Hondenpoep ook in uw top-3 van ergernissen

Geef je mening hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Hondenpoep ook in uw top-3 van ergernissen

Bericht door Redactie »

Of de hondenpoep behoort tot de top-3 van ergernissen van inwoners van de Gemeente Oldebroek is mij niet bekend. Het staat bij mij in ieder geval op nummer 1. De strook gras bij ons voor het huis wordt door onze en de buur(t)kinderen regelmatig gebruikt om te spelen. Wat is er dan viezer dat er mensen zijn die daar hun hond laten poepen. De hond weet inmiddels immers niet beter. Zijn baas/ bazin wel. Men neemt niet even de moeite om zijn of haar hond een eindje verder uit te laten, waar in ieder geval de kinderen er geen last van hebben, of het op te ruimen. Maar dood leuk laten liggen en uw buur(t)kinderen er lekker in laten rollebollen.
Of zoals laatst dat men denkt een mooie witte sneeuwpop te maken en ons zoontje binnenkomt met volop hondenpoep aan zijn handschoenen en zijn sneeuwpop voor het huis vol zit met u raadt het al hondenpoep.
Het wordt dan volgens mij hoogtijd en met mij denk ik velen dat de Gemeente(eerst de politiek) eerst gaat discussiëren en zo spoedig een hondenpoepbeleid erop los laat in de Gemeente Oldebroek

Hieronder al een voorzet voor de eventuele regels. In het kort is de aan pak als het volgt:
  • Hondenpoep moet in principe overal onmiddellijk worden opgeruimd. Dat geldt voor de trottoirs, maar ook voor de goot, de struiken of een grasveldje. De hondenbezitter kan daarvoor een speciaal zakje gebruiken of een gewoon plastic zakje al of niet met schep.

    Sommige plekken worden bestemd als uitlaatplaats, een soort hondentoilet, Hier hoeven de hondenbezitters niets op te ruimen. Wel moet de hond aangelijnd blijven.

    Sommige plaatsen worden bestemd als losloopgebied. Ook hier hoeven de hondenbezitters niets op te ruimen; bovendien kunnen zij hun huisdier hier vrij laten rondlopen of rennen.


Afbeelding

Een milieucontroleur van de Gemeente Oldebroek kan boetes uitdelen, wanneer hij of zij mensen treft die de regels overtreden.
Zomaar een voorzet voor een leefbaarder Oldebroek

Naam bekend bij redactie.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben het in grote lijnen hier mee eens, maar laat men dan ook maar eens wat doen aan die loslopende katten die hun behoefte in andermans tuinen achterlaat.
janb
Berichten: 5
Lid geworden op: za mar 11, 2006 16:07
Locatie: wezep

Bericht door janb »

inderdaad, die schijt katten mogen overal lopen, schijten en de volieres bejagen.
Mijn buren hebben ook van die lekkere beesten, bedankt ook namens mijn dochter, vogels en de (honden)belasting betalers. :twisted:
spartan 805
Berichten: 1
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 8:56
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door spartan 805 »

Mwah.. ik heb zo'n hondenlosloopterrein achter m'n huis dus veel last heb ik er niet van ;)
Bulk...
dick
Berichten: 1
Lid geworden op: za mei 20, 2006 17:21
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Stoepen en poepen

Bericht door dick »

Ergenis over poep op de stoep en dat zou een milieuprobleem vormen? Als de definitie van het milieu is: "Het geheel van de maatschappelijke, psychologische en biologische omgeving, die op een levend wezen zijn invloed doet gelden"(van Dale) is de stoep - of weg - onder de poep een groter milieuprobleem dan de hondenpoep op de stoep.
Uitwerpselen zijn kennelijk een fout in de schepping, wanneer die zoveel ongenoegen en ergenis opleveren. Alle levende wezens maken zich aan de uitstoot van uitwerpselen schuldig: Vliegen, larven, motten, rastten, honden, paarden, koeien, olifantjes en zelfs mensen en apen, heb ik me laten vertellen. Het dichtbetonneren, asphalteren, bestraten en betegelen leidt kennelijk to de in deze discussie geuite ergenis.
Wellicht een opgave voor de gen-wetenschappers: Huisdieren kweken middels genetische manipulatie, die uitwerpselen vrij zijn. Of een omgeving recreeren waar uitwerpselen van flora en fauna hun eigen plaatsd en functie kunnen innemen, zonder tot ergenis en aanstoot te verworden.

Dick W. Hartog
Nothing is as bad as it seems. In reality it's worse... (Murphy)
hennus
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 30, 2006 18:13
Locatie: 't Loo-Oldebroek

Bericht door hennus »

Het is zeker vreselijk! Kattestront in je tuin! Het stinkt en wat dach je van de kinderen! Ze kunnen niet eens meer in hun eigen tuin spelen!

Maar ik ben bang dat aan kattenstront niets te doen is! Je kunt een stroomdraadje spannen langs je tuin! En verder zijn er nog wel wat middeltjes, maar of ze helpen......!

Aan hondestront kan in iedergeval wat gedaan worden! Ik snap niet dat mensen die zelf een hond hebben, zich niet schamen! Je hond te laten poepen op een grasveld of op de stoep, waar anderen lopen! Schandalig!
Je laat je hond toch ook niet bij je eigen achter op de stoep zijn behoefte doen?
Plaats reactie