Opzeggen huidig abonnement

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Jan Boer
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:43

Opzeggen huidig abonnement

Bericht door Jan Boer »

Toen ik destijds de overstap maakte van KPN naar UPC werd door UPC automatisch mijn abonnement bij KPN opgezegd.
Hoe is dit nu geregeld. Ik kan mij voorstellen dat een heleboel mensen moeite hebben bij het opzeggen van hun huidige abonnement.
Wie o wie kan hier wat meer over vertellen?
Gast

Re: Opzeggen huidig abonnement

Bericht door Gast »

Het opzeggen van je huidige abonnement wordt doorgaans door je nieuwe provider gedaan. Wel even in de gaten houden dat je de minimale contractduur al hebt uitgezeten. Anders kun je een uitgesteld abonnement nemen, dat pas ingaat als je contractduur bij je huidige provider afloopt. (Ik weet dat Lijbrand deze mogelijkheid in ieder geval heeft.)

Een voorbeeld: Ik bestel internet/televisie/telefonie via glasvezel:
De overgang naar glasvezel kan makkelijk verlopen. Je gaat namelijk over op andere bekabeling (glasvezel). Deze wordt eerst in bedrijf gesteld. Je kunt dan al naar buiten bellen, televisie kijken en internetten. Op een zeker moment komen de binnenkomende telefoonoproepen ook op de glasvezel aansluiting binnen. Hiervan krijg je bericht. Daarna wordt de oude verbinding pas afgesloten. Je kan tijdens de overgang desnoods even een ander (tweede) telefoon aansluiten op de PSTN poort van het glasvezel modem.

Er eventueel wel even rekening mee houden dat je een ander email adres krijgt. Wanneer je althans gebruikt maakt van een mailbox bij je huidige provider. Dit laatste geldt dus NIET voor webmail (GMAIL e.d.).

Harmen Lodewijk
Plaats reactie