Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Verkiezingen algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Redactie »

Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Mogelijkheid om te stemmen is vanaf zaterdag halfnegen gestopt.


Op verzoek van één van de lijstrekkers heeft de redactie van Oldebroek.net een poll gemaakt met enkele vragen over het verkiezingsdebat van woensdagavond 24 februari.[/b]
Is het een idee om een poll in te stellen om te vragen: wat de mensen vonden van de avond en wie volgens hen de winnaar van het debat was?
Snel even een beetje amateuristisch een poll met vier vragen opgesteld:

Afbeelding

Bekijk hier de foto's gemaakt door Stefan Verkerk
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Rostohar
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 25, 2010 11:13

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Rostohar »

Inderdaad een beetje amateuristische poll. Als er 6 fractievoorzitters zijn dienen die allemaal genoemd te worden. Eventueel aangevuld met "weet niet" en "er was geen winnaar".

Vriendelijke groet,
Henk Rostohar
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Redactie »

Gezien de ruimte op de voorpagina, en om u te prikkelen tot een reactie, is er op de voorpagina en in het inleidende bericht maar een klein deel van de poll zichtbaar.

Afbeelding

Ze staan er echt allemaal op. :D
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Redactie »

Conclusies?

Afbeelding
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Hoewel ik volgens de computer al gestemd had, was dit niet het geval omdat alleen de bovenste drie personen zitbaar waren. Technisch was er nogal wat aan te merken op dit topic.

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Barry »

misschien moet er geld van de Loco worden gebruikt voor oldebroek.net

(zie ander topic)

met meer middelen gaat de kwaliteit ook omhoog.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Redactie »

Jan B. Kaiser schreef:Hoewel ik volgens de computer al gestemd had, was dit niet het geval omdat alleen de bovenste drie personen zitbaar waren. Technisch was er nogal wat aan te merken op dit topic.

Jan B. Kaiser
Hebt u nu per ongeluk op de verkeerde persoon gestemd?
Of heeft u helemaal niet gestemd?
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Volgens mij had ik helemaal niet gestemd.

Groeten

Jan B. Kaiser
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Overigens was de beste debater met vlag en wimpel Henk Kemp. Het was niet de bedoeling van de site om te stemmen op je lijsttrekker, wat kennelijk iedereen gedaan heeft. Loco, je had moeten vast laten leggen, dat je niet op de eigen lijsttrekker mocht stemmen (net als bij het jureren bij kunstschaatsen). Nu geeft dit onderzoek een geheel vertekend beeld, net zo vertekend als de presentatie op de locourant.

Groeten

Jan B. Kaiser
(ABO)
dries wolff
Berichten: 34
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 19:46

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door dries wolff »

Zelf ben ik een zwevende kiezer en eigenlijk hou ik sinds kort een beetje bezig met de lokele politieke partijen in de gemeente Oldebroek.
Maar als wij over een winnaar hebben over het verkiezingdebat is het graffiek een meetpunt die naar mijn mening alleen door belangstellende wordt ingevuld.
Ieder partij zal goede bedoellingen en voorwaarde hebben vele burgers van de gemeente oldebroek willen misschien wel verandering.
Maar het afgelopen verkiezingsdebat heb ik weinig positieviteit eruit kunnen halen ,en als dhr Kaiser ,dhr Kemp als beste bestempeld zou ik hem aanraden om naar een herhaling te kijken.
Dhr Kemp VVD kon nog geen antwoord geven op de gevraagde stellingen ,alleen de gemeente kon niets en kan niets ivm aankomende bezuiningen om de begrotings tekort terug te dringen.
Daar zit wel een kern van waarheid in maar werd niet gevraagt.
Tijdens het invullen van een vragenlijst kiezwijzer kwam iets anders naar voren wat ik zelf gedacht maar deze mensen konden mij niet over tuigen bij de verkiezingsdebat.
ik wens iederheen veel succes toe en hopelijk wordt er gekozen op inhoud want daar mogen wij vier jaar mee doen.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Dries,

Ook jij snapt kennelijk de clou van de vraag niet. Het gaat er niet om wat de standpunten van de partijen zijn of dat je het eens bent met wat ze uitdragen. Het gaat er om hoe ze het uitdragen. Ik ben ook absoluut geen VVD-er maar waar het gaat om intonatie, krachtig stemgeluid, beknoptheid, articuleren, en andere zaken die spreekvaardigheid betreffen, stak Henk Kemp met kop en schouders uit boven het "gemurmel" van de andere deelnemers.

De uitslag van deze enquete doet derhalve geen recht aan de vraagstelling van de enquete en het resultaat slaat dus als een tang op een varken. De enige conclusie die je er gemakshalve aan kunt verbinden is dat de meeste aanwezigen in de zaal en van de luisteraars Christen Unie stemmers zijn en waren.

Jan B. Kaiser
dries wolff
Berichten: 34
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 19:46

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door dries wolff »

Beste dhr Kaiser

Als u denkt dat ik de vraagstelling niet begrijp zal ik even de vraag opnieuw weer willen geven nl was de vraag;
Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?
Dat in de politiek veel gemurmelt wordt is geen nieuw onderwerp daar ben ik volkomend met u eens, maar uw antwoorde in de vorige bericht :
Overigens was de beste debater met vlag en wimpel Henk Kemp.
En dat vond ik persoonlijk niet , dhr Kemp gaf duidelijk aan dat de gemeente Oldebroek een begrotings te kort heeft verder ging hij niet op de gestelde stellingen of vragen in dat vond ik een min punt van dhr Kemp.

Het laatste wat u aan haald dat er door een bepaalde groep is gestemd geloof ik graag ,zelf ben ik ook van mening als de burgers hun geloofs overtuiging achterwegen lieten tijdens het stem gebeuren zag de politiek in de gemeente Oldebroek er heel anders uit.
Daarom probeer ik mij een beetje te verdiepen in de partijen het is een gemeente aangelegenheid en niet landelijk .
Tevens vond ik het niveau van het paneel zeer tegen vallen, dus als een leek ga je dan kijken wat draag een partij uit en hoe komt men over wat hebben ze voor ogen.
Dit is een mening van een ven de zwevende kiezers in de gemeente Oldebroek.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Dries Wolff,

Je verwijt dat Henk Kemp geen antwoord gaf op de vragen. Daar was twee minuten, resp. 1 minuut, resp. 30 seconden wel erg kort voor. Geen van de aanwezige forumleden gaf antwoord op de gestelde vragen, anders dan met algemeenheden. Henk Kemp onderscheidde zich daarvan en gaf een aantal malen een verrassende insteek. Men beperkte zich doorgaans tot verkiezingsleuzen (hetzelfde als de maandag daarvoor in Oosterwolde, hetgeen in de pers betiteld werd als saai). Gelukkig was de forum leider ook tot die conclusie gekomen en gaf de partijen in het laatste debatavond wat ruimte om "ruzie met elkaar te maken", zonder dat direkt te gaan blussen.

Toch vind ik de vraagstelling in dit topic een onzinnige. Betekent dit dat ieder gewoon op zijn eigen lijsttrekker moet stemmen? In dit verband vind ik de uitslag van de verkiezingspoll op Oldenbroek.net, hoe relatief ook, toch heel wat zinvoller.

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door Barry »

Ik vraag me af of ik de enige ben die zich zorgen maakt dat mensen steeds meer afgaan op een spreekbuis van een partij, ipv op het partij programma, gedachtengoed, etc.

Een beetje Amerikaans lijkt mij, het vogeltje dat het mooist gebekt is wint.

Het debat zelf heb ik niet gevolgd, in verkiezingstijd wordt altijd heelveel belooft, ik zelf neem het verleden (afgelopen 4 jaar) als maatstaaf. Uiteraard is dit in het geval van ABO niet mogelijk dus moet ik mij baseren op het heden en op de personen waaraan de partij zich heeft verbonden.
Het wordt een moeilijke keus 3 maart, die waarschijnlijk pas in het stemhokje beslist wordt.

Alle partijen veel succes gewenst met nagelbijten!
dries wolff
Berichten: 34
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 19:46

Re: Wie was de winnaar van het verkiezingsdebat?

Bericht door dries wolff »

Beste Barry maakt u niet ongerust over mensen die niet naar de inhoud van een partij kijken, het zijn in mijn ogen geen amerikaanse teverelen maar de loco heeft ook via de tv een uitzending naar de potentieel stemmer verzorgd.
En in mijn beleving wordt zo n uitzending uit gezonden om de kandidaten zich te laten profileren wat hebben wij de burgers te bieden en wat zijn onze voor nemen voor de aankomende 4 jaar,mag ik aan nemen.
De vraagsteller kan misschien wel een beetje invloed hebben maar het gaat hoe de kern van het antwoord wordt weer gegeven.
Zelf vind ik de VVD een zeer goede partij met uistekende agenda punten en dit voor het laatste keer ik vond het antwoord van dhr Kemp niet naar wens.
De kern van dhr Kemp zijn antwoord was oprecht en zat veel wijsheid in maar als u mag kiezen voor a,b of c moet het geen d worden.
En als wij pas een beslissing moeten of mogen nemen in het stemhokje is ons eigen intresse en voorkennis zeer beperkt, niet dat ik verstand heb van de politiek maar druf wel te onder zoeken en eventueel een discussie aan te gaan.
Stem op een partij die naar uw eigen inzicht het meest naar uw wensen voldoet mogen de beste winnen .
Plaats reactie