Borduurstudio van Loo heeft primeur in Nederland

Ondernemers uit de gemeente Oldebroek die sponsor zijn hebben hier de mogelijkheid om nieuws enz te plaatsen.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Borduurstudio van Loo heeft primeur in Nederland

Bericht door Redactie »

Borduurstudio van Loo heeft primeur in Nederland met nieuwe machine

Velen hebben al het adres van Borduurstudio van Loo in Oldebroek gevonden, maar dat zullen er nu waarschijnlijk nog meer worden door de aanschaf van een digitale machine voor het bedrukken van kleding. Wat als hobby is begonnen is uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf. 'Doordat de ijssalon maar een half jaar open is ga je op zoek naar een winterbezigheid' zei Christiaan van Loo, niet wetende dat dit zou uitgroeien tot iets waar hij nu ook zomers volop mee bezig is.

Toen wij nog in Wezep woonden, borduurde ik ook wel met de huishoud borduurmachine van mijn vrouw, maar de vraag groeide dusdanig dat het niet meer verantwoord was om deze machine daar aan bloot te stellen. Ik heb zes jaar geleden een professionele 12 naalds machine gekocht en vanaf dat moment is werk steeds meer geworden. Door daar ook nog zeer uitgebreide software bij te kopen, kon ik vanaf dat moment alles in eigen beheer programmeren, dat scheelt een hoop tijd en geld. Maar de vraag ging verder, niet alleen kwamen mensen met kledingstukken en handdoeken e.d., maar steeds vaker kwam de vraag of ik ook de kleding e.d. kon leveren, dus ga je daar naar op zoek en vond ik daar enkele goede leveranciers die een zeer uitgebreid scala aan producten hebben. Het leuke van dit werk is dat je op het éne moment één kussentje voor trouwringen aan het borduren bent terwijl daarna een klus van 1000 stuks handdoeken wacht voor een groothandel.

Afbeelding
Een voorbeeld van borduurwerk

De volgende stap was de vraag naar bedrukken. Weer zoeken en de uitdaging aan gaan. Het probleem met bedrukken is echter dat het pas interessant is als je aantallen kunt leveren omdat er een groot deel van de kosten in het instellen gaat zitten, daarnaast wordt elke kleur extra berekend.
Lopend op een vakbeurs in Engeland kwam ik toen een machine tegen die full-color op kleding bedrukken kon. Ik heb toen enkele bedrijven bezocht en kwam eindelijk uit bij een bedrijf in Italië, dat van oorsprong machines maakt voor het bedrukken van zeer grote balen stof, dus een goede achtergrond heeft vooral als het gaat om de inkt, want dat is toch het belangrijkste. De bedrukking ligt niet op maar zit er als het ware in de stof, er kan gewoon overheen gestreken worden. Op dit moment, ben ik nog de enige in Nederland met deze machine. Met deze machine zijn de aanvangskosten dusdanig gereduceerd, dat het zelfs al voor één bedrukking interessant is. Zo kun je dus een heel persoonlijk T-shirt maken, met tekst of afbeelding of gecombineerd.
Voor kleding of borduring kunt u kijken op onze site http://www.borduurstudiovanloo.n of http://www.jouwkleding.nl . wij hebben geen vaste openingstijden, maar u kunt altijd even bellen voor een afspraak, 0525-632142, of stap gerust even bij IJssalon Strijkert binnen
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie