Monsterzege BEM! in Oldebroek

Geef je mening hier.
gast

Monsterzege Bem in Oldebroek

Bericht door gast »

Wat is dit een rare discussie. De gemeente geeft vergunningen af aan niet-commerciele instellingen en stelt daarbij voorwaarden. Dat moet de gemeente op grond van de wet. Dan laat de gemeente de regels verder voor wat ze zijn en iedereen mag gewoon doen wat ze willen.
Vervolgens komt de Horeca op voor de eigen belangen - logisch.
De Bem komt voor de Horeca op, ook logisch, en stapt naar de rechter omdat de gemeente zich aan de wet verder helemaal niets gelegen laat liggen. Dan krijg je een rechtzaak, die de gemeente dus verliest, ook weer logisch, maar de gemeente trekt zich daar gewoon niks van aan.

Wie moet nou eigenlijk de wet handhaven? Zo simpel is het toch?
Gast

Bericht door Gast »

Hoe zit het eigenlijk met het noorderhuukien? Hier worden toch ook verjaardagen gehouden?
gast

Monsterzege Bem in Oldebroek

Bericht door gast »

De gemeente Oldebroek laat vele steken vallen.

1. De bestrijding van alcoholmisbruik onder de jeugd. Dat lukt echt niet als je toestaat dat er keten en caravans staan waar de jeugd eerst even lekker dronken kan worden voordat ze gaat stappen.

2. De betrouwbaarheid van de gemeente. Die zakt hopeloos door het putje als je nalaat de regels die je zelf stelt te handhaven. Dat hoeven we toch ook niet meer op parkeerverboden van de gemeente te letten?

3. De "eigen" Horeca wordt het leven onmogelijk gemaakt. Dat wordt sluiting en bijstandsuitkeringen. Kost bijna niets of toch? En als je dan eens ergens behoorlijk wilt eten moet je het dorp uit. Blijf maar thuis.

4. Toestaan dat nota bene eigen inwoners worden bedreigd door zuiplappen resp. door mensen die hun feestje (leuk!) goedkoop willen houden door middel van gesubsidieerd lagere prijzen in gelegenheden die in geen enkel opzicht voldoen aan veiligheids- en andere regels.

5. De gemeente gebruikt dus gemeenschapsgeld voor illegale zaken.

Fijne gemeente. Leuke jeugd. Geweldige toekomst. Volendamse toestanden als er ergens brand uitbreekt. Veilig verkeer ook met al die dronken jeugd op brommers en in auto's. En steeds weer vernieuwen van al die schade. Dat betalen we wel zelf uit onze belastingcenten.

Nee, een beter gemeentebestuur kan ik me niet wensen. Maar wie wil daar nou blijven wonen?
Mohammed

Verhuizen

Bericht door Mohammed »

Salaam!

Kan ik ook richting gemeente Oldebroek verhuizen? Bij voorbaat kan ik me verheugen op al het gekonkel op straat. Het gemeentebestuur deugt niet, is laks en de Horeca doet ook een duit in het zakje.

Wat zullen de inwoners gelukkig zijn met de aanstaande GemeenteRaads Verkiezingen!!!!

Als er zoveel mis is in de ogen van de bewoners dan wordt het huidige bestuur weggestemd en anders heeft de lokale horeca het nakijken...eindelijk weer wat leven in de politieke brouwerij!!!
Gast

Re: Monsterzege Bem in Oldebroek

Bericht door Gast »

gast schreef:De gemeente Oldebroek laat vele steken vallen.

1. De bestrijding van alcoholmisbruik onder de jeugd. Dat lukt echt niet als je toestaat dat er keten en caravans staan waar de jeugd eerst even lekker dronken kan worden voordat ze gaat stappen.

2. De betrouwbaarheid van de gemeente. Die zakt hopeloos door het putje als je nalaat de regels die je zelf stelt te handhaven. Dat hoeven we toch ook niet meer op parkeerverboden van de gemeente te letten?

3. De "eigen" Horeca wordt het leven onmogelijk gemaakt. Dat wordt sluiting en bijstandsuitkeringen. Kost bijna niets of toch? En als je dan eens ergens behoorlijk wilt eten moet je het dorp uit. Blijf maar thuis.

4. Toestaan dat nota bene eigen inwoners worden bedreigd door zuiplappen resp. door mensen die hun feestje (leuk!) goedkoop willen houden door middel van gesubsidieerd lagere prijzen in gelegenheden die in geen enkel opzicht voldoen aan veiligheids- en andere regels.

5. De gemeente gebruikt dus gemeenschapsgeld voor illegale zaken.

Fijne gemeente. Leuke jeugd. Geweldige toekomst. Volendamse toestanden als er ergens brand uitbreekt. Veilig verkeer ook met al die dronken jeugd op brommers en in auto's. En steeds weer vernieuwen van al die schade. Dat betalen we wel zelf uit onze belastingcenten.

Nee, een beter gemeentebestuur kan ik me niet wensen. Maar wie wil daar nou blijven wonen?


OLDEBROEK GAAT GOED MET DE JEUGD OM

1 IS HET BETER DE JEUGD DE KROEG INJAGEN EN UIT LATEN MELKEN DOOR EEN KROEGBAAS DE KANS NOG EENS GOKVERSLAAFD TE WORDEN EN DAARNA DE JEUGD DE STRAAT OP TE JAGEN OM TE GAAN STELEN EN ROVEN

2.DE GEMEENTE GAAT ER GEWOON GOED MEE OM ALS JE ZIET DAT DE JEUGD NIET OP STRAAT VERBLIJFT ER OOK MINDER VERNIELZUCHT IS.
DAAR ZIT DE GEMEENTE TOCH OOK VOOR EN DAT DOEN ZE GOED DUS WAT HEEFT DAT MET BETROUWBAARHEID TE MAKEN

3.DE EIGEN HORECA MOET DAAR OP INSPELEN . OP JE BARKRUKJE GAAN ZITTEN EN MAAR WACHTEN TOT DAT ER EEN KLANT KOMT DAT WERKT NIET IN EEN DORP ALS OLDEBROEK.WAT IK MIS BIJ DE PLAATSELIJKE HORECA IS ONDERNEMERSGEEST.
EN ALS WE REDELIJK WILLEN ETEN MOETEN WE ONS DORP TOCH AL UIT

4.TUURLIJK WIL IEDEREEN EEN ZO GOEDKOOP MOGELIJK FEEST U NIET DAN.EN ALS HET DAN OOK NOG GOED IS EN ZEER GEZELLIG WAT WIL JE DAN NOG MEER EN DIE BEDREIGINGEN DOEN ZE ZEKER WEL WAT AAN

5.EN WAT DE GEMEENTE BETREFD. DENKT GOED MEE MET DE INWONERS VAN OLDEBROEK E.O . EN DE MEESTE VERNIELINGEN GEBEUREN TOCH BIJ HET SLUITEN EN VERLATEN VAN KROEG OF DISCO.
EN ALS JE EEN BUITENBEENTJE BENT IS HET MISSCHIEN MOEILIJK WONEN IN OLDEBROEK E.O
Wezep2

Alleen maar verliezers, nee toch!!!

Bericht door Wezep2 »

hb schreef:Samenwerken

De discussie volgend op dit forum lijkt mij dat alleen de confrontatie wordt gezocht en de mogelijkheden van samenwerking onderbelicht zijn/blijven. Ondergetekende is elders op de Veluwe als voorzitter van een voetbalclub betrokken en heeft lokaal een soortgelijke situatie. Hier is gekozen voor samenwerking tussen sport/dorpshuis en lokale horeca. Periodiek overleg over marktverdeling/definiering, harde afspraken over sluitingstijden/schenktijden, vorming van een inkoopcombinatie en compensatie middels sponsorafspraken zijn het resultaat. Dit tot wederzijdse tevredenheid. Situatie van rust in lokale markt en samenwerking is hiermee ontstaan. Daarnaast ruime schaalvoordelen door inkoopcombinatie waar iedereen beter van wordt.

Moraal van het verhaal:

In een dorp sta je naast elkaar i.p.v. tegen over elkaar: wordt iedereen beter van, je kunt beter je energie besteden aan gezamenlijke vooruitgang dan aan individuele optima, in het laatste geval blijf je druk.
Ja samenwerken, nu is er maar één winnaar en dat is de BEM. Horeca, inwoners en gemeente zijn en worden de verliezers als deze spiraal van negativiteit zich doorzet. Misschien is het nog niet te laat om het tij te keren.

:idea: Elke kern heeft recht op een eigen horeca gelegenheid, Kerkdorp heeft er ook al lang één :lol: Een commerciële horeca onderneming in Oosterwolde is kennelijk niet haalbaar. Kijk naar het horecapand waar nu een kerk komt. Gemeente zorg ervoor dat de Heerdt een volledige vergunning krijgt. Alles wel onder voorwaarde dat het dorpshuis in de eerste plaats voor de bewoners van de kern is. Borreltje, patatje biljarten enz met als doel de leefbaarheid in de kern te verhogen.

:idea: Oldebroek, deze plaats moet toch groot genoeg zijn om zonder moeite een zalencentrum goed te kunnen laten bestaan. Dit bestaansrecht krijg je niet door je monopolie positie en je te beroepen op je alleenrecht om een feestje te verzorgen. Daar zul je hard voor moet werken en creatief voor moeten zijn zoals het een ondernemer betaamt. Denk bijvoorbeeld aan catering diensten verrichten in de zaaltjes van verenigingen b.v de Wijhe Ruit. En verzorg verjaardagen thuis voor de oudere inwoners. Als horeca lever je een product af, zorg ervoor dat dit product goed voldoet aan de verwachtingen van de klant,

:idea: Inwoners Oldebroek jullie willen toch ook graag goede horeca voorzieningen in Oldebroek. Ga niet de horeca boycotten en of met de nek aan kijken. Beantwoord oproepen tot verzoening positief.


Jullie laten het toch niet toe dat de BEM de enigste winnaar is??
Hoepla

Beide kanten ?

Bericht door Hoepla »

Ik lees zo eens al deze berichten en schrik alleen maar ... de een maakt ruzie om een plaatje in een krant, maar hier in deze gemeente maakt men ruzie over horeca-iondernemers die op een eerlijke manier hun brood proberen te verdienen ?!
Natuurlijk is niemand tegen het verenigingsleven ! Waarschijnlijk zijn die horeca-ondernemers ook wel ergens lid van een vereniging. Maar als deze verenigingen vergunningen aanvragen en "normale" prijzen rekenen voor hun drankjes, dan is er tenminste sprake van 'conculega's".

Een voorbeeldje ter vergelijking :
Stel je kan in een dorpshuis een kilo biefstuk kopen voor 4 euro.
Daar zjin de slagers onder jullie toch ook niet blij mee ?

Mensen, ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar laten we dat geruzie en gedoe toch over laten aan anderen !!! (liever helemaal niet, tja ...)
Patrick

Bericht door Patrick »

Er is maar een goede oplossing om de horeca aan te pakken.

Een complete boycot van deze bedrijven.
Bouw je eigen feest gewoon thuis en niet in klantonvriendelijke, veels te dure horecagelegenheden in Oldebroek en 't Loo.

Als iedereen ze boycot zijn we van die lastpakken af en gaan we gewoon weer naar de buurthuizen en keten.
GAST

B.E.M

Bericht door GAST »

vanochtend weer een artikel in de stentor gelezen.
de b.e.m zet heel oldebroek op zijn kop vervolgens moet de gemeente oldebroek het maar opknappen .
gaat de b.e.m ook zo om met onze horeca ondernemers.
eerst de horeca op zitten jutten jullie moeten naar de rechter vervolgens grote stukken in de media de b.e.m dit en de b.e.m dat o wat zijn wij goed. nu loopt het in oldebroek uit de klauw nu zeggen ze de verantwoordelijkheid lig bij de gemeente oldebroek.
b.e.m ken je verantwoordelijkheid en maak dat jullie wegkomen hier uit oldebroek.wij kunnen onze eigen boontjes wel doppen.
Gast

Bericht door Gast »

Wat een gedoe....
Wij zitten gewoon gezellig in onze keet. Niemand heeft last van ons.
Onze ouders vinden dat allemaal goed, ze zijn bijna allemaal wel eens wezen kijken. We hebben nog nooit geen klachten gehad!
De meeste mensen weten denk ik niet eens dat we een keet hebben.
Ik zit er gezellig met al m'n maten (waaronder veel studenten die in een café geen rondje in kunnen doen, omdat die paar uur kranten lopen of vakken vullen niet veel opbrengt). Daarom is het gewoon heel fijn dat we in het weekend toch bij elkaar kunnen zijn een biertje drinken. Tuurlijk is er wel eens iemand een keer dronken, maar dat gebeurt in de café's net zo goed. Ik weet wel, mocht onze keet dicht gaan, dan gaan we nog niet naar een café, zeker niet hier in Oldebroek. Wat we dan wel gaan doen is de straten op, lekker met een boel auto's (inclusief lawaai), bier en we gaan dan de boel een beetje vernielen, want we hebben toch niks beters te doen. Als dat is wat de BEM wil, dan doen we dat.
Hier is het laatste woord nog niet mee gezegd... En dat kan positief of negatief zijn. Het is aan de BEM om dat te beoordelen, ze zijn nu hard op weg om het negatief te laten uit pakken!

U hoort nog van ons...

Groetjes van de toekomst (oftewel de jeugd) 8)
gast

b.e.m

Bericht door gast »

Wat denken v.d.b en v.o wel niet om zomaar de dorpshuizen van oosterwolde en t'loo kapot proberen te maken!!
Denken jullie nu echt dat jullie hier meer klanten door krijgen??
Jullie graven je eigen graf.
En wat is het volgende?
De keten kapot maken?
Dat zou ik niet proberen..
Dan weet ik zeker dat er een heleboel vernield gaat worden op straat, terwijl dat eigenlijk onnodig is want er heeft helemaal niemand last van.
Nog nooit zijn er problemen geweest om de buurthuizen of de keten!!
En dat jullie geen klanten meer kunnen trekken is jullie eigen fout, en ik vind het heel kinderachtig dat jullie dan gewoon de buurthuizen en de keten kapot proberen te maken via zo'n bloedhond als de B.E.M.
Ik hoop dat er nooit meer 1 klant zijn feestje of partij bij jullie boekt.
Ik zal het in ieder geval nooit doen!!
En ik hoop dat de B.E.M het niet zo ver door drijft dat de keten ook aan de beurt komen en dus moeten sluiten. want daar komt echt trammelant van en dat wil niemand denk ik...


Gegroet :evil: :evil:
gast

bem

Bericht door gast »

Geachte mensen uit de gemeente oldebroek
Juli moeten niet de hele Horeca er voor aankijken want ik hoorde dat café van de brink
Met eieren bekogeld is die mensen hebben er niets mee te maken er is er maar een in oldebroek
Die dat doet en die heeft geen café
:x :twisted: :evil:
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Verwijderen berichten

Bericht door Redactie »

Verwijderen berichten

Jammer, de redactie heeft een tweetal berichten verwijderd.
De berichten voldeden niet aan de fatsoens normen van de redactie.

De redactie
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
gast

bem

Bericht door gast »

van de w. heeft zelf mee gedaan met de bem

gewijzigd door red
gast

bem

Bericht door gast »

goed bezig mevrouw van de b. schutter van willem tel oosterwolde

boycot van de b.

gewijzigd door red
Gesloten