Wat kost glasvezelaansluiting zonder abonnement?

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Gast

Wat kost glasvezelaansluiting zonder abonnement?

Bericht door Gast »

ik heb begrepen dat als je niet nu maar later wilt instappen, je aansluitkosten moet betalen.
Weet iemand hoeveel die ongeveer zullen zijn? en wat kost het als je nu wel de verbinding tot in de meterkast wilt, maar geen abbonement?

Om in de beeldspraak te blijven: mijn golf rijd goed, maar een ferrari blijft aantrekkelijk :wink: Dus in de toekomst sluit ik glasvezel helemaal niet uit, daarnaast lijkt het me voordeel bij verkoop van de woning, als de aansluiting er ligt
M.Hergaarden

Re: Wat kost glasvezelaansluiting zonder abonnement?

Bericht door M.Hergaarden »

Volgens mij is het zo dat wanneer 30% van de bevolking zo'n abbonnement afsluit dat dan de aanleg doorgaat. Ze zullen dan niet selectief glasvezelkables leggen maar dan wordt elk adres aangelegd.

Die aansluitkosten is dan meer een administratieve handeling van de provider. Zo rekent KPN bijvoorbeeld kosten voor de activatie :roll:
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10146
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Wat kost glasvezelaansluiting zonder abonnement?

Bericht door Redactie »

Even naar de Reggefiber winkel bij Expert geweest:

:!: Er wordt alleen aangesloten indien er een abonnement van minimaal een jaar wordt afgesloten.
:!: Advies: Neem het goedkoopste abonnement voor een jaar, dan wordt het aangelegd in je huis.
:!: Aanleg later kost 150 euro (gehoord op voorlichtingsavond clubactie)

Goedkoopste pakket is beschikbaar vanaf € 16,50 per maand.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gast

Re: Wat kost glasvezelaansluiting zonder abonnement?

Bericht door Gast »

M.Hergaarden schreef:Volgens mij is het zo dat wanneer 30% van de bevolking zo'n abbonnement afsluit dat dan de aanleg doorgaat. Ze zullen dan niet selectief glasvezelkables leggen maar dan wordt elk adres aangelegd.

Die aansluitkosten is dan meer een administratieve handeling van de provider. Zo rekent KPN bijvoorbeeld kosten voor de activatie :roll:
Tijdens de voorlichtingsavond in Coelenhage is duidelijk gesteld dat als 30% van de huishoudens een abonnement neemt dat dan de glasvezelkabel wordt gelegd. Voor degenen die een abonnement heeft afgesloten wordt de aansluiting in huis gebracht. Bij de woningen die geen abonnement hebben afgesloten wordt de kabel gelegd tot aan de erfgrens. Dus niet in huis. Wil men dan later toch een aansluiting dan zijn de aansluitkosten 150 euro.
Plaats reactie