuren? Heel veel, maar wie de schoen past trekke hem aan. Verantwoordelijkheid nemen is niet iets van de ambtenarij of de politiek alleen, maar van mensen in het algemeen. Op dat gebied valt al heel veel te halen, wellicht meer dan politiek of bestuur ooit voor elkaar kúnnen krijgen.

Ga door met je inbreng, want dat is waardevol voor de discussie en het kweken van begrip in onze samenleving, maar pas op voor (wellicht onbedoelde, maar wel vertaalbare) schenen schopperij, vooral tegen de verkeerde schenen. Denk constructief en beïnvloed daarmee, onder andere, diegenen die op de stembiljetten staan. Dat werkt namelijk beter in mijn optiek.

Meest hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter

Ps: Knuffel de bomen, maar doe dat zonder je auto. :wink:

Originele discussies:
http://oldebroek.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2624
http://oldebroek.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2546
asfaltrocker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 19:14

Re: Reactie op Asfaltrocker

Bericht door asfaltrocker »

Bert-Jan schreef:Beste Asfaltrocker,

Ik lees een grote frustratie in je betoog, maar ook onjuiste en zware aantijgingen jegens ambtenaren, wethouders en politiek.

Alle politieke partijen in de raad (CU, PvdA, CDA, SGP & VVD) hebben het punt Zuiderzeestraatweg (in Oldebroek centrum) hoog op hun persoonlijke- en de raadsagenda staan. Maar dat punt staat daar niet alleen.

Je steekt erg snel een beschuldigende en als beledigend te verstane vinger uit naar de wethouders. In dit geval wethouder Jan Klein (PvdA) die deze materie in z’n portefeuille heeft. Blijkbaar heb je nog nooit met hem gesproken en zeker niet over de materie die je aanhaalt, want dan kende je z’n standpunten beter, alsmede die van het college.
Dit klopt, ik raak zo onderhand ongekend gefrustreerd over het betuttelende drempel-beleid van de overheid.
Ik rij dagelijks met een vrachtwagen van 16 meter door heel Nederland, en het is ongelovelijk wat voor capriolen je uit moet halen om je combinatie heel te houden op de dichtgebouwde waarempel doorgaande wegen. Krappe rotonde's op elke straathoek, dichtgedrempelde doorgaande wegen, chicanes en slingers waar Michael Schumacher nog een hartverzakking van krijgt, noem maar op. Het is elke keer een kwestie van centimeters tussen het schadevrij verder rijden en het kapot rijden van je kostbare banden/trailer.

Om nog niet te spreken over het feit dat heel Nederland inmiddels minimaal driebaans snelwegen had moeten hebben. Helaas is de overheid echter sindsde jaren 60-70 in een struisvogelmodus beland, waardoor we ons dankzij gebrek aan daadkrachtig optreden en toekomstvisie nu met 10x zoveel vervoersmiddelen over dezelfde smalle weggetjes moeten begeven. Om nog niet tespreken over de tranentrekkende milieulobby die door de eeuwige bezwaarschriften belangrijke verkeersaders met korenvos-verhalen weet te vertragen. Wel eens het verhaal van de A4 Midden Delfland gehoord?

Misschien heb ik inderdaad te harde woorden naar de verkeerde instanties geuit. Ik kan me echter niet herinneren dat ik namen van wethouders heb genoemd om die de beschuldigende vinger toe te wijzen.
Het zal ongetwijfeld een weg vande provincie zijn, maar het lijkt me erg sterk dat de gemeente geen inspraak heeft over betuttelende dicht-drempelplannen van de provincie. De weg loopt notabene over hun gebied.
Mocht de heer Klein inderdaad van plan zijn iets aan deze trieste situatie te doen dan nomineer ik hem hierbij voor een standbeeld op het Raadhuisplein.

Hopelijk snap je mijn standpunt ook: ik worstel de ganse dag om mijn werk schadevrij te doen op wegen die de laatste tijd door de Nederlandse overheid compleet ontoegankelijk zijn gemaakt. Ik verbaas mijdan ook over situaties zoals bijv. in Groesbeek, waar een randweg door zijn idiote drempels en ongelovelijk ontoegankelijke chicanes zo slecht toegankelijk is voor vrachtverkeer dat dit allemaal massaal door de woonwijken trekt richting de industrieterreinen, en de overheid weer vele miljoenen euro's door de plee heeft getrokken.
De feiten, nogmaals, op een rijtje:

1.De Zuiderzeestraatweg is NIET onder beheer van Gemeente Oldebroek, maar de provincie Gelderland;


OK, dan is deprovinciedusmet een wanbeleid bezig.


2. De Provincie Gelderland heeft al enige tijd geleden laten weten dat men de aanvraag aangaande de Zuiderzeestraatweg van Oldeboek niet in behandeling wil nemen op basis van argumenten.


Argumenten, als in ervaringen? Moet dit soort landlopers eerst eendierbare verliezen op dit soort wegen? Ligt de schuld van de hele lachwekkende huidige N-onwaardige landweg niet bij hun in de eerste plek?


3. De provincie Gelderland wil dat dit soort zaken in breder verband, dus in regioverband, op elkaar afgestemd wordt, zodat gelden en middelen ingezet kunnen worden met optimaal effect (en dus zonder neveneffect) in de wijdere omgeving


Dit is een goed uitgangspunt, ware het niet dat de helden van de provincie voor geen enkele mogelijkheid openstaan.
Een combinatie met een randweg om 't Hardeen Oostendorp, of eventueel een extra afslag op de A28 wordt immers onder de eeuwige dooddoener 'geldgebrek' het ronde archief ingesmeten?


4. Het Oldebroeker college (B&W) heeft een strategie uitgesproken om e.e.a. toch in behandeling te kunnen houden bij de provincie én men is altijd in gesprek met de regiogemeenten;


Goed, datvalt me niet tegen, hoewel je met alleen praten niet ver komt.
Bedenk een alternartief, maak een schets, zoek mediaaandacht, enstelde Provincie een ultimatum.


5. Eventuele aanpassingen van de ZZstraatweg in Oldebroek hangen nauw samen met het Centrumplan Oldebroek. Waar parkeren? Waar inritten, waar uitritten en hoe om te gaan met ondernemers behoeften buiten het Centrumplan?


Dus kiezen: óf eendoorgandeweg, zonder winkels, of een randweg met een 30-km winkelstraat. Niet zonder nadenken proberen een winkelstraat uit de 19e eeuw met een doorgaande weg uit de 21e eeuw samen te laten gaan,dit blijkt namelijk al enkele jaren niet te werken.


6. Een veiliger ZZstraatweg in Oldebroek-centrum houdt eigenlijk in: weghalen parkeerplaatsen en aldus creëren van overzicht op de weg. Stel dit maar eens voor aan de ondernemers in Oldebroek-centrum.


Zie voorgaande verhaal: óf óf. Het weghalen van de parkeerplaatsen is nog niet eens een oplossing,als die vervelende slingers maar uit deweg komen.


7. De Gemeente Oldebroek heeft überhaupt niet de middelen voor een meest minimaal oplossende aanpassing;


Minimaal oplossend is ook weggegooid geld, wat we nodig hebben is op lange termijn compleet oplossend.


8. Een rondweg om Elburg/Oostendorp en ’t Harde vormt een grote verandering voor verkeershandelingen in de wijde omgeving. Zonder rekenschap te houden met dergelijke ontwikkelingen zou ongepast zijn en een flinke, onverantwoorde, greep in de buidel van de belastingbetaler zijn;


Conclusie: doorgaand verkeer op eendoordachtemanier buiten de kernen om leiden. Dit zal de belanstingbetaler gezien de prognose van het autogebruik zeker waarderen, ook in de toekomst.


9. De Gemeente Oldebroek is in beslissende fases van de plannen: Centrumplan Oldebroek, Kulturhus Oldebroek en Inbreidingsplan Hattemerbroek. De gemeente steekt hierbij financieel de nek behoorlijk uit. Ook hier gaat het in een enkel geval om meer dan 2 miljoen euro die er fysiek nog niet eens is. Kortom, weer die belastingbetaler, maar ook de burgers & ondernemers die deze plannen erg graag uitgevoerd zien


Voornamelijk wat betreft het inbreidingsplan Hattemerbroek vind ikdit inderdaad dapper.


10. De Gemeente voert de plannen niet louter in haar eentje uit, maar heeft klankbord groepen en gesprekspartners in de samenleving;


Dit is, gezien de huidige door iedereen vervloekte situatie, niet direct te merken voor de eenvoudige arbeiders(lees: ondergetekende).


11. De 60 KM/h zone die je aanhaalt is gebaseerd op uitspraken van mij elders op deze site. Dat betrof een persoonlijke inschatting mijnerzijds en is nooit opgeworpen vanuit de overheid,


Ik heb nooit de intentie gehad jouw aan te vallen op je uitspraken, ik bedoelde zinloze 60-km zones in het algemeen, en de weerzinwekkende groei ervande laatste jaren in het bijzonder.


12. De vraag om flitsers-op-aanvraag komt vanuit de burgers en hier is dus, n.a.v. de vraag op geantwoord dat je zelf mobiele flitsteams mag uitnodigen in je eigen wijk (dit is een maandje of 2 geleden landelijk bekend gemaakt door de politiediensten);


Dit bedoel ik niet met flits-kassa's: deze staan langs kaarsrechte, ongeval vrije wegen waar door een wanbeleid een wegindeling voor ver boven de hudige maximumsnelheid ligt.


13. Politiek is niet het klakkeloos uitvoeren van losse zaken, maar verbanden leggen en verantwoordelijkheid nemen voor nu én de toekomst.
Juist. Toekomst. Het verder zien groeien van autorijdend Nederland en de kunst hoe daar mee om te gaan.
Ik weet dat velen het mij af zullen raden om te reageren zoals ik nu doe, maar ik voel het me verplicht. Ook ik ben “een burger” en zie geen enkel voordeel in wijzende vingertjes, beschuldigingen en aannames. Ik zie het heil in overleg en gezamenlijkheid.
Ik waardeer je tijd en inspanning, en je gedrag als serieuze discussiepartner.
Dit land gaat eerder “naar de Klote” door haat, populisme, onverschilligheid, zelfgenoegzaamheid & onvoldoende onderling inlevingsvermogen dan door roze wolkjes. Daar ben ik heel stellig in.
De roze wolkjes van de een veroorzaken haat, populisme, onverschilligheid, zelfgenoegzaamheid & onvoldoende onderling inlevingsvermogen bij de ander. En dan bedoel ik met name het gebrek aan oren vande overheid richting de burger. Kijk maar naar het jaren durende linkse knuffelbeleid t.o.v. probleem buitenlanders.
De ambtenaren en wethouders rijden bijna elke dag door Oldebroek en de raadsleden ook vaak genoeg, daar mag je van uit gaan. Wethouder Klein rijdt op die route dus óók door Wezep en onder de A28 door (Ja, Stefan). Hij heeft zich ook vooraf verzet tegen zaken waarvan de Gemeente ook voorzag dat er neveneffecten zouden ontstaan. Onlangs waren er commissie- en raadsvergaderingen over dit onderwerp. Daar zijn vragen gesteld en antwoorden gegeven.
Nogmaals: mocht deheer Klein inderdaad op dezelfde lijnzitten: standbeeld op het Raadhuisplein.
Je zou bijna denken dat je zegt dat alle wegen zo recht-toe-recht-an mogelijk moeten zijn en dat autorijden voor alles gaat. Ik neem aan dat jij een gediplomeerd en professioneel transporter bent. Jij kent dan ook de voorbeelden hoe het niet moet bij het aanleggen van wegen, aansluitingen en middelen, maar om dat nu af te reageren op de Gemeente Oldebroek….. Als je in je auto zit bedien jij het stuur, gaspedaal en de remmen, niet de politiek, immers.
Ik ben inderdaad gediplomeerd transporteur. En daarom maak ikde nodige verkeerssituaties mee. Dat ik nu de gemeente Oldebroek aanval komt omdat ik op een website zit vande gemeente Oldebroek. Ik kan ook wel over de irritante situatie in Venlo van de 67naar de 61 beginnen, maar dat zegt niemand hier iets.
Wegen hoeven van mij niet allemaal recht-toe-recht-aan tezijn (iedereen weet dathier door sommigen misbruik vangemaakt wordt), maar er mag wel meer rekening gehouden worden met de groten onder de vervoersmiddelen.
Ik bedien inderdaad het stuur, de remmen, en het gaspedaal, en ik prijs mijzelf gelukkig voor elkedag dat ik schadevrij door het krap gemaakte Nederland heen kom.
Wat moet en kan er nog gebeuren? Heel veel, maar wie de schoen past trekke hem aan. Verantwoordelijkheid nemen is niet iets van de ambtenarij of de politiek alleen, maar van mensen in het algemeen. Op dat gebied valt al heel veel te halen, wellicht meer dan politiek of bestuur ooit voor elkaar kúnnen krijgen.
In mijn ogen een dooddoener. Natuurlijk kunnen burgers verantwoordelijkheid nemen, het probleem is alleen dat dedaadwerkelijke middelen hiervoor niet bij hen liggen.
Mocht dit wel zo wezen dan leen ik morgen nog een bulldozer bij Van Werven om Wezep en Oldebroek drempel- en chicanevrij te maken.
Ga door met je inbreng, want dat is waardevol voor de discussie en het kweken van begrip in onze samenleving, maar pas op voor (wellicht onbedoelde, maar wel vertaalbare) schenen schopperij, vooral tegen de verkeerde schenen. Denk constructief en beïnvloed daarmee, onder andere, diegenen die op de stembiljetten staan. Dat werkt namelijk beter in mijn optiek.
Nogmaals: indien ik de verkeerde personen heb beledigd: mijn excuses, zoals gezegd bedoel ik 'overheid' in een breder verband, wie de schoen past trekke hem aan.
Meest hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter

Ps: Knuffel de bomen, maar doe dat zonder je auto. :wink:
Dat was ik ook wel vanplan :lol:


Originele discussies:
http://oldebroek.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2624
http://oldebroek.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2546[/quote]
Oldebroek, gemeente Wezep.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Hallo asfaltrocker,

Een erg uitgebreide en zeer duidelijke reactie. Ik heb me op geen enkel moment beledigd gevoeld, dus geen excuses aan mijn zijde noodzakelijk. Discussies voer je nu eenmaal niet lekker met de mantel der liefde. ;-) Zachte heelmeesters (niets te maken met mijn achternaam, overigens :roll: ) maken stinkende wonden!

Even terug komen op de zaak. De provincie had de bypass bij het 't Harde in het Streekplan 2005 staan. Evenals "tegengaan sluipverkeer op het traject Wezep-Elburg (wat ze daar dan ook mee mogen bedoelen).

Ze hebben de hele zaak echter weer flink voor zich uitgeschoven, zeker tot na de provinciale verkiezingen in 2007. Hier hebben we dus welgevoegelijk helemaal niets aan. De gemeente Elburg (met name de kern ’t Harde) reageert daar zeer sputterend op. Voor zover ik weet is er nu wel geld vrijgemaakt voor aanpassingen aan de bestaande weg in ’t Harde, maar het woord “dooddoener” ligt op het puntje van m’n tong.

Ook voor Oldebroek houdt dit in dat een oplossing voor huidige probleemsituaties nóg langer op zich laat wachten. Men wil immers pas over aanpassingen in het Oldebroekse spreken als de “grote zaak” is afgerond en daar bedoel ik de verkeersomleidende acties mee van en naar de polder (Elburg, Oostendorp, ’t Harde). Dat zuigt (that sucks)!

Het Oldebroeker CDA en de ChristenUnie hebben hoog ingezet op een rond- of randweg in de Oldebroeker kern, maar hoe ze dat vorm willen geven of hogere haalbaarheidskansen willen geven, daarop moet ik je het antwoord schuldig blijven. Nu ben ik dan ook van de partij die zich tegen een rondweg heeft uitgesproken, dus spreek ik wellicht óók nog’s voor m’n beurt.

Op dit moment hoor ik het college steeds spreken over een randweg. Een randweg is een weg strak langs de kern. Een rondweg is een omleidende weg verder buiten de kern. (Die uitleg even om de spraakverwarring weg te nemen of te voorkomen).

Men zet in op het behoorlijk aandikken van de behoefte door Centrumplan Oldebroek aan het geheel te koppelen. De “gewone gevaren” op de weg ziet de Provincie inderdaad als reden om geen bijdrage te leveren voor aanpassing :!: . Het stelt te weinig voor :shock: . De provincie bekijkt de situatie trouwens vanuit Nunspeet tot aan Wezep heb ik begrepen. Zoals je al zei: bekijken en bespreken geeft nog niet veel hoop.

Nu college en gemeenteraad gaan nadenken om het Centrumplan Oldebroek veel breder te bekijken dan “een vastgesteld gebied binnen Oldebroek”, denken ze beduidend meer gewicht in de schaal te kunnen gooien. Als economische activiteit meer verspreid wordt door Oldebroek komen er ook behoeften bovenborrelen qua parkeergelegenheid en de schreeuw om verkeersveiligheid. Dát moet een meer medewerkende houding van de provincie opleveren.

Helaas moet ik de conclusie trekken dat ik somber gestemd ben over de termijn waarop er überhaupt iets uitgevoerd kan gaan worden, om over de haalbaarheid nog niet te spreken, want de provincie moet wel uiteindelijk met het geld over de brug komen.

Ook hier zullen de goeden onder de kwaden lijden. Als alle weggebruikers het professionele inzicht van een transporteur hadden en meer verantwoordelijkheid toonden in het verkeer, dan was nooit de behoefte ontstaan aan drempels, overtollige bochten, 30 km zones en wat al niet meer. Jij noemt dat een dooddoener, maar het is een bittere waarheid die echter niet op te lossen is door preken en politiek. Het niet vernoemen van de feiten zou betekenen dat ik fout en onnadenkend gedrag maar simpelweg accepteer en dat doe ik niet.

De politiek moet wel blijven werken aan oplossingen, dat geldt voor het hele land. De tendens is dat er steeds meer verkeer komt en sommige gebieden in spitstijden volledig dichtslibben. Ook dat kost de economie veel geld, dus mag het hoog op de agenda staan wat mij betreft.

De randstad neemt zichzelf (tegen heug en meug) in bescherming, terwijl er een Noord-Nederland schreeuwt om mogelijkheden, groei, werkgelegenheid en ga zo maar door. Ook dáár ligt een oplossing in mijn ogen.

We zijn er nog niet over uitgesproken, denk ik. Let wel dat de politiek gevoelig is voor hetgeen er leeft onder de bevolking. Daar stappen ze echt niet zomaar overheen in Oldebroek. Make some noise!

Groet,

Bert-Jan Dokter
Plaats reactie