een vraag aan de gemeente betreffende de sneeuw overlast

Geef je mening hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

een vraag aan de gemeente betreffende de sneeuw overlast

Bericht door Barry »

Voor mijn werk doorkruis ik regelmatig de gemeente oldebroek en de gemeente elburg.

Nu valt het mij heel erg op dat na een paar dagen weinig tot geen sneeuw, de gemeente elburg nu alle niet hoofdwegen aan het schoonmaken is, terwijl de gemeente oldebroek (voor zover ik kan zien) de sneeuwschuiven weer in de zomerstalling heeft gedaan.

De vraag ligt voor de hand, waarom maakt de gemeente oldebroek nu niet de andere wegen ook beter berijdbaar?
swollenaer
Berichten: 14
Lid geworden op: vr dec 05, 2008 10:55

Re: een vraag aan de gemeente betreffende de sneeuw overlast

Bericht door swollenaer »

Trieste zaak inderdaad; de burger mag alleen dokkken ,maar krijgt er niets voor terug.

Gek dat mensen hun buik vol hebben van de huidige politiek en die ambtenaren kliek; snap niet dat wij dit langer accepteren; privatiseren die handel.
oosterwoldenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: ma dec 27, 2010 13:14

Re: een vraag aan de gemeente betreffende de sneeuw overlast

Bericht door oosterwoldenaar »

Het is ons ook al vorige winter opgevallen, dat de gemeente Elburg de wegen veel beter schoonhoudt dan de gemeente Oldebroek.
Wie regelmatig via de Oostendorperstraatweg naar Elburg rijdt vanuit Oosterwolde die weet ook zonder bordje waar de gemeentegrens ligt!
Kan de Gemeente Oldebroek misschien wat mensen op stage sturen naar de gemeente Elburg?
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: een vraag aan de gemeente betreffende de sneeuw overlast

Bericht door Redactie »

Aangepaste strooiroutes door zouttekort.

Vanaf vandaag past de gemeente Oldebroek de strooiroutes aan. Aanleiding is een tekort aan
strooizout door het aanhoudende winterweer. De gemeente Oldebroek strooit alleen nog de
belangrijkste wegen en fietspaden. Bij alle toegangswegen naar de gemeente Oldebroek komen
borden die wijzen op het beperkte strooibeleid.

Doorgaande wegen
Door de aangepaste strooiroutes kan de gemeente Oldebroek de gladheid op de grotere,
doorgaande wegen blijven bestrijden. Aanvullende strooiverzoeken van inwoners kunnen helaas
niet meer worden gehonoreerd.

Landelijk tekort
De gemeente Oldebroek is geen uitzondering als het gaat om een tekort aan strooizout. In heel
Nederland dreigt bij verschillende lokale, regionale en landelijke overheden een zouttekort. Door
het landelijke tekort worden alle zoutvoorraden verdeeld over het land en gebruikt voor de meest
urgente routes zoals (auto)snelwegen.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
benno
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 28, 2010 23:47

Re: een vraag aan de gemeente betreffende de sneeuw overlast

Bericht door benno »

Grappig, de gemeente Oldebroek past de routes aan en aanvullende strooiverzoeken van inwoners kunnen helaas niet meer worden gehonoreerd, ik wist niet dat zoiets bestond, mijn fout?
Ook sneeuwt het al dagen niet maar de binnenwegen worden niet 1 maal schoongeveegd.
De burger moet steeds meer zelf doen en steeds meer gaan betalen, waarvoor?
Ik heb de indruk dat deze gemeente steeds minder voor haar inwoners doet, zie ook de vraag welke door Barry op 25-12-2010 is gesteld.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: een vraag aan de gemeente betreffende de sneeuw overlast

Bericht door Barry »

Strooien hoeft voor mij ook niet zo zeer, bij sneeuwval werkt dat toch niet zo goed.

Ik zou heel graag zien dat ze even met een borstelwagen de wegen in de gemeente doorgaan. Dan krijg je de boel echt mooi schoon. En schone wegen worden weer minder snel glad, dus hoeft er weer minder te worden gestrooit.

Ach ja, over 3 jaar kunnen we allemaal weer gaan stemmen...
Plaats reactie