Onnodig verkeer op woonerven door omleiding.
Geplaatst: di apr 13, 2010 19:21
Onnodig verkeer op woonerven door omleiding.
Nou ja…..omleiding??? Als er een verkeersregelaar op de weg staat en er vervolgens nergens meer aanwijzingen staan kun je niet echt van een omleiding spreken. Met als gevolg dat er extra verkeersbewegingen waren van voertuigen op plaatsen waar ze niets zoeken hadden en zelf ook niet wilden wezen. (Voor meer beeldmateriaal over het ongeval bekijk de foto's en video van Gerrit van de Streek en Stefan Verkerk
Oorzaak was een losgeraakte oplegger, die samen met trekker heel netjes geparkeerd stond op de rechterrijbaan en fietspad. Gelukkig bevond zich niemand op dat moment op het fietspad. Het ongeluk was even na drie uur gebeurd. Door de breedte van de weg en omdat de combinatie mooi rechts stond ondervond het verkeer vrijwel geen hinder.
Tijdens de berging naar mijn mening, en de mening van ook deskundige omstanders, de weg onnodig en lang geheel afgesloten. Geluk had men het verkeersaanbod vanaf Heerde ook sterk gereduceerd, maar al het verkeer wat nog wel van Heerde kwam werd de industrieweg opgestuurd zonder verdere toelichting. Dus zoek het maar uit. Verkeer vanaf de zuiderzeestraatweg werd de Keizersweg opgestuurd. Als je dan als Engels vrachtwagenchauffeur via de akkers en de eggen gestuurd word, doe je ook niet moeilijk over de bocht van De Sikkel naar de Puttensteinsveldweg. Om vervolgens via de berm langs de tegemoetkomende file van auto’s te komen.
“Hulde” aan de mensen die deze omleiding bedacht hebben. Tijd moeten ze er genoeg voor gehad hebben om betere alternatieven te bedenken, want de berging is pas ruim na half zes begonnen.
"Hoe kom ik hier uit?"
De verkeersregelaar wist mij per telefoon te vertellen dat hij de Engelse chauffeur uitgelegd heeft om via de Zoutlanddreef te rijden. Maar dat schijnt toch niet helemaal goed te zijn overgekomen. De Zoutlanddreef is de derde weg links, dat is dus niet goed opgepikt door de chauffeur.
De combinatie staat geheel rechts, er zijn nog haast twee rijbaan breedten vrij voor het verkeer.
De trekker midden op de weg geparkeerd.
Agent stuurt verkeer zonder verdere aanwijzingen woonwijk in.
Als er toch geen verkeer is, kun je in alle rust al enkele onderdelen verwijderen, zat erg vast dus dat kost wel even tijd.
Wel een oprecht compliment aan de gemeentewerkers die zodra ze er bij konden in een mum van tijd het fietspad gerepareerd hadden.
Bekijk alle foto's hier
Nou ja…..omleiding??? Als er een verkeersregelaar op de weg staat en er vervolgens nergens meer aanwijzingen staan kun je niet echt van een omleiding spreken. Met als gevolg dat er extra verkeersbewegingen waren van voertuigen op plaatsen waar ze niets zoeken hadden en zelf ook niet wilden wezen. (Voor meer beeldmateriaal over het ongeval bekijk de foto's en video van Gerrit van de Streek en Stefan Verkerk
Oorzaak was een losgeraakte oplegger, die samen met trekker heel netjes geparkeerd stond op de rechterrijbaan en fietspad. Gelukkig bevond zich niemand op dat moment op het fietspad. Het ongeluk was even na drie uur gebeurd. Door de breedte van de weg en omdat de combinatie mooi rechts stond ondervond het verkeer vrijwel geen hinder.
Tijdens de berging naar mijn mening, en de mening van ook deskundige omstanders, de weg onnodig en lang geheel afgesloten. Geluk had men het verkeersaanbod vanaf Heerde ook sterk gereduceerd, maar al het verkeer wat nog wel van Heerde kwam werd de industrieweg opgestuurd zonder verdere toelichting. Dus zoek het maar uit. Verkeer vanaf de zuiderzeestraatweg werd de Keizersweg opgestuurd. Als je dan als Engels vrachtwagenchauffeur via de akkers en de eggen gestuurd word, doe je ook niet moeilijk over de bocht van De Sikkel naar de Puttensteinsveldweg. Om vervolgens via de berm langs de tegemoetkomende file van auto’s te komen.
“Hulde” aan de mensen die deze omleiding bedacht hebben. Tijd moeten ze er genoeg voor gehad hebben om betere alternatieven te bedenken, want de berging is pas ruim na half zes begonnen.
"Hoe kom ik hier uit?"
De verkeersregelaar wist mij per telefoon te vertellen dat hij de Engelse chauffeur uitgelegd heeft om via de Zoutlanddreef te rijden. Maar dat schijnt toch niet helemaal goed te zijn overgekomen. De Zoutlanddreef is de derde weg links, dat is dus niet goed opgepikt door de chauffeur.
De combinatie staat geheel rechts, er zijn nog haast twee rijbaan breedten vrij voor het verkeer.
De trekker midden op de weg geparkeerd.
Agent stuurt verkeer zonder verdere aanwijzingen woonwijk in.
Als er toch geen verkeer is, kun je in alle rust al enkele onderdelen verwijderen, zat erg vast dus dat kost wel even tijd.
Wel een oprecht compliment aan de gemeentewerkers die zodra ze er bij konden in een mum van tijd het fietspad gerepareerd hadden.
Bekijk alle foto's hier