“Overdag werken ze en ‘s nachts halen ze je huis leeg!”

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Redactie Noord 2
Berichten: 234
Lid geworden op: ma okt 10, 2011 19:21

“Overdag werken ze en ‘s nachts halen ze je huis leeg!”

Bericht door Redactie Noord 2 »

“Overdag werken ze en ‘s nachts halen ze je huis leeg!”

“Overdag werken ze en ‘s nachts halen ze je huis leeg!” Een zin die ik vaak voorbij hoor komen als het gaat over de aanleg van glasvezel in de gemeente Oldebroek. Maar is dat terecht? Door de arbeiders aan te spreken krijg je een heel ander beeld van ze.

Ze vertellen, weliswaar in gebrekkig Nederlands, wat hen motiveert om dit werk te doen. „Het is mooi werk en ik ben altijd buiten,” zei een vrolijke Griekse arbeider. Na wat gesprekken te hebben gevoerd kwam ik erachter dat de meesten van hen in Den Haag wonen. Een kort rekensommetje leert ons dat zij, wanneer zij hier om 07:00 moeten zijn, al om 05:30 vertrekken van huis.

Door het lange weekend moesten de arbeiders harder werken om aan de planning te voldoen. Tot 22:30 waren zij in Wezep aanwezig om de laatste werkzaamheden van de week te voltooien. Nu zijn er nog mensen die beweren dat ze ‘s nachts terugkomen om in te breken ...
Tekst: Gerrit van de Streek

Afbeelding

Foto's van de aanleg aan de Noordsingel
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
acb

Re: “Overdag werken ze en ‘s nachts halen ze je huis leeg!”

Bericht door acb »

Wat een onzin. 't Is wel heel makkelijk om zo'n groep zwart te schilderen.
Typisch Wezeps...
cba

Re: “Overdag werken ze en ‘s nachts halen ze je huis leeg!”

Bericht door cba »

dus het artikel is geen onzin.......
oldeboxe

Re: “Overdag werken ze en ‘s nachts halen ze je huis leeg!”

Bericht door oldeboxe »

Het artikel mag dan ok zijn. De kop is misplaatst, ondanks de aanhalingstekens.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: “Overdag werken ze en ‘s nachts halen ze je huis leeg!”

Bericht door Barry »

oldeboxe schreef:Het artikel mag dan ok zijn. De kop is misplaatst, ondanks de aanhalingstekens.
De kop is juist een goede aandachtstrekker.

Net zoals de schrijver denk ik ook niet dat de hier werkzame arbeiders 's avonds nog eens terug komen voor een "nachtdienst". Die mensen hebben zwaar lichamelijk werk, dus ze hebben hun nachtrust echt wel nodig.

De gedachte snap ik wel, vooral door alle negatieve ervaringen met de Oost-Europeanen.
Plaats reactie