geen glasvezel abonnement wel een aansluiting

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

geen glasvezel abonnement wel een aansluiting

Bericht door Barry »

Ik heb begrepen dat iedereen een aansluiting krijgt, ook als je geen abonnement neemt.

Moet je hiervoor nog ergens aanmelden of komen ze gewoon aan de deur als ze hier bezig zijn?
gvds
Berichten: 23
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 14:03

Re: geen glasvezel abonnement wel een aansluiting

Bericht door gvds »

Aanmelding is niet nodig. Alle woningen in het aansluitgebied zijn meegenomen bij het ontwerp van het netwerk. vooruitlopend op de graafwerkzaamheden wordt in overleg met u de paats bepaald waar het aansluitkastje gemonteerd gaat worden. Bij het afsluiten van een abonnement wordt in dit kastje het modem geplaatst.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: geen glasvezel abonnement wel een aansluiting

Bericht door FerryHeibrink »

Voor de volledigheid, je kunt natuurlijk weigeren dat er een aansluiting wordt gemaakt, maar dan ben je jezelf te stom af. Als je later alsnog glas wilt dan mag je in de buidel gaan tasten.

PS.
Als je later je huis wilt verkopen, en de nieuwe bewoners willen graag glasvezel hebben en er staan er meerdere te koop, dan kan het hebben van een glasaansluiting wel een pré zijn.

Showstopper wil ik het niet noemen, maar het is voor veel mensen wel echt een voordeel.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: geen glasvezel abonnement wel een aansluiting

Bericht door Barry »

Vandaag zat bij de post een grote enveloppe van Regefiber, normaal gesproken gooi ik ze direct weg, maar toch maar even gekeken.

In de enveloppe zit een antwoordkaart waarop je moet aangeven dat de aansluiting mag worden gemaakt en op welk telefoonnummer je bereikbaar bent.

Ik heb me dus aangemeld, zoals hierboven al gemeld zie ik vooral bij verkoop van het huis hierin een meerwaarde.
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: geen glasvezel abonnement wel een aansluiting

Bericht door robbert_wezep »

Er gaan berichten dat een latere aansluiting tot wel 1000 euro zou kosten , lijkt me wel iets
overdreven veel geld ,gezien bij elke kavel een mantelbuisje tot aan de voorgevel gelegt word .

Aan de andere kant moet er later een ploeg komen om 2 glas-sprietjes :-) te blazen en de glasvezelmodem te plaatsen .
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: geen glasvezel abonnement wel een aansluiting

Bericht door FerryHeibrink »

robbert_wezep schreef:Er gaan berichten dat een latere aansluiting tot wel 1000 euro zou kosten , lijkt me wel iets
overdreven veel geld ,gezien bij elke kavel een mantelbuisje tot aan de voorgevel gelegt word .

Aan de andere kant moet er later een ploeg komen om 2 glas-sprietjes :-) te blazen en de glasvezelmodem te plaatsen .
Tijdens de informatieavond sprak men over ongeveer 150 euro afhankelijk van de situatie (afstand etc.) echter blijft dit nog steeds vaag, want je hoort steeds de meest uiteenlopende bedragen.

Misschien zijn er mensen uit andere regio's die deze situatie hebben meegemaakt en de wérkelijke prijzen weten?
Plaats reactie