Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door Redactie »

Nieuwe gemeenteraad kan direct aan de slag met motie van ABO

Oldebroek 11 maart 2010 – De nieuwe gemeenteraad werd vanavond geïnstalleerd. Een feestelijk gebeuren waarbij familie en vrienden van de raadsleden aanwezig zijn. Vooral voor de raadsleden die voor het eerst in de raad komen een speciale avond.

Nadat de eed afgelegd is door de raadsleden, geeft de burgemeester aan dat de ABO tijdens deze feestelijke vergadering direct al een motie in wil dienen. ABO wil de bomenkap langs de Bovenheigraaf en in het centrum van Oldebroek opschorten en opnieuw gaan behandelen in de nieuwe raad. Daar zijn de andere fracties niet van gecharmeerd. Wethouder Klein geeft eerst een uitvoerige toelichting hoe de besluitvorming tot stand is gekomen. Daarna geven de andere fracties uitvoerig uitleg en laten hun mening over de motie van de ABO horen. De motie werd na de eerste ronde al in stemming gebracht en verworpen.
Als toeschouwer zat ik even met kromme tenen in de schoenen, wordt het toch nog laat door deze motie. Achteraf was het toch leuk om als toeschouwer de behandeling van de motie mee te mogen maken. Na afloop verklaarde Ronald Gerard, lijsttrekker van de ABO, komende tijd niet meer over de bomenkap te praten.

Klik hier om de vergadering nog eens te beluisteren.
Bekijk hier alle foto's


Afbeelding
Alle raadsleden krijgen bloemen, hier neemt Roland Gerard de bloemen in ontvangst
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door boertje van buuten »

Het heeft er alle schijn van dat het oude college van B&W over haar eigen graf heen wil regeren.
Hoe zou het nu toch komen dat de bestaande coalitiepartijen zoveel stemmen verloren hebben?
Nou, dat is eenvoudig te verklaren, dat is geheel hun eigen schuld, omdat ze zo eigengereid zijn en geen enkele rekening houden met de gevoelens bij de bevolking.
En dit is een perfecte demonstratie van dat gegeven, de arrogantie van de macht.
Het college zou er goed aan doen om deze zaak eens even te laten rusten en dit over te laten aan het nieuwe college van B&W.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door Barry »

Ik zie al een bezuinigings mogelijkheid.

Stoppen met bloemetjes geven. Alle kleine beetjes helpen.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door boertje van buuten »

Barry schreef:Ik zie al een bezuinigings mogelijkheid.
Stoppen met bloemetjes geven. Alle kleine beetjes helpen.
Doet de regen dat niet?
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door Barry »

Wel een beetje raar begin voor ABO.

Een al verloren punt, waarvan daarnaast aangetoont is dat het algemeen belang gediend wordt, alsnog aanzwengelen.

Ik hoop dat deze raadsperiode geen klucht gaat worden.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door Jan B. Kaiser »

ABO geeft duidelijkheid over wie echt een groen beleid gaat voeren. De kwestie van de bomenkap was nog niet in de raad besproken en nu weten we allemaal wie er voor en wie er tegen zijn. Dit voor de duidelijkheid.

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door Barry »

Bij ons thuis heet dat: "het laatste woord willen hebben"
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door boertje van buuten »

Waren er geen onregelmatigheden in de stemhokjes, met de machtigingsformulieren of bij het tellen van de stemmen in de verschillende verkiezingslokalen zodat de stemming ongeldig verklaard kan worden en we opnieuw moeten gaan stemmen?
boer piet
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 20:48

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door boer piet »

Het is toch jammer als een partij zegt het algemeen belang te dienen, als er alleen maar gekeken wordt naar de mensen die er wonen en niet die er dagelijks overheen fietsen.
Verder is het flauw om te pronken met hetgeen een ander al begonnen is.
Freddy Klaaysen was er mee begonnen, en Kaisser deed alleen maar mee omdat hij geen poot aan de grond kreeg bij de gemeente over het Hyppisch centrum, wat ook zeer terecht was.
Ik ben blij als inwoner van de gemeente Oldebroek dat het college verder gaat met hun bestuur en hun keuze voor het algemeen belang, en niet voor het zieligge jongetje wat zijn zin niet krijgt en daarom gaat zitten te janken en zeuren.
Algemeen belang is er echter wel voor iedereen, want iedereen kan tijdens de raadsvergaderingen gratis cabberet en toneel zien van dit stelletje clowns.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door boertje van buuten »

boer piet schreef:Het is toch jammer als een partij zegt het algemeen belang te dienen, als er alleen maar gekeken wordt naar de mensen die er wonen en niet die er dagelijks overheen fietsen.
Verder is het flauw om te pronken met hetgeen een ander al begonnen is.
Freddy Klaaysen was er mee begonnen, en Kaisser deed alleen maar mee omdat hij geen poot aan de grond kreeg bij de gemeente over het Hyppisch centrum, wat ook zeer terecht was.
Ik ben blij als inwoner van de gemeente Oldebroek dat het college verder gaat met hun bestuur en hun keuze voor het algemeen belang, en niet voor het zieligge jongetje wat zijn zin niet krijgt en daarom gaat zitten te janken en zeuren.
Algemeen belang is er echter wel voor iedereen, want iedereen kan tijdens de raadsvergaderingen gratis cabberet en toneel zien van dit stelletje clowns.
Nou boer Piet, je hebt maar een nauw blikveld.
Natuurlijk moet het fietspad ook in perfekte staat gehouden worden.
Maar dat kan ook uitstekend met het plan van het gemeentebestuur door aan de zijkant van het fietspad ter hoogte van het wortelgestel van de betreffende bomen een wortelscherm in te brengen.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Boer Piet

Kennelijk ben jij niet één van die mensen die dagelijks over het fietspad fietsen, want dan had je geweten dat het fietspad al weer enige tijd geleden helemaal opgeknapt is.

Jan B. Kaiser
janb
Berichten: 5
Lid geworden op: za mar 11, 2006 16:07
Locatie: wezep

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door janb »

Toch typisch dat de kap van de bomen in verband word gebracht met het slechte fietspad.

Het zou moeten zijn,
Er is gekozen voor een verkeerd aanpak bij de aanleg van het fietspad.

Bijna dagelijks fiets ik door de bossen waar Schagen prachtige fietspaden heeft aangelegt, geen wortel die daar de kop op durft te steken.

Daarnaast heb ik al eerder aangegeven dat er ook oplossingen zijn voor asalt fietspaden, gewoon even googlen en daar zijn de antwoorden

Trouwens in Hattemerbroek zijn flinke jongens omgegaan langs de zuiderzeestraatweg, werd daar niet tegen geageerd?
gr jan
dries wolff
Berichten: 34
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 19:46

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door dries wolff »

Het willen kappen van de bomen aan de bovenheigraaf heeft niets te maken met het voormalige slechte wegdek van het fietspad.
Eerder denk ik dat een gemeentelijke bestuurder deze bomen een doorn in het oog was ,waarom zou ik ook niet weten.
misschien wel de blaadjes op het wegdek.
Als men een stukje verder fiets namelijk tov firma van Werven staan nog veel grotere bomen langs het fietspad met een minimaal schade aan het fietspad ivm op komen wortels.
Onderhoud behoord nu eenmaal te gebeuren ten tweede moeten ze iets beter na denken bij de aanleg waar ga wij een boompje poten.
In ieder geval niet naast een kabel,riool of kort op een fietspad enz.
eerst nadenken en dan uitvoeren er zijn wel andere dingen ofwel procedures te bedenken om sneller of gemakkelijkerte laten uitvoeren.
Het fietspad langs de bovenheigraaf ligt er weer perfect bij een pluim aan de uitvoerende mensen.
boer piet
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 20:48

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door boer piet »

Beste Kaisser.

Ik kom zeer zeker dagelijks over het fietspad.
Ik ben ook zeer blij dat het college het opgeknapt heeft, maar vindt het alleen jammer van het geld van de inwonerers van Oldebroek dat het niet gelijk goed is gebeurd maar een tijdelijke oplossing. Er was veel geld bespaard als u een goed geluisterd had naar de wethouder, en niet
door te dreigen om Freddy KLaaysen te helpen, als het college niet naar je wou luisteren inzake het hyppisch centrum.
Had de gemeente het direct goed en degelijk aan kunnen pakken en hadden we geld bespaard.
Dat willen we toch allemaal.
Dus blijf graag met beide benen op de grond (want hoge bomen vangen veel wind)

mvg boer piet
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Raad kan direct aan de slag met motie van ABO

Bericht door Barry »

Er zijn langs de Bovenheigraaf moeraseiken geplant. Deze hebben een wortelstelsel dat dicht onder de bodem groeit. Dit wortelstelsel heeft gezorg voor een dusdanige verslechtering van het fietspad, dat er met goed fatsoen niet gefietst kon worden. Inderdaad is er een noodreparatie verricht en is het probleem nu opgelost. Zolang het wortelstelsel onder het fietspad blijft, zal het probleem zich blijven aandienen.

Daarnaast is er een probleem met het fietspad zelf. Destijds zijn er materialen gebruikt die toen mochten, maar nu als chemischafval wordt gezien. Het vervangen van het asfalt is naar verwachting vreselijkduur.

Makkelijkste en goedkoopste oplossing, kappen van bomen.
Het aanbrengen van een worteldoek vraag ik mij af of dit werkt. Ik heb zelf eens gezien hoe een boomwortel dwars door een rioolbuis gegroeit is.
Plaats reactie