Kermis

Geef je mening hier.
Plaats reactie
marcoemiel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 8:48

Kermis

Bericht door marcoemiel »

Hallo,

ik ben met een onderzoekje bezig over het eventueel houden van een kermis in gemeente Oldebroek. (oldebroek, Wezep/hattemerbroek en Oosterwolde.

Ik heb al eens een vergunning aangevraagd, maar de gemeente wil absoluut hier niet aan meewerken en geen plaatsen aanwijzen waar zo´n evenement georganiseerd kan worden.

Er zal rekening worden gehouden met de mensen die het niet gepast vinden om op zondag een evenement te organiseren, dus op zondag geen kermis, geen binnenkomst van kermis attracties en geen uitrijden van kermis attracties.


Vinden jullie dat hier ruimte voor is in de gemeente Oldebroek, Of in bovenstaande plaatsjes.


Met vriendelijke groet,

Marco
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Een kermis, hè...... Hmm, dat klinkt wel gezellig inderdaad.

Wat heb je de gemeente precies voorgelegd en wat was het antwoord en argumentatie? Heb je dat bijvoorbeeld allemaal op papier?

Een kermis vergt toch een hele organisatie. Ik denk aan vergunningen op plaatselijk en milieu niveau, maar ook aan de facilitering. Voor een vergunning is immers veel nodig. Bovendien kan er bezwaar gemaakt worden door alles en iedereen en dat is nu eenmaal een democratisch proces.

Heb je al eens contact gehad met buurtvereniging Wijk U? Zij hebben historische ervaring (ook de slechte, helaas, voor diegenen die zich dat nog herinneren).

Ik ben benieuwd naar het grotere verhaal achter je uitspraken. Een mening heb ik pas als ik hoor- en wederhoor kan toepassen.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter

voorzitter PvdA Oldebroek - Wezep
marcoemiel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 8:48

Bericht door marcoemiel »

Bert-Jan schreef:Een kermis, hè...... Hmm, dat klinkt wel gezellig inderdaad.

Wat heb je de gemeente precies voorgelegd en wat was het antwoord en argumentatie? Heb je dat bijvoorbeeld allemaal op papier?

Een kermis vergt toch een hele organisatie. Ik denk aan vergunningen op plaatselijk en milieu niveau, maar ook aan de facilitering. Voor een vergunning is immers veel nodig. Bovendien kan er bezwaar gemaakt worden door alles en iedereen en dat is nu eenmaal een democratisch proces.

Heb je al eens contact gehad met buurtvereniging Wijk U? Zij hebben historische ervaring (ook de slechte, helaas, voor diegenen die zich dat nog herinneren).

Ik ben benieuwd naar het grotere verhaal achter je uitspraken. Een mening heb ik pas als ik hoor- en wederhoor kan toepassen.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter

voorzitter PvdA Oldebroek - Wezep
Hallo meneer Dokter,

Als U mij uw prive emailadres stuurt zal ik u alles vertellen en over de contacten die ik al heb gehad met de gemeente Oldebroek.

Met vriendelijke groet,

Marco

Als u dit emailadres hier niet openbaar wilt zien, wat ik mij wel voor kan stellen, kunt u mij mischien een email sturen.

minizweef@hotmail.com
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Hallo Marco,

Noem me gerust Bert-Jan ;-)

Vooropgesteld dat ik een discussie in het openbaar (ook over dit onderwerp) wel nuttig acht, mag je me natuurlijk best de gevraagde informatie mailen, mede omdat het misschien ook wat veel details en informatie zijn voor een forum. Dat neemt niet weg dat wellicht anderen ook wel geinteresseerd zijn in je ervaringen en ideeën.

Ik ben zeer nieuwsgierig, maar wil niet de indruk wekken dat ik "wel eventjes iets kan regelen" of mij even populair (of het tegenovergestelde) wil maken door op dit onderwerp te duiken. Ik vind het in beginsel een interessante discussie, dus vandaar mijn reactie en vraag om informatie.

Ondertussen wil ik anderen graag oproepen om mee te doen aan de discussie of "overdenkingen".

Ik zal jou een mail sturen vanaf mijn privé mailadres.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
Sjaak
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:40

Bericht door Sjaak »

Hmmm, ik ben voor een kermis.

Ik ken ook de negatieve dinegen uit Wezep, maar daar mag je niet meer over spreken. (Verleden tijd)

We sluiten ook geen kerk en verbieden ook geen kerkdienst omdat er ruzie is geweest tussen de kerken onderling.
(IK ga niet in op de details hierzo.)

Dus waarom niet een nieuwe kans hiervoor. We zullen vele gezinnen en kinderen een plezier hiermee doen.
marcoemiel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 8:48

Bericht door marcoemiel »

Sjaak schreef:Hmmm, ik ben voor een kermis.

Ik ken ook de negatieve dinegen uit Wezep, maar daar mag je niet meer over spreken. (Verleden tijd)

We sluiten ook geen kerk en verbieden ook geen kerkdienst omdat er ruzie is geweest tussen de kerken onderling.
(IK ga niet in op de details hierzo.)

Dus waarom niet een nieuwe kans hiervoor. We zullen vele gezinnen en kinderen een plezier hiermee doen.
Bedankt voor de positieve inbreng Sjaak,
maar voorlopig is de gemeente Oldebroek
totaal niet bereid om een dergelijke kermis
toe te staan, of mee te denken in een locatie keuze.

Ik wil proberen om binnenkort met de wethouder een
keer rond de tafel te gaan zitten en mischien dat
we er dan wel uit kunnen komen.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Hallo Marco,

Namens de PvdA fractie in Oldebroek nodig ik je uit op ons spreekuur. We zijn geïnteresseerd in je verhaal en visie en willen dat graag allemaal van je horen.

Als je samen in gesprek bent communiceert dat zoveel sneller en adequater, nietwaar.

Klik hier voor informatie over het PvdA spreekuur.

We hopen je te ontmoeten.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
PvdA Oldebroek - Wezep
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Kermis, gezellig maar herrie

Bericht door Redactie West »

Ik ben een gewone burger en wil mijn mening wel geven.
Op zich ben ik wel voor dat er eens iets gebeurt in deze door de regel saaie omgeving.
Aan de andere kant, als ik op een kermis loop (Zwolle of Hattem) denk ik, wat een herrie ! Dus voorstel;
Als je nu eens op Koninginnedag zo iets zou doen?
Op zo'n dag mag wel eens iets (extra's) gebeuren b.v.
Een beetje herrie kan dan geen kwaad, mijn inziens.
Succes met je plannen.
Jan Bredewout.
Plaats reactie