Vernieuwen en Verbinden, het CDA Oldebroek gaat er voor!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Vernieuwen en Verbinden, het CDA Oldebroek gaat er voor!

Bericht door Redactie »

Vernieuwen en Verbinden, het CDA Oldebroek gaat er voor!

De taken zijn verdeeld, de wethouders zijn beëdigd en het bestuursakkoord is ondertekend. Dit alles onder de noemer van ‘Vernieuwen en Verbinden’. Een samenwerking tussen ChristenUnie, SGP en CDA. Het CDA constateert dat veel van haar wensen zijn teruggekomen in het akkoord.


Na de verkiezingsuitslag was er teleurstelling bij de Christen Democraten door het verlies van één raadszetel. Er volgde een lange weg van onderhandelingen waarbij ABO, de grote winnaar van de verkiezingen, geen verantwoordelijkheid nam. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een samenwerking tussen ChristenUnie, SGP en CDA, in het bestuursakkoord ‘Vernieuwen en Verbinden’. Het CDA kan zich volledig vinden in dit akkoord. Concrete punten uit het bestuursakkoord zijn:
  • inwoners met een inkomen van 110% van het minimum zullen worden ontzien;
  • bij bezuinigingen wordt eerst intern gekeken, kortom eerst snijden in eigen vlees;
  • op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling zal er pro-actiever gehandeld worden;
  • dorps- en wijkverenigingen krijgen mogelijkheden om mee te beslissen over leefbaarheid
  • door bestuurlijke vernieuwing krijgen inwoners meer invloed en zal de raad meer sturen.
  • maar we hebben er ook voor gezorgd dat het beleid ten aanzien van de zondagsrust blijft zoals het is
Het CDA staat voor 100% achter deze punten en zal zich de komende jaren inzetten om ze waar te maken. De door het CDA voorgedragen wethouder Nicolet Hoorn is inmiddels begonnen aan haar nieuwe taak. Veel van de vernieuwende onderwerpen vallen in haar portefeuille.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
jacco
Berichten: 24
Lid geworden op: zo sep 09, 2007 19:54
Locatie: Wezep

Re: Vernieuwen en Verbinden, het CDA Oldebroek gaat er voor!

Bericht door jacco »

deze regel:
inwoners met een inkomen van 110% van het minimum zullen worden ontzien;

Aangezien ik persoonlijk niet in deze groep inwoners val, ben ik dus nogmaals het haasje.
Wat gaat dit inhouden?
Hoeveel meer mag ik WEDEROM gaan betalen? (CDA STATMENT: na het zuur het zoet???)
Vraag me af waar de mensen aan dachten toen men in het stemhokje wederom op deze partij stemden....pfhhh :? :? :?

Groeten,

Jacco
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Vernieuwen en Verbinden, het CDA Oldebroek gaat er voor!

Bericht door Barry »

Ik ben ook benieuwd hoe ze dit denken waar te maken?

Heeft de gemeente zicht op de inkomsten van al haar inwoners?

Of wordt er vanuit gegaan dat iedereen in de sociale huurwoningen hieronder valt? Ook zij die veel meer verdienen, maar lekker goedkoop willen blijven zitten?
Plaats reactie