Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bartus
Berichten: 26
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 19:47

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Bartus »

Tjonge wat een discussie over dat hippisch centrum. Het is goed dat hierover gepraat word maar er ligt nog iets anders aan ten grondslag.

Mijn vraag hierbij is:
hoe kan iemand op basis van een illegale manege en het inleveren van een milieuvergunning van 12 koeien er 3 woonhuizen voor terugkrijgen (Dhr van de Berg van de manege)?

Waarom komt de oude eigenaar van de Brandsweg in 1 van die huizen te wonen?

>> Versie van koehandel???

Waarom is aan de maneges in de buurt niet gevraagd of er mogelijkheden van samenwerking zijn? Manage Van Triest Elburg had wel belangstelling voor zoiets.

Het hele verhaal en er zijn nog meer eigenaardigheden dus er zit een luchtje aan dit hele verhaal!!!!!
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Bert-Jan »

U zegt nogal stellige zaken. Illegale manege? Ruil van milieuvergunning voor 3 woonhuizen? Koehandel?

U presenteert sterk negatief klinkende zaken als feiten, maar laat grote nieuwsgierig naar de onderbouwing achter. Bij mij in ieder geval. Zijn het vermoedens of aantoonbare feiten die u noemt?

Dan de uitwijk naar Elburg. Moet Oldebroek twee van haar verenigingen maar meteen buiten de gemeentegrenzen sturen als er een uitdaging ligt? Welke gemeente trekt dan de gemeenschappelijke portemonnee?

Is er volgens u geen enkele plek meer voor PCO en Noord Veluwe Ruiters in onze gemeente? Of is alleen de Brandsweg voor u de stap te ver? Is het juist niet goed dat gemeente en de familie van de Berg elkaar zo snel gevonden hebben voor een eerste oplossing van 2 op straat staande paardensportverenigingen binnen onze gemeentegrenzen?

Als ik (als politiek actieveling) in welk onderwerp zou afsluiten met “Er zijn nog meer eigenaardigheden”, dan kan ik er op wachten dat men vanuit inwoners of politiek minimaal uitleg of toelichting eist.

Ik brand na uw relaas ook van de vragen, maar vraag dat welgemeend vriendelijk én , ik beken, nieuwsgierig. Het is zeker goed dat er breeduit over gepraat wordt, maar dan is het wel zo nuttig dat alle ingebrachte informatie in deze discussie handen en voeten heeft.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door mrotman »

De gemeente is naar ik meen al enkele jaren op zoek naar een nieuwe locatie voor de ruiters omdat het gebruik van de oude locatie in Oosterwolde ten einde liep. De wethouder zei tijdens een vergadering dat elke vierkante meter van de gemeente onderzocht is op de mogelijkheid voor een nieuwe locatie voor de plaatselijke ruiters. Maar die was niet te vinden.
Van de Berg wil graag een goede huisvesting voor zijn paarden en koopt het bedrijf aan de Brandsweg. Vervolgens helpt hij PCO uit de brand door deze vereniging tijdelijk gebruik te laten maken van zijn nieuwe manage.
De gemeente die geen enkele mogelijkheid zag voor een nieuwe locatie voor PCO haakt aan bij van de Berg en wil het bij de manage van de Berg, ook voor de dakloze ruiter verenigingen mogelijk maken nieuw te bouwen.

conclusie
Het initiatief moet weer van een particulier komen, de overheid komt kennelijk niet verder dan vergaderen, dure onderzoeken en uitsluiten van locaties.
Sjapoo voor van den Berg. Dat van de Berg zijn nieuwe locatie deels of geheel kan financieren uit de verkoop van zijn oude locatie gun ik hem dan ook van harte!

Bartus noemt dit illegaal en koehandel, ik noem dat ondernemende creativiteit, zulke initiatieven en kunnen wij meer gebruiken in onze gemeente.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Redactie »

Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Bert-Jan »

Beste Martin,

Alle drie wethouders hebben het nodige gezegd over dit onderwerp. Vanuit de afzonderlijk portefeuilles hebben ze er immers betrokkenheid mee. In dit geval trekken de 3 wethouders zelfs openlijk samen op. Volgens mij doel je op uitspraken van wethouder Veldhoen tijdens de raadsvergadering?

Ook ik heb wel kritiek. Vooral over het algemeen wat blijvend ongelukkige beeld van de Oldebroeker communicatie. Voor mij blijft dat een groot zorgpunt. Toch jammer dat je in je relaas een negatieve conclusie trekt richting de lokale overheid als het gaat om inzet en betrokkenheid.

Oldebroek en haar wethouders moeten zich ook aan de juridische en maatschappelijke regels van het spel houden. Zij spreken achter de schermen met belanghebbenden en zijn vaak ook afhankelijk van medewerking van particulier of bedrijf. Dat vergt ook onderhandeling en diplomatie. Dat hang je (tijdens besprekingen en zoektochten) niet aan de grote klok, omdat zich dat simpelweg 100% tegen de doelen keert.

Als wethouders richtingen gaan geven, zoals in vooroverleg met oude locaties van de 2 verenigingen, dan heeft dat vaak directe gevolgen. Dat vergt ook omzichtigheid. Soms moet je de problemen zien en spijkers met koppen slaan, maar soms moet je de maatschappij ook ruimte geven in haar spel. Zeker als je de gemeente, door de eigen bemoeizuchtige aanwezigheid, niet meteen probleemeigenaar (en vaak ook directe betaler) wilt gaan maken van elke hobbeltje in de maatschappelijke weg.

Ik wil helemaal niets recht praten wat krom zou kunnen zijn, maar die nuance is vanuit mijn ‘plekje’ wel van groot belang. Als je eenmaal in de politiek zit hoor je wel meer voorbij komen wat je, tot nader order, onder je pet moet houden. Daarbij wordt er wel van je verwacht dat je zuiver spel speelt en het algemeen belang niet uit het oog verliest. Als je dan als wethouder “tussen de belangen door” het algemeen belang (volgens wet, regels en goede diplomatie) moet dienen kun je wel optellen wie altijd wel vanuit het ene of het andere belang de zwarte piet krijgt toegeschoven.

Er zijn meer belangen. Denk eens aan de Heuvelruiters. Het kan zijn dat zij in de toekomst voor dezelfde uitdaging komen te staan. Stel, buurman CêlaVíta heeft uitbreidingswensen. Dan kan dat maar één kant op. Als de gemeente dan de ruimte, waar de Heuvelruiters nu parkeren, zou verkopen aan CêlaVíta dan kunnen de Heuvelruiters wél sporten, maar zonder parkeeroptie?

Nou zou je zeggen dat dit simpel op te lossen is. Gewoon niet de grond verkopen aan CêlaVíta. Klaar? Nee, want als CêlaVíta op haar beurt dan denkt aan het verhuizen van haar productielocatie, dan zullen de nodige eigen inwoners achter de productie aan moeten verhuizen of onverhoopt werkeloos worden?

Dát zijn voorbeelden van invloeden en gevolgen waar wethouders óók voor staan. En dan kijkt iedereen toch al snel hoopvol naar hun kundige bestuurderschap en het vermogen om partijen aan alle zijden van zo’n spectrum verder te helpen. Als (semi-)volksvertegenwoordiger niet meteen mijn taak, plicht of wens om wethouders in de breedte te verdedigen. Ik zeg bovenstaande vooral voor het beeld van de algemene nuance tussen politiek en maatschappij, want daar zit mij teveel standaard onbegrip tussen. Wederzijds, trouwens.

Ik wil je kritiek of beleving zeker niet meteen wegblazen met een hoop woorden van mijn kant. Ik zeg dit allemaal om nuance in de belevingen mee te geven. Het kritisch volgen van alle krachten in onze samenleving is en blijft nuttig, soms erg noodzakelijk zelfs.

Ik ben het met je eens dat er nog steeds vaak creativiteit en ondernemerschap naar boven komt uit alle hoeken en gaten van de samenleving. Het initiatief of idee van de één betekent voor mij niet meteen dat de ander dan per definitie een initiatiefloze partij is. Vaak zijn het ook de krachten die bij elkaar komen of bij elkaar gebracht moeten worden.

We zijn vast en zeker nog niet uitgesproken over het onderwerp.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door mrotman »

Sorry voor mijn toch wat kritische toon naar de politiek. Maar persoonlijk ben ik afgelopen jaar een beetje teleurgesteld door de gehele politiek in de gemeente Oldebroek.
Dit zal mogelijk deels ontstaan zijn door kennis gebrek bij mij.
De teleurstelling is niet ontstaan door een enkel incident, maar door een aantal gebeurtenissen.

Maar ik zal mijn best blijven doen om ieders standpunt te begrijpen.

Groet, Martin Rotman
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Bert-Jan »

Hallo Martin,

Slik kritiek vooral niet in en hou het al helemaal niet voor je. Een opbouwend kritische blik is voortdurend wenselijk. De eerste stap in wederzijdse betrokkenheid is de communicatie en het gesprek.

Het is allemaal niet zwart-wit, ook niet in het gemeentebestuur. De communicatie is in mijn ogen vaak het zwakkere punt. Daar ligt vaak de aanleiding zijn tot ruis op de lijn, teleurstelling of zelfs wantrouwen.

Geen excuses nodig voor een kritische toon, Martin! In een discussie deel je meningen of kennis en worden hopelijk inzichten gehoord én overdacht. (Dat laatste is bepaald niet bij iedereen vanzelfsprekend, besef ik me).

Volgend jaar zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Misschien verdringen de politici zich dan verderop in dit jaar ook op dit forum om communicatiever te zijn over gevoerd beleid, komend beleid en visie? Ik durf het wel te voorspellen. :lol:

Komend jaar draait de blik van de politici weer naar de burger, die nu eenmaal de kiezer is. Het moment om ze aan te spreken!

Dus blijf je kritische blik uiten en om uitleg vragen waar je die niet gekregen hebt! Het is het algemeen belang dat er mensen zijn die concrete vragen stellen of de vinger eens op een zere plek leggen.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, immers. Uitleg en beloften ook niet, maar het zijn concrete en meetbare stappen in de goede richting. ;-)

groet,

Bert-Jan
Bartus
Berichten: 26
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 19:47

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Bartus »

Bert Jan Dokter

Helaas moet ik een negatieve toon uit uw berichtgeving toch tegenspreken. Is het niet het college zelf dat de vergunning(en) voor de Dhr Van de Berg (Zoutlanddreef) heeft geregeld zonder dat de raad zich ermee heeft bemoeid? Hoe inzichtelijk is dit voor de burger? Dat u insite info heeft vanuit de raad heeft 99% van de burgers toch niet?

De NVR en PCO hebben al jaren een contract met een particulier (buurman van ons) die wel verder wil met de PCO en NVR maar dat moet tegen een hoger tarief. Dus wegjagen lijkt mij niet het goede woord. Het is weer een centenkwestie!

Heeft u al contact gehad met de omwonenden van de Brandsweg om uitleg over de "in hun ogen" zaken die niet goed gaan? Of de buurman van de zoutlanddreef Dhr Van Dijk??

Allemaal zaken (miscommincatie) die geen schoonheidsprijs verdienen.

U kunt het vanuit uw insite informatie misschien wel allemaal overrulen maar u slaat de link naar de burger (kiezer) wel mis!
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Barry »

Hoe je het ook went of keert, het "Paarden Paleis" komt er toch.

Gemeente Oldebroek wil altijd graag onnodig geld uitgeven, denk aan het mooie dorpshuis om één van de meest recente uitgaven te noemen die op een fiasco uitlopen.

Het is niet voor niets dat de inwoners zoveel ozb moeten betalen!
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Redactie »

Woensdag 13 mei weer op de agenda van de commissie Samenleving
Klik hier
en meer info hier
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Redactie »

Raadsvergadering d.d. 26 mei 2009 Agendapunt

Voorstel tot verlening van medewerking aan het initiatief voor de realisatie van een lokaal Hippisch Centrum Oldebroek.
Portefeuillehouder: A.T. Maat.

In de raadsvergadering van december 2008 is uitvoerig gesproken over een Hippisch Centrum Oldebroek (HCO). U als raad hebt daarbij gekozen om de mogelijkheden voor de totstandkoming van een lokaal hippisch centrum te doen onderzoeken. De uitkomst van dit onderzoek hebben wij u aangeboden.
Het rapport bevestigt de mogelijkheid van het realiseren van een lokaal hippisch centrum op de locatie gelegen ter hoogte van de Brandsweg/Rambonnetweg.

Tijdens de behandeling in raadscommissie Samenleving op 25 maart 2009 is door de commissie dringend verzocht om een aanvullend onderzoek naar een tweetal locaties en is gekozen voor een bredere behandeling in commissieverband, teneinde een goede bestuurlijke behandeling te bevor­deren. U treft hierbij, als aanvulling op de in maart 2009 verstrekte rapportage, de uitkomst van het aanvullend onderzoek aan. De uitkomst is voor het college voldoende om in principe medewerking te verlenen aan het initiatief om op genoemde locatie een lokaal hippisch centrum te realiseren.

Daarom stellen wij u voor op basis van de inhoud van de rapportage en de aanvulling hierop over te gaan tot de daadwerkelijke voorbereiding van de eerste fase. Concreet betekent dat het beves­tigen door u als raad van het streven naar een lokaal hippisch centrum gelegen ter hoogte van het gebied Brandsweg/Rambonnetweg.

In de rapportage wordt een onderscheid gemaakt in verschillende fasen. De eerste fase is gericht op het zo snel mogelijk oplossen van de bestaande accommodatieproblematiek van de Noord Veluwe­ruiters en de Ponyclub Oosterwolde. De tweede fase hangt mede samen met de wens van CêlaVita om het bedrijf in Wezep in omvang te vergroten. Daartoe zou een strook gemeentelijke grond moeten worden aangekocht waar nu de activiteiten van de Heuvelruiters zijn ondergebracht. Door deze ontwikkeling worden de mogelijkheden voor de Heuvelruiters om de paardensport uit te oefenen ernstig beperkt. Om de daarvoor noodzakelijke verplaatsing van de Heuvel­ruiters mogelijk te maken, is het nodig om over te gaan tot verwerving van benodigde gronden ter compensatie.
In de tweede helft van april is door ons overleg gevoerd met ondermeer de Heuvelruiters. Uit het gesprek met hen hebben wij met waardering geconstateerd dat zij, gelet op de problematiek rond de huidige locatie, een visie op de toekomst hebben ontwikkeld, die past bij de ontwikkeling naar een Hippisch Centrum Oldebroek. Daarmee is het perspectief voor de langere termijn (fase 2) nadrukkelijk in beeld. Mocht na alle onderzoeken blijken dat realisatie van de 2e fase op de beoogde locatie Brandsweg/Rambonnetweg niet tot stand kan komen, dan worden de niet benodigde gronden afgestoten.

Op basis van de rapportage (inclusief aanvulling) wordt u voorgesteld:
1.het initiatief van de paardensportverenigingen om te komen tot een lokaal hippisch centrum Rambonnetweg/Brandsweg te ondersteunen;
2.vanuit de gemeente de realisering van een hippisch centrum te faciliteren en daartoe een projectleider beschikbaar te stellen (begeleiden planologische procedure, oprichten stichting, realisering bouw en uitwerking jaarexploitatie). De kosten hiervoor worden geraamd op € 20.000. Hierbij wordt het initiatief van de Heuvelruiters betrokken;
3.over te gaan tot het beschikbaar stellen van een krediet van € 300.000, te verhogen met kosten koper, voor het verwerven van de compensatiegrond en dit bedrag ten laste te brengen van het complex Ruilgronden binnen het Grondbedrijf. Indien (een deel van) deze gronden niet nodig zijn voor een Hippisch Centrum Oldebroek kunnen deze te zijner tijd weer worden afgestoten.

Het is de bedoeling dat zowel de accommodatie van de Noord Veluwe Ruiters en de Ponyclub Oosterwolde als die van de Heuvelruiters op basis van particulier initiatief worden gerealiseerd. Voor wat betreft de Noord Veluwe Ruiters en de Ponyclub Oosterwolde zal er sprake kunnen zijn van een rijhal aansluitend aan een bestaand agrarisch bouwperceel. Voor het gebruik zal een pacht­constructie uitgangspunt zijn. Als later de Heuvelruiters hun accommodatie willen / kunnen realiseren, kan door beide verenigingen een samenwerking tot stand komen, die kan leiden tot een gezamenlijk en efficiënt gebruik van elkaars accommodatie behorende tot het Hippisch Centrum Oldebroek. In deze opzet is er sprake van zelfrealisatie van de paardensportverenigingen.
De rol van de gemeente was/is daarbij initiërend, ondersteunend en faciliterend. Uitgangspunt daarbij is, gesteund door uw raadsopvattingen, dat er geen structurele bijdrage vanuit de gemeente nodig is. De bestaande subsidieafspraken worden uiteraard gerespecteerd. Wel zal bekeken worden of, indien nodig, ten gunste van een lage financieringslast een gemeentegarantie verleend kan worden.
Zowel in fase 1 als in fase 2 is het noodzakelijk dat er voor de naaste omgeving een goede toegang tot het HCO wordt gerealiseerd. In dat geval zou een incidentele bijdrage gevraagd kunnen worden.
Voorts zal in het project worden meegenomen, dat de benodigde planologische procedures voor fase 1 in gang worden gezet.

Oldebroek, 7 mei 2009.


Burgemeester en wethouders van Oldebroek,


, burgemeester.


, secretaris.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door mrotman »

Als geïnteresseerde ben ik afgelopen woensdag mei als bezoeker aanwezig geweest bij de commissie vergadering waar plannen voor het nieuwe Hippische Centrum op de agenda stond. De vergadering was pas kort voor middernacht afgelopen. Ik heb de bespreking gevolgd tot ongeveer kwart voor tien.

Als ik, persoonlijk, de informatie verwerk zoals ik die ontvangen kan ik een conclusie maken in enkele korte zinnen en vragen:
  • - Er is geen enkele locatie in de gemeente Oldebroek te vinden die geschikt is voor een nieuw Hippisch centrum.
    - Volgens de voorstellen is de minst ongeschikte plaats de locatie Brandsweg- Rambonnetweg
    - Voor de Heuvelruiters is alleen de Rambonnetweg een optie
    - Buren, landgoederen en huidige gebruikers grond zijn tegen en zullen procedures aanspannen om realisatie te voorkomen. Het zal een lang traject worden.
    - Heuvelruiters hebben geen toekomst op huidige locatie.
    - Mijn vraag: Is er nu echt nergens in onze gemeente een plaats waar minder weerstand is en sneller een centrum gerealiseerd kan worden? De gemeente heeft 350.000 euro beschikbaar voor aankoop grond. Kan dit plan ook gerealiseerd worden met hulp van de huidige kavelruil?
    - Wie weet een geschiktere en mooier locatie voor een nieuw lokaal hippisch centrum?

Hieronder mijn verslag tot na de insprekers eerste ronde:
Paardenpaleis ondervindt tegenstand.

Oldebroek woensdag 13 mei 2009 – In een gezamenlijke, bijna raadsbrede commissie vergadering, werden de voorstellen en plannen betreffende de voortgang van de realisatie van een lokaal hippisch centrum aan de Brandsweg besproken.
Ook waren veel omwonenden en leden van de verenigingen in de raadsvergadering aanwezig. Eerst kregen een viertal insprekers het woord.

Frans Koopman namens De Heuvelruiters:
- vind dat De Heuvelruiters te laat zijn betrokken bij de plannen
- De Heuvelruiters willen absoluut niet dichtbij een particuliere manege komen
- Ze hebben zelf een plan ingediend, vinden delen uit in plan terug in de plannen van de gemeente. Maar hebben nog geen reactie gehad. ( wethouder: gezien de tijd kon dit nog niet zosnel)
- De Heuvelruiters willen wel meedenken en eventueel meedoen als het centrum aan de Rambonnetweg komt te liggen.

De heer Keizer namens Landgoed Oldhorst
- Past niet binnen Landschapplan van 2006 waar de gemeente mee instemde. Ook de manege van van de Berg voldoet niet aan de vergunningen.
- Volgens Keizer zijn er genoeg gronden om een procedure aan te spannen die door kan lopen tot de Raad van State. Iets wat lang zal gaan duren mogelijk ook nog gewonnen wordt door bezwaarmakers.
- Keizer brengt de commissie op de hoogte dat er geruchten zijn dat dit alles mogelijk gemaakt is door koehandel en vriendjes politiek van een wethouder met van de Berg. Keizer gebruikt het woord “vriendenhuis”. Keizer vindt dat de Raad dit uit moet zoeken. ( twee commissie leden van de PvdA reageren lichtelijk geïrriteerd op de suggestieve opmerkingen van de heer Keizer)

Inspreker de heer Riemsdijk is niet aanwezig.

Buurman Albert van de Worp.
- sinds het jaar dat hij aan de Brandsweg is komen te wonen is het verkeer van paardentrailers en vrachtauto’s onaanvaardbaar toegenomen.
- Er wordt niet voldaan aan het bestemmingplan
- Kappen beuken en eiken onaanvaardbaar
- Gemeente communiceert slecht met de gemeente

Mevrouw Uitslag, pachter van de grond.
- het is een sterfhuis constructie voor de agrarische bedrijven
- boerenbedrijven op slot
- luxe en prestige object
- grond is niet vrij van pacht. (als het gebruik van de grond onder de pachtwet valt, kan de pachter niet zo maar het gebruik van het land ontnomen worden. Als de grond noodzakelijk is voor zijn bedrijf geniet de pachter mogelijk jarenlange bescherming. http://nl.wikipedia.org/wiki/Pacht)
- contact tussen gemeente en omwonenden is slecht
- verzoek om handhaving regels die nu al worden overtreden doet de gemeente niets mee
- ook mevrouw uitslag gebruikt het woord vriendjes politiek

Buren: De Heer en mevrouw van Keulen.
Mevrouw van Keulen heeft één klomp bij zich, de heer van Keulen deelt een tekening uit van het gebied zoals het vroeger was.
- een prachtig landschap van oude landgoederen en hoeven met een rijke geschiedenis. Er mag geen manage komen maar, het kerkenpad moet hersteld worden en er moet een wandelroute komen. (klompentocht)
- het Landschaps Ontwikkelings Plan uit 2006 geeft herstelmogelijkheden aan en in deze plannen worden deze als wenselijk aangegeven.
- 20 mei is er voor ieder mogelijk om een wandeling te maken door de omgeving Start Rambonnet 7 aanvang 18.30 uur.
- Waarom geen centrum aan het Jan Boerswegje?

…………..
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door Barry »

commissies, onderzoeken, overleggen, debatten, plannen...

Zo te horen duurt het nog wel even, maar de hamvraag:
-Wie heeft hier nu echt belang bij?

Ik bedoel, welk percentage van de inwoners heeft voordeel bij de komst van een "paarden-paleis"? En natuurlijk mag je zo niet rekenen, maar de kosten moeten voorlopig wel worden opgehoest door alle inwoners.

Toch hoop ik dat de gemeente verstandige besluiten zal nemen en als zij beslissen dat het paleis er moet komen, dat zij ook zorgen voor een optimale omgeving zodat overlast tot een minimum wordt teruggebracht. Naar mijn idee is dat de grootste zorg voor de belastingbetaler, want de brandsweg is qwa natuur en gebied een mooie plaatst om recreatief sport te beoefenen, maar bewoners en overige personen die regelmatig de wegen in de buurt moeten gebruiken zullen toch graag een locatie zien met een eigen inrit direct vanaf een hoofdweg (bijvoorbeeld Zuiderzeestraatweg).

Neem hiervoor een voorbeeld aan het motorcrossterein in de bos bij de A50. Perfecte locatie met zeer directe toegangswegen. Overlast voor de omgevinng, natuur en overige personen zijn beperkt. Ik denk dat de gemeente naar een dergelijke locatie op zoek zal moeten gaan.
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door mrotman »

De paardensport moet naar mijn mening goede accomodatie hebben.
Kosten aankoop van de grond door de gemeente zal geheel of gedeeltelijk terugverdient worden door verhuur / verpachting aan verenigingen.
Opbrengst verkoop grond aan Celavita kun je ook aanwenden voor verhuizing Heuvelruiters. Bescheiden schatting: 150meter x 40 meter a 150 euro pm = 900.000 euro.
Minder bescheiden schatting opbrengst grond: 200 x 50 a 175 euro pm = 1.750.000 euro.

Zoekzones???
http://maps.google.com/maps/ms?hl=nl&ie ... 98cadb1817
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Wezep wenst 'paarden-paleis'

Bericht door boertje van buuten »

Er zijn genoeg alternatieven voorhanden.
Het vrijkomende terrein van Van Werven wordt genoemd, het Janboerswegje is ook een uitstekende lokatie, een deel van de toch echt te grote ijsbaan is ook zo gek nog niet, etc.
Plaats reactie