Wezep wenst 'paarden-paleis'

Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door mrotman »

IJsbaan is echt geen optie. Dat is het laagste en natste perceel in de omgeving.
Van Werven, bedrijf Looweg. Die blijft daar gewoon zitten. Verplaatsingen bedrijven van Werven betreft volgens mij Middeldijk en Bovendwarsweg.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Redactie »

Raad dwingt ruiters tot keus
door Pieter Steenbergen. http://www.destentor.nl woensdag 01 juli 2009 | 07:00

OLDEBROEK - De keuze voor een Hippisch Centrum in Oldebroek is met een half jaar uitgesteld. De drie ruiterverenigingen krijgen tot 31 december dit jaar de tijd om met een gemeenschappelijk plan te komen dat tot realisatie van één Hippisch Centrum............Lees hier het gehele artikel
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door mrotman »

Voor PCO en NV ruiters een viaduct te ver?

Vreemd dat voor PCO uit Oosterwolde en Noord-Veluwe ruiters die extra 800 meter verder rijden niet meer haalbaar is.

Misschien toch nog eens de kaart goed bekijken:
Zoekzones???
http://maps.google.com/maps/ms?hl=nl&ie ... 98cadb1817
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Barry »

Maar wie wenst nu eigenlijk dat grote centrum? want ik kan me goed voorstellen dat de ouders van pubers uit Oosterwolde liever hun kind dicht bij huis zien paardrijden.

Moet niet gewoon worden gezocht naar 3 locaties? dicht bij de 3 dorpen?
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Redactie »

Kaiser wil onderste steen Hippisch centrum boven.
Locatie onder de loep
door Pieter Steenbergen. vrijdag 31 juli 2009

OLDEBROEK - Jan Kaiser, aanjager van politieke partij i.o AlgemeenBelang Oldebroek, wil de onderste steen boven ten aanzien van de beoogde locatie voor het Hippisch Centrum in Oldebroek.
Hij vermoedt belangenverstrengeling en politiek handjeklap in de aankoop van grond ter realisering van het centrum aan..... Lees hier verder
Bron http://www.destentor.nl
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door boertje van buuten »

Het is wel aan te raden om met harde feiten te komen als je het gemeentebestuur, of wie anders dan ook, in een kwaad daglicht stelt.
Anders ben je zelf eigenlijk min of meer crimineel bezig. Dat is dus niet erg verstandig.
Het is zeker zo dat de besluitvorming over deze zaak uiterst merkwaardige kanten behelst, die tal van vragen oproepen. Maar je kunt ook die vragen stellen en herhalen totdat men met de billen bloot moet en je weet hoe het nu echt in elkaar steekt. Dan kun je er eventueel ook een oordeel aan vasthechten, ook al is dat dan niet persé noodzakelijk.
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door mrotman »

Kaiser heeft sterke vermoedens dat het de gemeente meer geld gaat kosten, als blijkt dat hier een ontsluitingsweg wordt aangelegd en stallen worden gebouwd, waarmee de grond meer waard wordt.
In het artikel lijkt het alsof Kaiser hier nieuws vertelt en dat de raad dit niet wist. De wethouder heeft tijdens een commissie vergadering dit voorjaar al aangegeven dat de koopovereenkomst een clausule bevat met een mogelijke nabetaling. (als het anders is laat mijn geheugen mij in de steek, was er namelijk zelf bij) Of de raad verder om details gevraagd heeft weet ik niet.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Barry »

Ik vraag mij al tijden af hoe het zover heeft kunnen komen?

De ambtenaren hebben met hun kennis van zaken toch van te voren moeten kunnen inzien dat de huidige situatie zou ontstaan en dat de huidige situatie gewoon niet kan.

Regeren is vooruitzien, hoever is aan de kribbe van dit plan vooruit gezien?

Ik weet dat het makkelijk is om commentaar te geven, maar als mij gevraagd zou worden wat ik denk van het starten van een grote manege, alleen bereikbaar via B-wegen en waar dagelijks tientalle ruiters heen gaan. Als mijn mening daarover gevraagd zou worden, zou ik eerst zeggen: "is er geen andere locatie?"

Ik denk dat veel burgers graag zien dat alle betrokken ambtenaren (van laag naar hoog) hier lering uit trekken en een publiekelijke uiteenleggen hoe onze belastingcenten zo kunnen worden besteed.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Redactie »

Lees ook het artikel in Huis aan Huis van 13 oktober 2009

Hippisch centrum: Kaiser vs college
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Redactie »

Twee hallen optie
door Pieter Steenbergen. zaterdag 07 november 2009 | 07:00

OLDEBROEK - De vier ruitersportverenigingen en hun achterban spreken zich de komende weken definitief uit voor een nieuwe locatie. Lees hier verder
Bron www.destentor.nl
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
ronaldb
Berichten: 47
Lid geworden op: do nov 05, 2009 9:49
Locatie: Wezep

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door ronaldb »

Ik ben het volledig met Barry eens
er staat wezep wenst paarden-paleis nu ik ben een inwoner van wezep
en ik wil helemaal geen paarden paleis omdat ik niet wens mee te betalen
voor iemand anders zijn hobby
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Redactie »

Burgers betrekken: Gemeente wist wat beste voor burgers was

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/ ... beste_voor_

Huis aan Huis 8 december door Jordy Boschman
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Barry »

ronaldb schreef:Ik ben het volledig met Barry eens
er staat wezep wenst paarden-paleis nu ik ben een inwoner van wezep
en ik wil helemaal geen paarden paleis omdat ik niet wens mee te betalen
voor iemand anders zijn hobby
Het aparte is dat een paardencentrum dat niet het algemen doel dient wel gemeenschapgeld mag kosten, maar een winkelcentrum waar iedere inwoner iets aan heeft moet kosten neutraal worden gebouwd.

Komt bij mij de vraag naar boven borrelen: Hoeveel paarden liefhebbers zitten er in de gemeenteraad?
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Oldebroek wil grond mislukt HCO aanhouden

Bericht door Redactie »

Oldebroek wil grond mislukt HCO aanhouden
Huis aan huis

OLDEBROEK - Een gemeenschappelijk hippisch centrum aan de Brandsweg in Wezep is definitief van de baan. Toch wil de gemeente Oldebroek de aangekochte grond nog niet verkopen........lees hier verder.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Jan B. Kaiser »

Voor de goede orde herhaal ik mijn bijdrage op een iets meer in het oog springende plaats.

Met de verkiezingen in zicht moet het college van Oldebroek haar Waterloo erkennen. Het huidige voorstel is precies wat ik met Jan Klein in mei vorig jaar als compromisoplossing in het overlegmodel met hem overeengekomen ben, maar wat hij de daarop eerstvolgende raadsvergadering gemakshalve al weer vergeten was, hetgeen geleid heeft tot het zgn. conflictmode (met alle gevolgen van dien voor het gemeentenbestuur), met als mogelijk resultaat dat de Noord-Veluwe Ruiters na maart naar een andere lokaite moeten omzien. Mochten wij voldoende invloed in het gemeentebestuur krijgen, zullen wij de Noord-Veluwe Ruiters behulpzaam zijn bij het vinden van huisvesting in de buurt van Oosterwolde, waar ze dacht ik vandaan kwamen. Dat geldt natuurlijk ook voor de Ponyclub, mocht die dan nog bestaan.

Blijft over het punt van de mondeling aangekochte grond. De gemeenteraad heeft besloten dat, mochten de rijverenigingen niet tot een gemeenschappelijk plan komen, de aankoop ongedaan gemaakt wordt. Dat kan gemakkelijk omdat één van de voorwaarden was dat de aankoop pachtvrij zou geschieden. En een ieder weet dat de grond verpacht is. Nu wil het college de grond toch houden. Waarom? Een hippisch centrum komt er toch nooit. Woordbreuk van het college?

De oorspronkelijk urgentie, namelijk dat de heuvelruiters van hun huidige lokatie wegmoesten en daarom realisatie van het hippisch centrum aan de Brandsweg dringend noodzakelijk was blijkt nu ineens geen enkele urgentie meer te hebben. Zijn we in het verleden dan toch voorgelogen?

Waarom moet de gemeente verpachte grond aanhouden, waarop de pachter recht van eerste koop kan uitoefenen, wat betekent dat op de feitelijk teveel betaalde grond bij verkoop aan de pachter verlies geleden zal gaan worden.
Zorgvuldig rentmeesterschap?

Waarom moeten beslissingen over het hippisch centrum vlak voor de verkiezingen genomen worden, terwijl dit project zich al vele jaren voortsleept.
Waarom niet aan de nieuwe raad overlaten. Is men ergens bang voor?

De lezer mag aan één en ander zijn eigen conclusies verbinden. Wel ligt dit probleemdossier ten grondslag aan het ontstaan van ABO.

Tot slot wil ik de raad oproepen om nu eens voor de afwisseling echt de rug recht te houden en te doen wat zij al veel eerder had moeten doen. Namelijk het gehele project afblazen en het college kapitellen voor de vele tientallen euro's die het aan zinloze onderzoeksrapporten heeft uitgegeven. Een motie van wantrouwen zou mij op zijn plaats lijken.

Jan B. Kaiser
De Oldhorst

Toevoeging. Nader onderzoek mijnerzijds heeft uitgewezen dat de grond nog niet formeel gekocht is. Er is slechts een mondelinge intentieovereenkomst, en dat is tegenwoordige geen recht van koop. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat met de koop van de grond, in strijd met de eerdere wens van de raad, wethouder Jan Klein op de valreep, slechts enkele weken voor zijn vertrek, de verkoper genoegdoening wil geven (op de kosten van de gemeenschap) voor het feit dat hij de verkoper in het verleden gouden bergen heeft belooft in de vorm van de circa half miljoen euro die bij ontwikkeling van het terrein tot hippisch centrum nabetaald zou worden (ssstt het bedrag is geheim, dus niet verder vertellen). Lijkt me nu net iets om door het Bureau Integriteit Nederlandse Gemeenten te laten onderzoeken (juist ja, dat bureau wat ook de handel en wandel van burgemeester Leers van Maastricht met de aankoop van een vakantiewoning in Bulgarije heeft onderzocht.). Maar de raad zal ook hier wel weer geen rechte rug tonen. Ik persoonlijk heb er een hard hoofd in.

Jan B. Kaiser
Plaats reactie