SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10144
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Redactie »

SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Op het laatste moment is Acquest v.o.f. als (hernieuwde) sponsor toegetreden van de SCO.
Acquest, wat gerund wordt door Daan en Dennis van Es, is gelegen op de Vierschotenweg, aangrenzend aan het circuit en houd zich bezig met advisering van, onder andere, hypotheken en verzekeringen. De laatste jaren werd er gebrekkig gecommuniceerd waardoor er onderlinge problemen ontstonden.
Reden waardoor Acquest zich had teruggetrokken als sponsor. In de gesprekken die al eerder hebben plaatsgevonden is dat onderkent en zijn er goede afspraken gemaakt om de overlast zoveel als mogelijk te beperken. Om dat te onderstrepen is Acquest opnieuw als sponsor toegetreden.
Wat er nu gaande is tegen SCO om hen van het terrein “de Bargen”  te laten vertrekken, daar is Daan van Es of Acquest niet bij betrokken en distantieert zich hier van. “
Die twee dagen in het jaar willen we de SCO en al die vrijwilligers absoluut niet afnemen”.

Met sportieve groet,
Daan en Dennis van Es
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Jan B. Kaiser »

Omdat een buitenstaander vermoedelijk niet begrijpt waar het overgaat hierbij wat achtergrond informatie. Enkele omwonenenden hebben, nadat een oorspronkelijk gesprek met de SC0 mislukt is de voorlopige voorzieningenrechter in een soort kort geding procedure gevraagd om de diverse vergunningen die door de gemeente verleend estrn voor het houden van de motorcrossen op 23 en 30 maart niet door te laten gaan onder argumentatie dat deze in strijd is met de natuurwetgeving (het terrein is een natuurgebied) en het bestemmingsplan (motorcrossen daar is niet toegestaan). De gemeente stelt daartegenover dat de SCO al veertig jaar van het terrein gebruik maakt en dat dat zwaarder weegt dan de onverenigbaarheid met de wetgeving. Deze zitting vond afgelopen donderdag plaats en de rechter laat maandagochtend weten wat hij er van vindt. Er wordt een soort Salomonsoordeel van hem gevraagd. Het gaat overigens niet alleen om die twee dagen, maar om de bijkomende effecten. Zo duurt de opbouw ruim drie maanden, wordt het terrein ondersteboven geshovelled, vindt het lawaaierige evenement (motorgeluid, muziektent, grote aantallen bezoekers, etc.) in een zgn. stiltegebied plaats, en worden vogels (waaronder diverse bedreigde) in het broedseizoen gestoort, om maar enkele punten te noemen. Ook al besluit de voorlopige voorzieningen rechter dat het evenement doorgang kan vinden, dan zal zo nodig de Raad van State) het hoogste rechtscollege) uiteindelijk gevraagd worden of deze evenementen in de toekomst al of niet toegestaan zijn, waarbij als precedent aangevoerd kan worden dat dit college al besloten heeft dat sportevenementen in een Natura-2000 gebied (zie het hippisch gebeuren aan de Brandsweg) niet kunnen.

Wat mij overigens verbaast is dat als Acquest niets te maken wil hebben met deze juridische procedure, zij hier dan toch ruchtbaarheid aan geeft. Ik hoop voor Acquest dat de SCO geen lippendienst aan haar wijze van communiceren bewijst, immers ook wij hadden een goed gesprek met de SCO gehad om daarna slechts tot de conclusie te komen dat het bestuur de mening van haar individuele leden niet steunde en hetgeen overeengekomen was in de prullemand gooide.
Met andere woorden je kunt niet op de SCO bouwen ("vuiltje in de motor").

Jan B. Kaiser
robert
Berichten: 4
Lid geworden op: di apr 18, 2006 15:01

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door robert »

Beste "jan b. Kaiser" alias http://www.abo-oldebroek.nl

het is nogal tegenstrijdig om aan de ene kant op te komen voor de belangen van (sport)verenigingen en het mogelijk maken van (sport)evenementen in de gemeente Oldebroek en aan de andere kant het grootste regionale motorsport evenement proberen om zeep te helpen.
In jullie motto gebruiken jullie letterlijk : "Wij zijn er voor alle inwoners"
Verder citeer in van jullie site: "Daarom vindt Algemeen Belang Oldebroek het heel belangrijk dat er veel aandacht is voor de sport. Dat mensen zelf kunnen sporten en dat verenigingen de sporten kunnen organiseren"
bron:www.abo-oldebroek.nl

Is motocross soms geen sport in uw ogen? Veel, heel veel mensen zouden Oldebroek niet kennen als er geen motocross wedstrijden gehouden zouden worden. Wedstrijden op "de Bargen" zijn traditie bij veel Oldebroekers. Verschillende generaties zijn opgegroeid met motorsport wedstrijden op 't Loo.

Het zijn maar twee dagen per jaar. Leven en laten leven! De baan lag er al voordat de omwomenden er kwamen wonen. Dan moet je je aanpassen aan je omgeving, is het niet? De klagers maken zich absoluut niet populair in de gemeente Oldebroek, en ver daar buiten!

om met uw eigen woorden maar weer te eindigen: Met andere woorden je kunt niet op de SCO bouwen ("vuiltje in de motor"): Op www.abo-oldebroek.nl is niet te bouwen, en zeker niet te VERtrouwen!
mxjansen
Berichten: 5
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 18:47

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door mxjansen »

Beste meneer Kaiser,

Erg jammer dat de voorman van Algemeen Belang Oldebroek niet het algemeen belang van Oldebroek dient. Vrijwilligers en verenigingen dat is één van de speerpunten van uw partij. Weleens op de motocross aanwezig geweest in Oldebroek? Op de wedstrijdag zijn er meer als 100 vrijwilligers aanwezig om dit evenement mogelijk te maken. In de weken voor en na het evenement zijn er tientallen vrijwilligers actief om het circuit op te bouwen en af te breken. Sommige mensen zijn al meer als 40 jaar actief als vrijwilliger. Wel erg kort door de bocht van u om deze mensen en de vele toeschouwers uit de gemeente in de kou te zetten. Dat is volgens mij niet het algemeen belang dienen, maar de roep van een enkele tegenstander te horen die koste wat kost de motocross weg willen hebben van "de Bargen". En om deze club onbetrouwbaar te noemen vind ik wel een hele harde uitspraak van de voorman van het Algemeen Belang Oldebroek die dus NIET voor vrijwilligers opkomt!

SCO wil een goede buur zijn en dat kunnen vele buurtbewoners bevestigen, daarom is de SCO ook de dialoog aan gegaan met Meneer van Es en de uitkomst is bekend.

Ik hoop dat de rechter het maatschappelijk belang van deze vereniging ook ziet en dat er nog vele jaren in goede harmonie met de buurt crosswedstrijden worden gehouden op circuit "de Bargen".
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Robert en heer Jansen,

ABO is echt niet tegen sport of motorcrossen. Waar wij wel tegen zijn is tegen gesjoemel en handjeklap. Voordat wij naar de rechter gingen hebben wij met twee vertegenwoordigers van het bestuur van de motorcrossvereniging een constructief gesprek gehad en daarbij zijn wij feitelijk tot overeenstemming gekomen (grosso modo zouden de omwonenden de cross nog voor een jaar gedogen en vervolgens zouden wij - waarbij ABO de helpende hand zou bieden - elders in de gemeente op zoek gaan naar een alternatief terrein, wat niet in strijd met de wet zou zijn.) Het bestuur heeft echter besloten om aan de gemaakte afspraken geen inhoud te geven, want ze hadden immers al van de gemeente de benodige vergunningen gekregen. Daarmee kiezen ze voor het conflictmodel. Natuurlijk is het historisch fout gegaan. Begin jaren zeventig toen de SCO voor het eerst toestemming kreeg om op De Bargen twee maal jaarlijks hun motorcross te organiseren stond de natuurwetgeving nog in de kinderschoenen (men geloofde het allemaal wel). In de loop der jaren is echter het besef gekomen dat de mens meer kapot maakt dan lief is en zo is er (veel) strengere wetgeving gekomen om te beschermen wat dreigt te verdwijnen. De vorige colleges hadden daar geen boodschap aan en ondanks bezwaren van omwonenden in 1996 veranderde er helemaal niets. De Bargen is een natuurgebied en in natuurgebieden horen geen sportactiviteiten plaats te vinden. Daar heeft de Raad van State, het hoogst rechtscollege, zich al lang geleden over uitgesproken. Ook andere rechters zijn in vergelijkbare gevallen tot deze conclusie gekomen (de zgn. jurisprudentie). De gemeente doet een beroep op overgangsrecht. Maar juridisch is overgangsrecht alleen van toepassing als er zicht is op legalisatie (door wijziging van bestemmignsplannen bijvoorbeeld). Dat is hier niet het geval. Als de inwoners van Oldebroek zo'n waarde hechten aan het motorsportgebeuren dan ligt er een kant en klaar terrrein langs de weg van Wezep naar Heerde. Hier had de SCO als organisator zich kunnen afficheren. En gezien de mogelijke fusiebesprekingen tussen Heerde, Oldebroek en Hattem, zou het zomeer eens kunnen zijn dat dit crossterrein ineens binnen dezelfde gemeente ligt als waarin de SCO gevestigd is.

OVerigens gaat het niet om slechts twee dagen per jaar. De opbouw alleen al kost ruim drie maanden. Drie maanden van relatieve overlast.

Tot slot wil ik bij deze stellen dat het recht prioriteit heeft boven een populariteitstest. ABO praat de mensen niet naar de mond vanwege de komende verkiezingen. Als de kiezer vindt dat ABO geen rol meer moet vervullen in de plaatselijke politiek dan merken wij dat wel bij de verkiezingen over een jaar en dan zullen we tot de conclusie komen dat er voor ABO geen rol van betekenis is en gaan over tot de orde van de dag. De burger krijgt gewoon waarom men vraagt. Niets meer en niets minder.

Zoals gezegd heeft ABO niets tegen sport, mits deze activiteiten in lijn zijn met de wet en regelgeving. En dat geldt voor ieder evenement. En onder Algemeen Belang verstaan wij ook de belangen van de natuur, die zich niet kan verdedigen.

En nog een laatste woord over de betrouwbaarheid. Als ik met een organisatie tot een overeenstemming kom dan geldt voor mij het principe "een man, een man, een woord, een woord". Ik heb mij daarin vier jaar geleden in een oud-wethouder vergist (hetgeen tot de oprichting van ABO geleid heeft) en nu kennelijk ook in een sportvereniging. Zij zijn het die de gemaakte opspraken naast zich neer leggen. Maar ja, daar waren jullie niet van op de hoogte (ABO houdt deze kwesties bij voorkeur binnenskamers).

Jan B. Kaiser
robert
Berichten: 4
Lid geworden op: di apr 18, 2006 15:01

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door robert »

Heer Kaiser,
op een aantal punten van je bovenstaande verhaal wil ik reageren

1.
ik verwacht niet dat jullie met deze actie veel stemmen zullen verdienen. Ik gok op een handje vol.

2.
Relatieve overlast? Als we het over drie maanden opbouw/afbouw hebben, dan gaat het om dagdelen. De rest van het jaar zijn er geen activiteiten vanuit de SCO. Totaal praten we over nog geen twee weken wanneer alle uren bij elkaar opgeteld zouden worden.

3.
Het is bijzonder zwak om nu te verwijzen naar de crossbaan in Heerde. Voor de "beschermde vogels" is er dan ook ruimte in andere gebieden toch? Voor een voorman van de ABO is dit een onwaardige uitspraak lijkt me.

4.
Uw laatste alinea is een stukje wat niks, maar dan ook niks toevoegd. Of probeer je nu over de rug van de SCO, vrijwilligers, omwonenden en motocrossliefhebbers alsnog je gelijk te halen??
Daar lijkt het sterk op. Jullie hebben in het verleden jullie doelen niet bereikt en vandaar deze actie?

Al met al lijkt het erop dat ABO Oldebroek zich voornamelijk bezig houdt met regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes. ALGEMEEN belang is een ALGEMEEN belang. Nu wordt dit gebruikt voor een samenzwering van een aantal indivuduen die het kennelijk niet kunnen verdragen dat er veel Oldebroekers heel veel plezier hebben op "de Bargen".

Wat is uw persoonlijke reden om de cross in Oldebroek te blokkeren?
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Robert

Graag wil ik nog even reageren/verduidelijken op hetgeen je naar voren brengt. Ik zal dat puntsgewijs doen, waarbij ik ongetwijfeld in herhalingen zal vallen.

Ad 1. Wij doen dit niet in het kader van stemmentrekkerij voor de komende verkiezingen. Wij doen daar overigens überhaupt niet aan. Wij laten het aan andere partijen over om de kiezer het beloofde land voor te spiegelen.

Wanneer wij de vinger op een strijdigheid in de wetgeving leggen dan doen wij dat om die strijdigheid aan de kaak te stellen. Dit gebeurt overigens op verzoek van omwonenden en niet op eigen initiatief. Indien hun klachten steek houden, dan zwengelen we de procedures aan (in dit geval bij de gemeente). Wij zijn geen omroep die kijkers moet trekken omwille van de kijkcijfers.

Ad 2. Overlast is altijd subjectief, maar blijft wel overlast. Alleen de mensen die aan het circuit wonen hebben daarbij recht van spreken en niemand anders.

Ad 3. Natuurlijk kunnen we al die beschermde vogels naar Afrika of misschien wel de Zuidpool exporteren (want daar wonen toch geen mensen), maar zo werkt het niet. Het is uitermate egocentrisch om alleen maar naar de belangen van de mens te kijken en de belangen van andere levensvormen daaraan ondergeschikt te maken. Natuurlijk zijn we dat in het verleden altijd al zo gewend, waarbij ik refereer aan onze zwarte medemens die nog maar 150 jaar (slechts vier generaties) geleden als slaaf werd behandeld. Of wat te denken van het behandelen van onze eigen vrouwen, die tot honderd jaar geleden niet eens mee mochten stemmen. En wanneer krijgen wij onze eerste vrouwelijke minister president? Maar ja, dat zijn natuurlijk, volgens jou, uiterst zwakke argumenten. Ik denk daar anders over.

Ad 4. Ach, wat voor de één niks is, is voor de ander alles. Het gaat overigens niet om gelijk te krijgen (dat lukt me bij aanhangers van de SCO toch niet), het gaat er om een andere visie naar voren te brengen. Alles heeft per slot van rekening twee kanten.

En wat betreft die doelen: natuurlijk heeft het een verwaarloosbaar effect om van niets naar drie zetels in de raad (en meteen de grootste oppositie partij te worden) bij de laatste verkiezingen in een gemeente als Oldebroek. Overigens voor de duidelijkheid. Ik zit niet in de gemeenteraad en daarom kan ik vastgelopen burgers adviseren (raadsleden is dat verboden, hoewel sommigen zich dat niet realiseren). Dus strikt genomen mag je de politieke partij er niet op aanspreken, hoewel ik het je niet kwalijk neem dat je dat wel doet.

Ik wil bij deze wel publiekelijk vastleggen dat wanneer ABO bij de volgende verkiezingen geen winst boekt ik mijn missie als mislukt beschouw en de zorgelijke burger dan kan berichten dat ik mij terugtrek uit ABO. Bij jou thuis kan de champagnefles dan onder luid motorgeronk opengetrokken worden.
Lijst dit maar in en hang het boven je bed, zodat je me er over een jaar nog aan kunt herinneren.

En als de gang naar het circuit in Heerde je te veel is, dan hecht ik ook niet veel waarde aan je liefde voor de motorsport.

Om tot slot een antwoord te geven op je laatste vraag:

“het doel heiligt nimmer de middelen”. Als de middelen (lees de wetgeving) het niet toestaan, dan zal het doel bijgesteld moeten worden (lees een verhuizing van de motorcross naar een locatie nog geen tien kilometer verderop).

Dat is natuurlijk even slikken voor de chauvinistische Oldebroeker, maar uiteindelijk is dan iedereen wel tevreden.

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Barry »

Waar is het leef en laat leven gebleven? het verdraagzaam zijn naar elkaar? en waar is het moment geweest dat het belang van een rups of een slak boven het belang van een mens werd gesteld?

Als we het hebben over incidentieel overlast door evenementen en de opbouw van deze evenementen dan kan men nog wel even blijven lopen naar de rechtbank.

De wieler-, skeeler- en hardloopronden waarvoor openbarestraten in dorpskernen worden afgesloten leveren ook overlast, de ijsbaanverening met haar muziek en de hondenvereniging levert geluidsoverlast, de imkersvereniging levert overlast van bijen, de visvereniging bedreigt de flora en fauna van de mooie sloten, vijvers, kolken en beken. De paardenverening zorgt voor overlast op de weg met hun paardenkarren, paardenpoep, ruiters te paard en menwagens. De motorclub levert geluidsoverlast.

Ik zou zeggen, koop een jaarkaart bij de rechtbank, of wordt een beetje verdraagzaam en denk gewoon, het zijn maar een paar dagen per jaar, ik overleef het wel. Mijns inziens moet je er als burgers toch uit kunnen komen en soms moet het individueel belang onder het algemeen belang worden gesteld en daar heeft elke burger zo af en toe mee te maken. Voel je dan alleen je eigen ongemakken of gun je de ander z'n pleziertje?
robert
Berichten: 4
Lid geworden op: di apr 18, 2006 15:01

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door robert »

Heer kaiser,

waarom zou de champagne bij mij opengaan onder luid motor geronk? Dat u aangeet dat we maar naar Heerde moeten gaan als motocross liefhebber zegt bijzonder veel over u. Wel eens van trots gehoord. Alle vrijwilligers zijn trots dat ze hun steentje hebben kunnen bijdragen aan een internationaal evenement is hun eigen gemeente. Aan deze gedachte gaan jullie voorbij door "regels" op de eerste plaats te zetten en het maatschappelijke belang op een tweede of derde plaats te zetten!

bent u eigenlijk wel eens op een evenement geweest op de bargen? Zoniet dan nodig ik u van harte uit! Dan kunt u met eigen ogen aanschouwen hoeveel mensen wél positief zijn over de SCO!
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Barry

De kern van de problematiek gaat niet over overlast (woon jij naast het circuit, zo niet dan heb je geen recht van spreken) maar over het negeren van de wetgeving (iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen en zich daaraan te houden).

(Niets is zo genant als een spreuk aan de wand)

Beste Robert

Al die vrijwilligers kunnen even zo zeer eer inleggen bij de opbouw en het organiseren van een motorcross in de buurtgemeente Heerde (als ze de SCO tenminste een warm hart toedragen). Liefde overstijgt immers grenzen.

Jan B. Kaiser
robert
Berichten: 4
Lid geworden op: di apr 18, 2006 15:01

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door robert »

Jan kaiser
vertel mij nou eens wat de maatschappelijke rol van abo oldebroek in deze is als u zegt dat de vrijwilligers maar moeten uitwijken naar een andere gemeente voor hun hobby / sport. Dat druist toch tegen al jullie standpunten in?
Jullie moeten de sco juist steunen en niet tegenwerken!

bent u of één van uw collega leden van de abo wel eens op een evenement van de sco geweest?
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Robert

Eén van de uitgangspunten van ABO is dat zij zich aan de wet houdt. Dat is een maatschappeljike rol die natuurlijk iedereen op het lijf geschreven hoort te zijn, ook mensen met een hobby/sport. En dat druist op generlei wijze tegen onze standpunten in. ABO ondersteunt geen, in principe onwettige bezigheden, hoe sympathiek ze ook mogen zijn.

We zijn inderdaad wel eens bij voetbalclubs geweest, maar nog niet bij motorevenementen. Ik overweeg dan ook je advies op te volgen en op 23 en of 30 maart, zo de voorlopige voorzieningen rechter zijn zegen hier aan hecht, een kijkje te komen nemen en mij laven aan het motorgeronk.

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10144
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Redactie »

Motocrosswedstrijden op De Bargen kunnen doorgaan. Verzoek om voorlopige voorziening is afgewezen. Goed nieuws voor sport in #Oldebroek
Afbeelding
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10144
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Redactie »

Motorcross Oldebroek 23 en 30 maart gaat door.
Voorlopige Voorziening afgewezen.


Op 7 maart 2013 is er een zitting geweest bij de voorzieningenrechter te Arnhem tussen de Gemeente Oldebroek en een tweetal buurtbewoners van het circuit.
De betreffende buurtbewoners worden bijgestaan door Dhr. J.B. Kaiser.
SCO als derde belanghebbende was ook aanwezig tijdens deze zitting.


Inhoudelijk werd er voorziening aangevraagd voor het schorsen van de evenementen vergunning die Stichting Circuit Oldebroek heeft aangevraagd bij gemeente Oldebroek voor het organiseren van een tweetal motorcross evenementen op 23 en 30 maart 2013. De bezwaarmakers waren het niet eens met het verlenen van de vergunning.
Op maandag 11 maart heeft de voorzieningenrechter hier een uitspraak over gedaan.
De rechtbank heeft het verzoek tot het schorsen van de vergunning afgewezen.
Wij als SCO zijn hier uitermate blij mee dat wij de organisatie van 23 en 30 maart kunnen voorzetten.
Voor de verdere toekomst hopen wij in goede harmonie en met een prettige samenwerking verder te kunnen gaan met de buurtbewoners.

Wij als Bestuur van SCO zijn blij te merken dat zoveel mensen ons een warm hart toe dragen. Dit merken wij uit de reacties en berichten die we ontvangen.
Met sportieve groet,
Bestuur SCO
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: SCO en Acquest gaan opnieuw samenwerking aan.

Bericht door Barry »

Robert,

Abo neemt hier alvast een voorsprong op de H2O vergaande samenwerking, daarom moet het evenement naar Heerde worden verplaatst. Maar ja, dan krijgen we de boze-mussen-vrienden op ons dak, dus dat is ook weer geen optie.

Daarnaast meen ik dat de heer Kaiser niet meer uit ABO spreekt, maar meer als individu.

Heer Kaiser,

Ik ben geen omwonende (u ook niet), maar heb toch ook te maken met mijn deel aan ongemakken wegens evenementen. Graag mag ik daarover mopperen, maar de rechtbank inschakelen vind ik te ver gaan. Ach en als we het over regels opvolgen hebben dan kunnen we het ook nog even hebben over uw tv optreden. Elke nederlander overtreed af en toe de wet, er zijn dan altijd mensen die er baad bij hebben en mensen die er schade van lijden. De vraag is dan hoe je ermee om moet gaan.
Plaats reactie