ABO zoekt kandidaten voor gemeenteraad.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

ABO zoekt kandidaten voor gemeenteraad.

Bericht door Redactie »

ABO zoekt kandidaten voor gemeenteraad.

Over enige maanden worden er verkiezingen gehouden voor de gemeenteraad.

Vier jaar geleden heeft ABO een geweldige winst gemaakt, van niets naar drie zetels! Dit proeft naar meer. Meer zetels geeft immers de mogelijkheid dat onze ideeën daadwerkelijk in beleid worden omgezet.

Binnenkort gaan we een kandidatenlijst opstellen voor de verkiezingen op 19 maart 2014. We vinden het belangrijk dat we een goede en brede kandidatenlijst hebben. Kortom, we willen hierbij graag iedereen oproepen zich beschikbaar te stellen voor een plaats op deze lijst. Indien u mensen in uw omgeving kent die geen lid van ABO zijn, maar mogelijk wel geschikt voor deze verkiezingslijst, dan horen wij dat ook graag.

Graag willen we u verzoeken een reactie te sturen naar onze voorzitter van ABO, Andre Boer andre.boer@chello.nl . We nemen dan contact met u op voor verdere details.

In het najaar volgt een algemene leden vergadering waar de definitieve verkiezingslijst wordt vastgesteld.

We hopen dat het aantal raadsleden van ABO in 2014 kan verdubbelen naar zes!!

We rekenen op uw hulp!!

Het bestuur van ABO
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: ABO zoekt kandidaten voor gemeenteraad.

Bericht door Barry »

De gemeenteraad van Oldebroek bestaat uit 19 zetels. Hieronder de samenstelling van de gemeenteraad sinds 1994:
Gemeenteraadszetels
Partij 1994 1998 2002 2006 2010
ChristenUnie 6 6 6 6 6
CDA 4 4 4 4 3
PvdA 4 4 3 5 2
SGP 3 3 4 3 4
VVD 2 2 2 1 1
Algemeen Belang Oldebroek - - - - 3
Totaal 19 19 19 19 19
Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Oldebroek_(gemeente)

Ben ik toch benieuwd waar ABO de zetels vandaan denkt te snoepen. Christen Unie, CDA en SGP hebben een zeer trouwe achterban. PvdA en VVD zul je denk ik ook niet kwijt raken, dus kunnen we concluderen dat ABO haar christelijke kant moet laten zien.
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: ABO zoekt kandidaten voor gemeenteraad.

Bericht door huub verberk »

Beste Barry
Als ik vier jaar geleden had gezegd dat ABO drie zetels kreeg zou je ook deze reactie hebben gegeven.
Ik zal je helpen CDA -1 CU -1 en SPG -1 samen drie VVD en PvdA blijven gelijk
Jammer dat je stelt dat ABO zich christelijker moet opstellen. Je schoffeert daarmee veel
(fractie)leden van ABO. Overigens is christelijke politiek niet altijd een voorbeeld voor ABO. De huidige christelijke partijen en wethouders (kok) hebben een slecht voorbeeld gegeven.
Ik denk dat ABO op eigen kracht zes zetels haalt. De inwones hebben de afgelopen vier jaar echt wel gezien dat het zo niet door kan gaan. We gaan niet roepen hoe slecht anderen zijn. We gaan een goed verkiezingsprogramma maken. We krijgen dagelijks nieuwe mensen bij ABO die graag actief mee doen. Kortom. ABO krijgt zes zetels en kan dan echte veranderingen doorvoeren.
Met vriendelijke groet,

Huub Verberk
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: ABO zoekt kandidaten voor gemeenteraad.

Bericht door Barry »

Ik wens jullie heel veel succes in de campagne.

Het was zeker niet mijn bedoeling om te schofferen, wat ik bedoel is dat veel inwoners, politieke hangers zijn. Ik doel zeker niet op daden van de ABO of haar vertegenwoordigers, tenslotte kun je ook je vraagtekens stellen bij sommige daden van de "christelijke" partijen.
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: ABO zoekt kandidaten voor gemeenteraad.

Bericht door huub verberk »

Beste Barry,
Dank je wel voor je antwoord. Inderdaad zijn stemmers vaak hangers maar ik denk steeds minder.
Met vriendelijke groet,
Huub verberk
Plaats reactie