Bolhuis, privacy, anonimiteit en oldebroek.net

Geef je mening hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bolhuis, privacy, anonimiteit en oldebroek.net

Bericht door Redactie »

Bolhuis, privacy, anonimiteit en oldebroek.net

Waarschijnlijk is iedereen ondertussen wel bekend van de gebeurtenissen rond burgemeester Bolhuis en de website www.roalte.net . Als beheerder van www.oldebroek.net keur ik de manier waarop hier door www.roalte.net mee is omgegaan en in de publiciteit is gekomen af. De privacy en de anonimiteit van de gebruikers op het forum is voor www.oldebroek.net van groot belang. U kunt als geregistreerde gebruiker zelf aangeven in uw profiel wat een ander van u kan zien. IP adressen zijn voor normale gebruikers niet zichtbaar. Wilt u onder schuilnaam een bericht plaatsen op www.oldebroek.net dan kan dat en zal ik als beheerder uw anonimiteit zowat altijd beschermen. Overtredingen van de wet zijn een uitzondering hierop.
Bovenstaande geeft u natuurlijk geen vrijbrief om beledigingen, onzin, roddels enz te plaatsen of zich voor een ander uit te geven. Deze berichten worden verwijderd en de gebruiker kan verwijderd worden.

Dus wat op www.roalte.net is gebeurd kan en mag niet op www.oldebroek.net
Ik keur hier de acties waar Bolhuis van verdacht word hiermee natuurlijk niet goed.

Denkt u er anders over geef dan uw reactie.

Met groet, Martin Rotman

Hier onder nog even de spelregels:
De beheerders en modertors van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site. Het is echter onmogelijk om ieder bericht te controleren. Door in te stemmen met de voorwaarden erken je dat alle berichten op dit forum de meningen en gezichtspunten van de gebruikers zijn en niet van de beheerders, moderators of webmaster (behalve bij de berichten die door deze mensen geplaatst zijn). Het beheer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van berichten van gebruikers.

Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obsene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder dien je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Als je je niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgt kan je meteen en permanent gebanned worden en zal eventueel je service provider op de hoogte worden gesteld van je gedrag. Het IP adres van je computer wordt bij ieder bericht opgeslagen om het beheer van de site te vereenvoudigen. Verder bewaard het systeem cookies op jouw computer. Deze cookies bevatten geen van de gebruikers informatie die in het profiel opgegeven wordt. Door deze voorwaarden te accepteren stem je er in toe dat bovenstaande gegevens bijgehouden worden. Deze informatie zal niet bekend worden gemaakt aan derden zonder jouw toestemming. Het beheer van de site is niet aansprakelijk voor hack poginen die het gevolg zijn van het eventueel bekend worden van deze informatie.

Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden. Het email adres dat je opgeeft wordt alleen gebruikt voor het bevestigen van je account en wachtwoord en voor het verzenden van een nieuw wachtwoord als je je wachtwoord vergeet.
Laatst gewijzigd door Redactie op do aug 24, 2006 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

Uiteraard is er wat daar in Raalte is gebeurt te betreuren. Maar om misbruik te voorkomen is het beter om al wat preventie in te zetten. Scan uw computer wekelijks op virussen en spyware. Open geen spam-mailtjes.

Denkt u dat uw ip-adres wordt misbruikt? Meld dit dan bij uw provider, of doe aangifte bij de politie, want denk er aan, Hacken is in ons land strafbaar.
Jan Boer
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:43

Blij met websiteredacteur oldebroek.net

Bericht door Jan Boer »

Ik ben blij dat de websiteredacteur van oldebroek.net zich niet leent voor het doorgeven van ip adressen zoals de websiteredacteur van roalte.net. aan de Stentor.
Een ieder moet zijn mening kunnen spuien al is dit anoniem. Zolang er geen mensen worden beschadigd, beledigd of uitgescholden worden.
Dat de kwetsende berichten verwijdert kunnen worden en deze mensen dan een ip block krijgen is in mijn ogen terecht.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Reactie RoalteNet

Bericht door Redactie »

Oldebroek.net ontving per mail een reactie van RoalteNet:
Beste redactie,
Als beheerder van RoalteNet heb ik geen IP-adressen aan de Stentor doorgegeven. Ik heb wel een 6-tal reacties doorgegeven die vanaf één IP-adres zijn gepost (zonder het bewuste IP-adres te vermelden dus). Men zal mij op mijn woord moeten geloven dat deze vanaf 1 IP-adres komen.... De burgemeester heeft ook aangegeven dat ze allemaal vanuit zijn woning gepost zijn....

Normaal gesproken zou ik hier ook zeker niks mee doen want er zijn 10-tallen mensen die dagelijks onder een andere naam posten. Dat moeten ze helemaal zelf weten. In dit geval was er echter het vermoeden dat iemand de naam van de burgemeester gebruikte om een reactie te posten. Dat zou een kwalijke zaak zijn! Het bleek echter (na navraag bij de gemeente) een bericht te zijn die wél door de burgemeester geplaatst is. In de andere reacties wordt de lokale politiek in de zeik gezet vanaf hetzelfde adres.

Als de burgemeester vorige week meteen uitleg gegeven had was er niets aan de hand geweest maar nadat de Stentor om een reactie vroeg knalden ineens alle deuren bij de burgemeester dicht. Vanavond zal duidelijk worden hoe het nu écht zit....

Groeten uit Raalte
Frank Jansen of Lorkeers
Eigenaar RoalteNet - www.roalte.net
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Jan Boer
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:43

Bericht door Jan Boer »

Luister naar een interview met de websitereacteur van roalte.net met iemand van planet .nl en oordeel zelf. Het bevestigen is volgens mij hetzelfde als een ip-adres doorgeven.

Kijk op http://www.planet.nl/planet/show/id=156 ... /sc=1bc34d voor het interview met Frank Jansen of Lorkeers. De eigenaar van http://www.roalte.net
Plaats reactie