Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door robbert_wezep »

Beste lezers ,

Ruim 2 jaar na het plaatsen van onderstaande topic is het komende week eindelijk zover ,
komt het er of komt het er niet ?? Glasvezel, waar afgelopen maanden veel over gepraat is .

Er is een initiatiefgroep opgericht die alles is werking heeft gezet , goed werk geleverd heeft ,
Reggefiber (voorheen Glashart) gaat nu beslissen of er een glasvezel netwerk aangelegt gaat worden of niet ....
Maandag 19 september tussen 17.00 uur en 18.00 uur zal de voorzitter van de Initiatiefgroep Oldebroek op Glasvezel, Jules van der Weerd, de uitslag bekend maken op de LOCO.



wordt vervolgt .................


---------------------------------------------------------------------------------------------
Berichttitel: Glasvezel in gemeente Oldebroek ???? Geplaatst: za aug 29, 2009 21:38


Omdat de snelheid van adsl vaak tegenvalt , en adsl op zijn maximum snelheid zit , is het tijd voor een goede vervanger wil ik
op dit forum een topic starten over de mogelijkheden van glasvezel.
Het is tijd voor goede concurentie voor de lokale kabelboer dus misschien kunnen we samen iets bereiken ........

Glashart ontwikkelt in snel tempo haar glasvezelnetwerk.
Op moment dat ze in andere - dan de in het overzicht vermelde - plaatsen een glasvezelproject starten, zal de informatie op
http://www.glashart.nl/glashart website onmiddellijk aanpassen.

LET OP ....
Wilt ú glasvezel in onze gemeente/woonplaats?
bent u geïnteresseerd in een glasvezelaansluiting?
U kunt dan in uw woonplaats een zogenaamd 'bewonersinitiatief' starten, en proberen een minimaal aantaal inschrijvingen te behalen.
Glashart is bereid om bij voldoende animo in een bepaald gebied te investeren in een glasvezelnetwerk.
Meer informatie vindt u in het document http://www.glas-hart.nl/glashart/docume ... ashart.pdf

De uiteindelijke beslissing om een glasvezelnetwerk in uw woonplaats te realiseren ligt uiteraard bij Glashart.

_________________
Robbert for De Zeis , Wezep-west .
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
hwvanbergeijk

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door hwvanbergeijk »

Volgens mij is de uitslag al bekend nog voor de uitzending. Op locourant staat het bericht dat de termijn met nog een maand is verlengd want kennelijk was de beoogde 30% aansluitingen nog net niet gehaald in één of meerdere kernen.

Henk
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door Redactie »

bron: http://www.locourant.nl/home/38-algemee ... n-verlengd
Nog steeds kans op glasvezel/Inschrijftermijn verlengd
maandag 19 september 2011 11:27

OLDEBROEK - De aanmeldingen voor glasvezelabonnementen zijn geteld en de belangstelling in Oldebroek blijkt groot. Er zijn echter nog niet voldoende aanmeldingen om te starten met een glasvezelnetwerk. De tussenstand is dat gemiddeld 24% van de huishoudens in gemeente Oldebroek een glasvezelabonnement heeft besteld.

Inschrijfperiode verlengd tot 16 oktober a.s.

Reggefiber en de initiatiefgroep hebben volop vertrouwen in het project en bieden de inwoners van Oldebroek graag een laatste kans. Daarom is de inschrijfperiode verlengd tot 16 oktober 2011.

Waarom 30%?
Voor de aanleg van een glasvezelnetwerk is een enorme investering nodig. Daarom wil Reggefiber graag een garantie dat er ook gebruikt van wordt gemaakt. Wanneer 30% van de huishoudens kiest voor een glasvezelabonnement bij een van de deelnemende serviceproviders, start Reggefiber met de aanleg van het netwerk.

Uitgesteld activeren.

Heeft men kortgeleden een abonnement afgesloten bij een leverancier op de kabel? Ook dan kunnen zij zich nu inschrijven voor een glasvezelabonnement. Om te voorkomen dat men dubbele abonnementskosten betaalt, is er een mogelijkheid tot uitgesteld activeren. Dit houdt in dat de serviceprovider het glasvezelabonnement op een later moment activeert. Men blijft gedurende de contractperiode bij zijn of haar de huidige leverancier. Tot 12 maanden na het aansluiten van de woning, kan men het glasvezelabonnement in laten gaan. Vanaf dat moment gaat men pas voor het glasvezelabonnement betalen.

Kiezen voor glasvezel.
Een abonnement afsluiten bij de serviceproviders kan ook online op http://www.eindelijkglasvezel.nl/oldebroek. Bezoek een van de glasvezelservicepunten in Wezep, Oldebroek of Oosterwolde voor een persoonlijk en onafhankelijk advies. Adressen en openingstijden van deze servicepunten zijn te vinden op de website http://www.eindelijkglasvezel.nl/oldebroek. Hebben de vier kernen op 16 oktober voldoende aanmeldingen, dan worden Oldenbroek, Wezep, Hattemerbroek en Oosterwolde als een van de eerste dorpen op de toekomst aangesloten. En kunnen inwoners gaan genieten van de vele voordelen die glasvezel te bieden heeft.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
jvh
Berichten: 5
Lid geworden op: di aug 16, 2011 12:32

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door jvh »

Hoe werkt die uitgestelde activering?
Ik heb 4 weken geleden gebeld met kpn maar volgens die medewerker was dat niet mogelijk.
Wimke
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 21:19
Locatie: Wezep

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door Wimke »

jvh schreef:Hoe werkt die uitgestelde activering?
Ik heb 4 weken geleden gebeld met kpn maar volgens die medewerker was dat niet mogelijk.
Ja, bij KPN misschien niet............... maar bij de rest wel! :wink:
Wat mut dat mut!
Twijfelaar

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door Twijfelaar »

Het project gaat voorlopig niet door en we krijgen tot 16 oktober de gelegenheid om de 30% te bereiken. Wat mij niet niet duidelijk is, als b.v. in Wezep de 30% wel wordt gehaald en in de andere kernen niet wordt het project in Wezep dan wel gerealisserd, of moet er in de gehele gemeente Oldebroek de 30% worden gehaald?
GerritvdStreek

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door GerritvdStreek »

Twijfelaar schreef:Het project gaat voorlopig niet door en we krijgen tot 16 oktober de gelegenheid om de 30% te bereiken. Wat mij niet niet duidelijk is, als b.v. in Wezep de 30% wel wordt gehaald en in de andere kernen niet wordt het project in Wezep dan wel gerealisserd, of moet er in de gehele gemeente Oldebroek de 30% worden gehaald?
Wanneer de 30% in Wezep wordt gehaald, zal er in Wezep glasvezel worden aangelegd. Het wordt dus per plaats bepaald en niet per gemeente.
Oldebroek

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door Oldebroek »

Ik ben met glasvezel duurder uit dan nu met UPC. Ik heb alleen TV en internet nodig. Heb mijn mobiel als "vast" nummer...
Voor mij helaas geen glasvezel, zou me anders wel hebben aangemeld.
Jammer dat zulke opties duurder zijn :(
Gast

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door Gast »

Oldebroek schreef:Ik ben met glasvezel duurder uit dan nu met UPC. Ik heb alleen TV en internet nodig. Heb mijn mobiel als "vast" nummer...
Voor mij helaas geen glasvezel, zou me anders wel hebben aangemeld.
Jammer dat zulke opties duurder zijn :(

Precies, laat ze maar terug komen als ze concurerende prijzen hebben.
Ik ben nog zeer tevreden met Tele2 :-)
Roscoo

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door Roscoo »

Een groot succes? De inschrijving verlengd? Te weinig inschrijvingen dus. Dat noemt men dus een succes?
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door FerryHeibrink »

Ik heb zo'n idee dat een hoop inschrijvingen buiten de boot zijn geraakt.

Ik heb mij direct de eerste week ingeschreven op het punt bij de Expert in Wezep, ik had meteen mijn vader uitgenodigd, die heeft zich ook ingeschreven (beiden op Lijbrand). We hebben er vervolgens niets meer van weer gehoord.

Tijdje terug stond er iemand van Lijbrand aan de deur, of ik interesse had in glasvezel. Ik zei dat ik al lang had ingescreven, maar hij gaf mij aan dat er ergens met de inschrijvingen iets mis was gegaan. Ik stond niet ingeschreven en moest het opnieuw doen. Ik heb nu dus 2 inschrijfbewijzen en kreeg kort na deze 2e inschrijving wél een bevestiging per post (met boeketbon van Blok), die had ik niet gehad bij de eerste inschrijving. Volgens de persoon aan de deur had ik deze moeten krijgen.

Mijn vader heeft wel het doordruk bewijsje, maar heeft zich niet voor de 2e keer ingeschreven. Zijn inschrijving is dus niet meegeteld!

Ik weet niet bij hoeveel mensen het fout is gegaan, maar als dit een aanzienlijk aantal is, dan bestaat er best kans dat Wezep het zeker wel gehaald is, maar dat er de nodige inschrijvingen "kwijt" zijn geraakt!

Ik denk dat het heel raadzaam is dat iedereen die zich heeft ingeschreven controleert of zijn inschrijving wel is verwerkt.

Ik denk dat Reggefiber (of Lijbrand) eens snel moet gaan kijken of ze bij de inschrijvingen bij de Expert Wezep niet een periode van inschrijvingen missen! Misschien is er een stapel inschrijfformulieren onbedoeld met het oud papier afgevoerd.
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door robbert_wezep »

Dit willen we binnenkort graag zien in onze gemeente :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
Koeland
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 18:12

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek , Ja of Nee ??

Bericht door Koeland »

onze aanmelding was ook al kwijt bij gekozen provider of het volk van Reggefiber
Plaats reactie