Afslag A28 Wezep gereed

Geef je mening hier.
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Afslag A28 Wezep gereed

Bericht door Redactie West »

Zo juist hebben we vernomen van de heer Kees Bleijerveld van de provincie dat
de werkzaamheden aan de op en afritten van de A28 klaar zijn.
Het verkeer kon al weer weken gebruik maken van de op en afritten maar de werkzaamheden waren nog steeds niet afgerond..
Vandaag 9 juni is het dus zo ver. De laatste linten worden verwijderd, de software van de V.R.I. (verkeerslicht Regel Installatie) wordt ingeschoten en getest en de laatste rommel opgeruimd.
Nu moet Rijkswaterstaat de Carpoolplek nog ontruimen en de aannemer moet het stukje fietspad tussen de rotonde en afslag nog afmaken.
Het bleek dat de bewoners van dit stukje weg niet goed de weg op konden. Met een stukje verbreding moet dit beter gaan.
We hopen dat de veranderingen ook verbeteringen zullen zijn en zijn benieuwd naar uw mening.
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

En uiteraard wat foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar om nou te zeggen dat er echte verbetering is en doorstroming.. Nou nee, getuige deze foto:

Afbeelding
Het stoplicht staat op rood, de bus wacht bij de rotonde, verkeerslicht gaat op groen, maar zodra de bus komt, weer op rood.

En door de nog verkeerd (?) ingestelde VRI's stroomt het op de rotonde al helemaal niet door..

Afbeelding

[Bron foto's: Stefanuzz.nl]
Henry kok
Berichten: 11
Lid geworden op: vr mar 31, 2006 19:31

Bericht door Henry kok »

het is idd niet goed geregeld , wij kwamen vanaf de afrit amersfoord , en ik keek naar oldebroek , helemaal vast tot yselvliet, en keek naar wezep helemaal vast bij coelehage , is toch niet normaal , en dat om 16.00 . dus het moet nog spits tijd worden , wat krijg je dan ?
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Inregelen verkeerslichten

Bericht door Redactie West »

Zou nu niemand kijken hoe het verloopt nadat ze die lichten instellen ?
Je moet er toch niet aan denken dat als je een nieuw systeem levert, in de industrie bijvoorbeeld, iets insteld zonder te kijken wat het resultaat is.
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

En of er een leuk resultaat is.. complete waanzin wat die stoplichten betreft.

Als er geen verkeer aankomt vanaf Oldebroek, staan toch alle stoplichten richting Wezep op groen.. erg zinloos..

Hier heb ik even geprobeerd het in kaart te brengen hoe het werkt...

Hier het voorbeeld (4 sec. per frame)
............................................ /\ Oldebroek /\ .....................................................
Afbeelding
............................................ \/ Wezep \/ ......................................................

Als fietser moet je bijvoorbeeld ook onnodig lang wachten. Ik heb er een kwartier bij staan kijken, en gezien dat al minstens 5 fietser overstaken door rood licht. En terrecht. 2 minuten wachten voor geen enkele auto, is erg zinloos.

Erg slechte zaak van de Gemeente, Provincie of Rijkswaterstaat (1 van de 3 (?))
memyselfandi
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jun 09, 2006 19:25

stoplichten

Bericht door memyselfandi »

Nou het werkt idd niet je staat gewoon vast elke keer bij de rotonde...ik vind t niet werken!!!
Henry kok
Berichten: 11
Lid geworden op: vr mar 31, 2006 19:31

Bericht door Henry kok »

ik dacht al bij me zelf , waarom stoplichten , doe dan 2 rotondes of wat dan ook maar niet zoiets , ik wil wedden dat ze dit na de bouwvak weer gaan aanpassen , oftewel gewoon geld over de balk gooien!
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

Henry kok schreef:ik dacht al bij me zelf , waarom stoplichten , doe dan 2 rotondes of wat dan ook maar niet zoiets , ik wil wedden dat ze dit na de bouwvak weer gaan aanpassen , oftewel gewoon geld over de balk gooien!
Tja, deels mee eens, maar ik denk, dat als ze de regeling van de VRI's gaan veranderen en niet via een vast ritme laten doen, dat dan mogelijk de doorstroming beter zou zijn...
Henry kok
Berichten: 11
Lid geworden op: vr mar 31, 2006 19:31

Bericht door Henry kok »

Stefan schreef:
Henry kok schreef:ik dacht al bij me zelf , waarom stoplichten , doe dan 2 rotondes of wat dan ook maar niet zoiets , ik wil wedden dat ze dit na de bouwvak weer gaan aanpassen , oftewel gewoon geld over de balk gooien!
Tja, deels mee eens, maar ik denk, dat als ze de regeling van de VRI's gaan veranderen en niet via een vast ritme laten doen, dat dan mogelijk de doorstroming beter zou zijn...

dit hadden ze toch van te voren kunnen weten , zijn zij nu dom die gene die dit heeft uitgewerkt of zijn wij zo slim ?

dat vraag ik mij altijd af !
maxyb
Berichten: 1
Lid geworden op: za jun 10, 2006 16:19

verbetering?

Bericht door maxyb »

Waarom ze dit zo gemaakt hebben????
Voor de eerste keer daar in de file gestaan, en nog niet eens op het spitsuur zelfs.
Dus of dit een verbetering is?
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

Ach, of het ook daadwerkelijk verbetering wordt... ik hoop het. Anders is het puur geld over de balk smijten..
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

Ondertussen heb ik de provincie al een mailtje gestuurd...
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Niet te snel oordelen

Bericht door Redactie West »

Het was natuurlijk vrijdag wel extreem druk. Het is vrijdags altijd druk
Normaal staat dan altijd de afslag vol dat was nu niet meer het geval dacht ik. Ondanks dat men in file reed, reed het wel.
We blijven het volgen. ik ga wel de provincie vragen WIE zo iets nu afregelt ?
Aan wie heb je het mailtje gestuurd Stefan ?
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

Cees Bleijerveld van de Procinvie om precies te zijn. Hij is de persoon die volgens mij alles een beetje in de gaten houdt van de Provincie en toelichting geeft op vragen van het publiek.

Nog geen mailtje terug gehad, wel van De Stentor.

Op http://ovw.stefanuzz.nl/?p=resultaten zijn resultaten te vinden, lees daar meer over @ http://oldebroek.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2614
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

met een doordeweekse dag rijd het wel maar...

Bericht door Redactie West »

Het loopt wel mooi door, volgens mij reageren de lichten ook wel op beweging, das wel mooi.
Wat wel het gevolg is dat de rotonde meestal vol staat.
Doordat er maar een kleine afstand zit tussen verkeerslichten en rotonde zit het snel vol. Jammer is dat ook het verkeer tussen Wezep dorp en de rondweg ook gestremd is, wat verder helemaal niet bij de A28 of verder moet zijn.
Plaats reactie