Boomplantdag

Plaats reactie
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Boomplantdag

Bericht door boertje van buuten »

Zoals iedereen behoort te weten is het vandaag nationale boomplantdag.
Meestal gaat het dan zo dat de betreffende wethouder van de gemeente het voortouw neemt om samen met schoolkinderen op diverse plaatsen in de gemeente bomen te planten. Dat heeft als voordeel dat de kinderen zich ook wat meer betrokken voelen bij de aanplant en groenvoorzieningen van de gemeente en er daarom wellicht ook wat trotser en zuiniger mee omgaan en bovendien kan de wethouder zich zo ook nog eens aardig in de kijker spelen. Dat is nooit weg voor een wethouder die het ook maar van een beetje publiciteit moet hebben.
Wordt de nationale boomplantdag ook in Oldebroek 'gevierd'?
Ik heb eens even op de website van de gemeente gezocht, en warempel, wethouder Klein gaat met groep 6 van de Nassauschool uit Hattermerbroek drie hele bomen planten. Nou dat is me wel wat. Het houdt bepaald niet erg over, drie bomen en alleen maar in Hattemerbroek. Ook gaat hij met deze schoolkinderen narcisbollen planten. Volgens mij zijn dat geen echte bomen, maar goed, het is in ieder geval wat. En je weet ook maar niet niet hoe onze fantasierijke wethouder deze narcisbollen toch als bomen aan de kinderen weet te verkopen. Ze vallen wellicht onder dezelfde florawet, of op den duur zouden het zomaar bomen kunnen worden of wat dan ook.
Volgens de creatieve wethouder zou je zo'n boomplantdag ook best kunnen uitleggen als nationale boomkapdag, als je het de mensen maar goed uitlegt.
Mocht het zo zijn dat de wethouder deze dag ook benut om maar weer eens wat bomen te gaan kappen, dan hoor ik dat natuurlijk graag op het forum.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door boertje van buuten op wo mar 17, 2010 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
dries wolff
Berichten: 34
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 19:46

Re: Bomenplantdag

Bericht door dries wolff »

Hallo Boertje van Buuten

Een mooie verslag uitgebracht zo kun u maar weer eens zien dat de gemeente of bepaalde wethouders niet tegen de bomen zijn , maar tegen de groei er van.
Misschien kunnen wij een kweeker vinden die een boom kan leveren zonder dat het groeit.
Wat ik mij nog wel af vraag zouden ze deze drie bomen in 1 dag kunnen planten of wordt dit verdeeld over een week.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Bomenplantdag

Bericht door boertje van buuten »

Tja, dat is mij ook niet bekend. Misschien dat Martin Rotman er een filmisch verslag van maakt zodat we ook weten hoe groot de bomen zijn en hoe lang ze er over deden om de zaak voor mekaar te krijgen.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bomenplantdag

Bericht door Redactie »

Zie volgende item:
http://www.oldebroek.net/phpBB2/viewtop ... 014#p12014

(Tussen haakjes; zijn jullie berichten niet erg pessimistisch? Dat heeft wel een voordeel, je krijgt gelijk of het valt mee!)
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Bomenplantdag

Bericht door boertje van buuten »

We kennen onze pappenheimers.
Plaats reactie