D66 Oldebroek neemt vlag voor inclusiviteit in ontvangst van Tweede-Kamerlid Lisa van Ginneken

Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

D66 Oldebroek neemt vlag voor inclusiviteit in ontvangst van Tweede-Kamerlid Lisa van Ginneken

Bericht door Redactie »

Persbericht D66 Oldebroek 1 maart 2022
Gisteren bracht Lisa van Ginneken, het eerste transgender lid van de Tweede Kamer ooit, een bezoek aan Wezep. De lijsttrekker van D66 Oldebroek, Frank van ’t Ende, nam een vlag voor inclusiviteit in ontvangst van Lisa. D66’er Lisa is speciaal vanuit haar woonplaats Amsterdam naar Oldebroek gekomen. Volgens haar is het bizar dat er nog steeds discussie is over het wel of niet ophangen van een regenboogvlag. “Iedereen telt mee, iedereen mag zichzelf zijn en mag houden van wie die wil”, aldus Lisa.

Het belang van het ophangen van de regenboogvlag wordt onderstreept door de 19-jarige Ben Boin, zelf transgender. Hij voelt zich regelmatig onveilig in Oldebroek. “Ik ben voorzichtig wanneer ik terugfiets van mijn werk naar huis. Ik ben bang dat ik een keer in elkaar geslagen wordt”.
Aanleiding voor D66 Oldebroek om nogmaals te benadrukken hoe belangrijk het is dat de regenboogvlag blijft wapperen op 11 oktober, Coming Out-Day, zoals ook vorig jaar is besloten in de gemeenteraad van Oldebroek. “Laten we elkaar accepteren en respecteren. LHBTIQ+ mensen worden nog steeds gediscrimineerd. Met de regenboogvlag en de vlag voor inclusiviteit creëren we bewustzijn en laten we zien dat we hun en ieder ander steunen”, laat Frank van ’t Ende weten.

Lisa van Ginneken ging niet met lege handen naar huis. Ze kreeg namens D66 Oldebroek een cadeaupakket van Fruittuin Verbeek mee met allerlei heerlijke streekproducten. “Ik weet niet of die caramel-zeezoutsnoepjes Amsterdam wel gaan halen”, gaf ze met een knipoog toe.

Afbeelding
D66_regenboog by Stichting Oldebroek Net, on Flickr
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie