Monsterzege BEM! in Oldebroek

Geef je mening hier.
Gast

B.E.M.

Bericht door Gast »

Het is wellicht onvoldoende bekend, dat de BEM optreedt namens nagenoeg alle horeca-ondernemers in de Gemeente Oldebroek!!!
gast

Re: B.E.M.

Bericht door gast »

Gast schreef:Het is wellicht onvoldoende bekend, dat de BEM optreedt namens nagenoeg alle horeca-ondernemers in de Gemeente Oldebroek!!!
Oh ja, en die komen vanzelf even in Oldebroek kijken?
jeugdige

Wij willen ook wat te zeggen hebben

Bericht door jeugdige »

Het zal toch niet waar zijn dat onze keet dicht gaat, wat moeten we dan?
Ik heb geen zin om de hele avond met een paar ouwe lui en paar echte kroegtijgers aan de bar te zitten, best gezellig maar niet te vaak doen.
Dan moeten we maar gaan stappen, elk weekend een paar bankies lichter, boel ruzie en snachts laveloos uit de taxi stappen en de hele buurt wakker maken. In de keet zit ik met mijn vrienden en hebben we nooit geen ruzie en is het gewoon gezellig. Meer hoef ik niet, gewoon onze eigen keet, die we samen gebouwd hebben naar ons eigen wens :lol: . Ik begrijp wel dat de café's hier in de buurt daar nie blij mee zijn, maar ze moeten zich maar richten op een ander slag volk en niet ons, tenzij ze de boel gezelliger maken voor de jeugd en wat meer feesten hebben. Dat is gewoon wat jeugd wil. En zo'n jeugdhonk ofzo zit deze jonge ook nie op te wachten. Ik hoop dat alles goed afloopt voor iedereen. Ik weet wel als de keten dicht moeten de jeugd de grote verliezer is en dat ze daar nie blij mee zijn en de kop er tegen in gooien :x . Dan word de gemeente oldebroek nog bekender als het nu al is.

Justice for all,
groeten van 1 van de zovelen

ps. Laat het zoals het nu is en geef nie de hand an degenen die dit gezeur allemaal veroorzaakt hebben, dan hoor je ons nie.
Kroegbaas

BEM

Bericht door Kroegbaas »

Laat ze in die dorpshuizen en sportkantienes de vrijwilligers maar eens de horeca CAO betalen, en de huisvestingskosten niet door de gemeente (=U en IK) laten betalen, en aan alle vestigingsvoorwaarden voldoen.

Wedden dat de consumptieprijzen dan ineens veel hoger zijn dan in je dorpscafé???

Als ik inwoner van Oldebroek was, dan zou ik maar zuinig zijn op de café s, want zij zijn ook open als er geen activiteit is. Lijkt me ook wel zo aardig naar de toeristen toe.
Gast

kroegen in oldebroek zijn niks aan

Bericht door Gast »

Kroegbaas je bent wel zielig of nie? :cry:
Zorg jij er maar gewoon voor dat je klanten krijgt en dan je geld, waar je zo op uit bent. Dan kun je eindelijk die Mercedes kopen die je zo graag wil. :wink:
gast

Bericht door gast »

Als iedereen nu eerst eens goed leest waar het om gaat. En het verhaal van beiden kanten aan hoort. Dat zou al een hoop onbegrip weghalen. De horeca wil niet dat de buurthuizen weggaan, ze willen alleen een dat als een buurthuis de zelfde faciliteiten krijgt als de horeca ze ook aan dezelfde voorwaarden moet voldoen. Dreigementen maken daar is helemaal niemand bij gebaat!!!! Het gaat erom dat het eerlijk gaat. En die mensen die roepen dat het allemaal om geld draait. Jij wil toch ook einde van de maand je salaris. jij zegt toch ook niet och laat deze maand maar zitten! Uiteindelijk werken we allemaal voor ons geld.

Ik hoop dat de horeca een gemeente snel om de tafel te gaan, om op die manier tot een goed compromis te komen!!
Gast

Re: samenwerken

Bericht door Gast »

[quote="hb"]Samenwerken

De discussie volgend op dit forum lijkt mij dat alleen de confrontatie wordt gezocht en de mogelijkheden van samenwerking onderbelicht zijn/blijven. Ondergetekende is elders op de Veluwe als voorzitter van een voetbalclub betrokken en heeft lokaal een soortgelijke situatie. Hier is gekozen voor samenwerking tussen sport/dorpshuis en lokale horeca. Periodiek overleg over marktverdeling/definiering, harde afspraken over sluitingstijden/schenktijden, vorming van een inkoopcombinatie en compensatie middels sponsorafspraken zijn het resultaat. Dit tot wederzijdse tevredenheid. Situatie van rust in lokale markt en samenwerking is hiermee ontstaan. Daarnaast ruime schaalvoordelen door inkoopcombinatie waar iedereen beter van wordt.

Moraal van het verhaal:

In een dorp sta je naast elkaar i.p.v. tegen over elkaar: wordt iedereen beter van, je kunt beter je energie besteden aan gezamenlijke vooruitgang dan aan individuele optima, in het laatste geval blijf je druk.



Het is natuurlijk een prima optie dat plaatselijk samenwerken.
Maar in Oosterwolde is geen plaatselijke horeca dus daar is dan ook geen samenwerking mee mogelijk.
Verder is het natuurlijk een zeer goed plan om met de verenigingen de handen in elkaar te slaan en samen met een goed plan te komen.
Maar ondertussen moet het dorpshuis wel in stand blijven, wie zal dat betalen????
Gast

Bericht door Gast »

wat de horica in oldebroek ook voor mekaar krijgt bij de bem ze zijn nog niet klaar met een echte oosterwolde naar want ik zal geen oog dicht doen voor ik de boosdoender heb
gr een oosterwolde naar :evil: :evil: :evil: :evil:
gast

Re: oosterwolde en oldebroek eens beter na!!

Bericht door gast »

Ook een Van de B. uit O. zeker
Gast

keten

Bericht door Gast »

Ach wat een drukte
het is toch prima zo.
de 2 horeca gelegenheden (die wel bekend) zijn kunnen ook zonder hulp van sportkantines of buurthuisen en keten we sluiten.
ps vooral de keten mooi laten staan
Gast

Re: Monsterzege Bem in Oldebroek

Bericht door Gast »

gast schreef:De gemeente Oldebroek laat vele steken vallen.

1. De bestrijding van alcoholmisbruik onder de jeugd. Dat lukt echt niet als je toestaat dat er keten en caravans staan waar de jeugd eerst even lekker dronken kan worden voordat ze gaat stappen.

2. De betrouwbaarheid van de gemeente. Die zakt hopeloos door het putje als je nalaat de regels die je zelf stelt te handhaven. Dat hoeven we toch ook niet meer op parkeerverboden van de gemeente te letten?

3. De "eigen" Horeca wordt het leven onmogelijk gemaakt. Dat wordt sluiting en bijstandsuitkeringen. Kost bijna niets of toch? En als je dan eens ergens behoorlijk wilt eten moet je het dorp uit. Blijf maar thuis.

4. Toestaan dat nota bene eigen inwoners worden bedreigd door zuiplappen resp. door mensen die hun feestje (leuk!) goedkoop willen houden door middel van gesubsidieerd lagere prijzen in gelegenheden die in geen enkel opzicht voldoen aan veiligheids- en andere regels.

5. De gemeente gebruikt dus gemeenschapsgeld voor illegale zaken.

Fijne gemeente. Leuke jeugd. Geweldige toekomst. Volendamse toestanden als er ergens brand uitbreekt. Veilig verkeer ook met al die dronken jeugd op brommers en in auto's. En steeds weer vernieuwen van al die schade. Dat betalen we wel zelf uit onze belastingcenten.

Nee, een beter gemeentebestuur kan ik me niet wensen. Maar wie wil daar nou blijven wonen?
De gemeente is zo slecht nog niet. In De Stentor van vandaag staat een artikel dat de gemeente Oldebroek een studente heeft verboden nog langer in een caravan te verblijven tijdens haar studietijd. Het meisje verblijft alleen op studiedagen en max. 170 dagen per jaar in de caravan van haar vader. Da's minder dan de helft van een jaar, dus geen permanente bewoning. Over de leefbaarheid op de camping wordt niet gesproken. Wat niet mag, mag niet. Dus een dwangsom opleggen ! Wie had het daar rond een ander thema ook over. En wie vond dat zo jammer....!!
v. aperlo

Bericht door v. aperlo »

als iedereen die een bericht plaats eens zijn naam er bij zou zetten i.p.v gast dan zou ik de reacties serieus nemen, ook ik ben het oneens met het besluit van de BEM laat daar geen misverstanden over bestaan
v. Aperlo

plaatsing naam

Bericht door v. Aperlo »

als iedereen zijn naam eens zou vermelden i.p.v gast dan kan ik de reacties serieus nemen, ook ik ben een tegenstander van het besluit van de rechter laat daar geen misvestand over bestaan
Gast

Re: plaatsing naam

Bericht door Gast »

v. Aperlo schreef:als iedereen zijn naam eens zou vermelden i.p.v gast dan kan ik de reacties serieus nemen, ook ik ben een tegenstander van het besluit van de rechter laat daar geen misverstand over bestaan
gast

Re: plaatsing naam

Bericht door gast »

[quote="v. Aperlo"]als iedereen zijn naam eens zou vermelden i.p.v gast dan kan ik de reacties serieus nemen, ook ik ben een tegenstander van het besluit van de rechter laat daar geen misvestand over bestaan[/quote]

kan die van aperlo me vertelllen waarom er een naam moet hangen aan een mening.
ik begrijp hier helemaal niets van .
aan een reactie kun al wel zien als die serieus is ja of nee.
maar misschien beschik jij niet over zoveel talent.
als jij een zwartwerker aan aan het werk heb meld je de naam toch ook niet bij de uitvoerder.mogen ze toch ook niet in de keet eten.
daarom een reactie is een reactie heeft niets met namen te maken.
maar zo talent vol zij n die elburgers niet.

vriendelijke groet gast
Gesloten