Misleiding gemeente mbt zeuven heuvels ?

Plaats reactie
Sjaak
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:40

Misleiding gemeente mbt zeuven heuvels ?

Bericht door Sjaak »

Wie is er op de hoogte mbt tot ''het teruggeven van de grond aan de natuur'' van het industriegebied ''de zeuven heuvels'' ?

Er zou in de krant hebben gestaan dat men de gelegenheid had om een bezwaarschrift in te dienen tegen dit voorstel.
Ware het niet dat men in de krant had gezegd dat om ''industriegebied zuid'' ging ipv van ''de zeuven heuvels''

Tsja, en daar denkt(dacht) dus niemand bij na natuurlijk dat het om ''de zeuven heuvels'' ging. Nu moet het hele gebied over +/- 7 jaar worden geneutraliseerd.

Daar zullen alle bewoners, verenigingen, handelaren blij mee zijn.

Wie kan er meer over vertellen ??? Voor mij was dit ook een verrassing om het te horen. Ik ben vaste klant bij cafetaria Huisman en zit er vaak.
Dat gaat straks dus niet meer door :evil:
Laatst gewijzigd door Sjaak op vr sep 15, 2006 6:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Beste Sjaak,

Ik hoor het ook voor het eerst. Nu ben ik dan ook geen raadslid, maar m’n nieuwsgier is wel gewekt.

Ik heb al een klein beetje research gedaan en kom het onderwerp ook niet tegen op de plekken waar je dat mag verwachten. Wel zie ik dat het onderwerp besproken wordt in het Landschap Ontwikkelings Plan (LOP) van Oldebroek. Daar staat het als een onderzoeksvoorstel, in mijn ogen.

(Volg op www.oldebroek.nl de menustructuur: Bestuur en organisatie --> Plannen en projecten --> Landschaps-ontwikkelingsplan (LOP))

Onder het document met het kopje “Mogelijke projecten voorgesteld door gemeente” (download dat hier) zie ik bij punt 7 staan: “Bedrijventerrein Zeuven Heuvels - Verplaatsing en nieuwe invulling

Verder zie ik de opmerking staan:
Een ieder wordt uitgenodigd mee te denken over deze visies. Ook kan een ieder voorstellen en ideeën inbrengen. U kunt hierover contact opnemen met dhr. D. Zappeij, telefoon (0525) 638 295, e-mail: dzappeij@oldebroek.nl.
Verder wordt de Zeuven Heuvels genoemd in raadsagenda’s uit 2005:

- Procedure planschadeverzoek op Dinsdag 27 september 2005

- Weigering vrijstelling t.b.v. de bouw van een dubbele dienstwoning op het perceel Zeuven Heuvels 9 en 11 te Wezep. Op 31 mei 2005

Verder kom ik het niet tegen. Gezien de weinige info die ik heb nog geen reden om me druk te maken, maar ik ga wel eens rondvragen. Wellicht gaat er ergens een kaarsje branden, nietwaar?

Trouwens, maak je niet druk om Cafetaria Huisman. Johan & Hennie kennende zijn dat niet bepaald de types die stilzwijgend jouw geliefde terrasje afdruipen ;-)

Geldt ook voor andere ondernemers en betrokkenen. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n plan (als het al die staat heeft) zo stilzwijgend zou worden behandeld. Het woord "misleiding" is wellicht wat zwaar gekozen? We wachten af.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Sjaak
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:40

Bericht door Sjaak »

Ware het niet dat zoiets ook al eens is voorgevallen in een andere gemeente (Nunspeet geloof ik) en dat toen het bestemmingsplan weer is gewijzigd en er leuk een mooi hotel op is gebouwd :?

Als je meer weet of hoort hoor ik het graag.

Er staan idd wel gebouwen die rijp zijn voor de sloop, maar caf Huisman, maar ook de muziekvereniging en de schietvereniging die hebben er aardig nieuwe panden op staan.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Ik heb mijn oor al te luister gelegd bij Loek Beverwijk van de PvdA-fractie. Volgens zijn zeggen is hem bekend dat ondernemers/industrie/bedrijven op het Zeuven Heuvels gebied aangemoedigd worden om te zijner tijd te verhuizen naar het nieuwe Bedrijventerrein Hattemerbroek. Hij gebruikt daarbij de woordkeuze “voor zover mogelijk”.

Ik had die optie zelf nog niet ingezien, maar dat is dan weer mijn domheid ;-)

Eigenlijk een logische gedachte om bedrijven aan te moedigen om gebruik te maken van het nieuwe totaal-plan in Hattemerbroek. Nieuwe panden, nieuwe mogelijkheden voor ondernemers, passend in een regionaal bestemmingsplan en ga zo maar door.

Door de reactie lijkt het mij er echter niet op dat Oldebroek de Zeuven Heuvels “aan het schoonvegen” is met een allesomvattend plan. Ik denk dat dat veel te ver gedacht is. Als Oldebroek dat echt 100% wil verplichten moet dat via een totale verandering van het bestemmingplan en bestaat de kans dat dit ze (lees: dus ons) erg veel geld gaat kosten.

Als Loek Beverwijk niets weet van dergelijke plannen, vanuit zijn jarenlange ervaring als raadslid mét de portefeuille Ruimte en Grond, dan denk ik dat het niet een “sneaky” actie van het gemeentebestuur betreft om op slinkse wijze alle ondernemers daar voor onvoldongen feiten te plaatsen. Waarschijnlijk een uit z’n verband gerukt verhaal ???

Cafetaria Huisman vragen/eisen om te vertrekken naar Hattemerbroek en nog wel naar een bedrijventerrein is dan helemaal een scheve gedachte, want wat zou die daar te zoeken hebben? Ook voor verenigingen is dat niet mijn eerste gedachte. Zit geen logica in.

Allemaal hersenspinsels van mij persoonlijk, maar ik denk dat je wel wat geruster mag zijn.

Ik ben nog verder aan het navragen om veel meer zekerheid en verhaal te krijgen, maar dat volgt zodra ik dat weet.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
Sjaak
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:40

Bericht door Sjaak »

Nou, dan wachten we maar af wat het wordt ;)
Misschien valt het dan ook idd allemaal nog wel mee.
Er staan veel oude gebouwen (o.a. oude welkoop) in dat gebied en misschien is het wat om dat te laten verdwijnen en daar groen te laten komen.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Reactie van Wethouder Klein

Bericht door Bert-Jan »

Beste Sjaak en overige geïnteresseerden,

Ik ontving een bericht van Wethouder Jan Klein over de materie. Hierbij de volledige tekst zoals hij mij die voorlegde:
Reactie Wethouder Klein:
Het bedrijventerrein “De Zeuven Heuvels” staat al jaren op de nominatie om te worden opgeheven. Dit omdat het terrein is gelegen in het Veluws Natuurgebied en het beleid van de provincie is er op gericht deze terreinen te sluiten. De ondernemers die gevestigd zijn op “De Zeuven Heuvels” zijn op de hoogte en er wordt onderhandeld over verplaatsing dan wel sluiting met schadeloosstelling.

Over de nieuwe bestemming van “De Zeuven Heuvels” wordt bij de gemeente studie gemaakt. Daarbij is recreatie een van de mogelijkheden.
Uit andere open en informele gesprekken die ik voerde blijkt dat iedereen in de gedachtenlijn zit dat het puur om industrie en bedrijvigheid gaat. Cafetaria Huisman hoort in die gedachte ook niet bij het bedrijventerrein en ook proefde ik overal compassie met verenigingen.

Als je de zaak wilt blijven monitoren moet je wellicht de materie “Bedrijventerrein Hattemerbroek” een oogje blijven gunnen. Als de start van dat plan z’n eerste schop in de grond krijgt zal vanzelf die materie van De Zeuven Heuvels ook wel veel actueler worden.

Jan Klein meldt dat de ondernemers van bedrijventerrein “De Zeuven Heuvels” op de hoogte zijn van de eerste plannen. Van ondernemers kun je veel verwachten, maar niet dat ze leidzaam toezien op plannen die door de buitenwereld voor ze worden ontwikkeld, dus zij zullen het wel in hun voordeel keren, daar zijn het immers ondernemers voor ;-)

De gemeentelijke ambtenaren hebben het “in studie” dus die komen te zijner tijd wel met een plan op de proppen die dan aan alle betrokken partijen en de gemeenteraad zullen worden voorgelegd, zoals dat met elk bestemmingsplan gaat.

Misschien is het hooguit juist als betrokken verenigingen een kijkje in de keuken houden als ze helemaal niets weten en misschien ongemakkelijk in hun vel zitten door de “geluiden”. Vragen staat vrij en het Gemeentehuis heeft tegenwoordig geen receptie meer, maar een heuse informatiebalie. Daar valt dus aan te kloppen….

Recreatieve functie…… Hmmmm, wel een héél groot terras voor Huisman? Je gaat er op vooruit !

Sorry, m'n fantasie slaat weer eens op hol. :lol:

Groeten,

Bert-Jan Dokter
Sjaak
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:40

Re: Reactie van Wethouder Klein

Bericht door Sjaak »

Bert-Jan schreef:Beste Sjaak en overige geïnteresseerden,

Uit andere open en informele gesprekken die ik voerde blijkt dat iedereen in de gedachtenlijn zit dat het puur om industrie en bedrijvigheid gaat. Cafetaria Huisman hoort in die gedachte ook niet bij het bedrijventerrein en ook proefde ik overal compassie met verenigingen.

Recreatieve functie…… Hmmmm, wel een héél groot terras voor Huisman? Je gaat er op vooruit !
Hmmm, een soort speeltuin a la julianatoren :lol: ,
dan wordt het er wel weer erg druk :wink:

Een kennis schiet op maandag altijd daar, die zal ik het ook even doorgeven. Misschien kunnen ze zelf informeren hoe het met hun vereniging zal lopen in de toekomst.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Even een update over dit onderwerp:

In het dorpsgesprek Wezep-West op maandag 16 oktober 2006 kwam het Gebied ‘Zeuven Heuvels’ ter sprake.

In het kort hoorde ik de volgende opmerkingen uit de mond van Wethouder Veldhoen, in antwoord op vragen uit het publiek:

Men heeft de eerste voorzichtige ideeën over het terrein;

Men verwacht dat bedrijven daar zullen wegstromen naar nieuwe bedrijventerreinen of door beëindiging van activiteiten zullen verdwijnen;

Er staan woningen in het gebied. Daar heeft men geen plannen mee, maar uitbreiding van woongebied is ook niet logisch gezien de nabijheid van het NS-spoor;

Men denkt aan een recreatieve functie voor het gebied. Een (actief) restaurant is een optie die genoemd wordt. Er staat immers al een pand met die functie;

Er is nog niets beslist over verdwijnen/verplaatsing van verenigingen. Weth. Veldhoen zegt toe dat communicatie met verenigingen en bewoners altijd zal geschieden voordat plannen besluitvorming krijgen. Men zal gesprekken voeren als er verdere denkwijzen ontwikkeld worden. Bij geruchten roept Weth. Veldhoen op om altijd contact te zoeken met de gemeente en zich niet op afstand onnodig zorgen te gaan maken;


Tot zover deze update.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
Sjaak
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:40

Bericht door Sjaak »

Bert-Jan schreef:Even een update over dit onderwerp:

Er is nog niets beslist over verdwijnen/verplaatsing van verenigingen. Weth. Veldhoen zegt toe dat communicatie met verenigingen en bewoners altijd zal geschieden voordat plannen besluitvorming krijgen. Men zal gesprekken voeren als er verdere denkwijzen ontwikkeld worden. Bij geruchten roept Weth. Veldhoen op om altijd contact te zoeken met de gemeente en zich niet op afstand onnodig zorgen te gaan maken;[/i]
Ik heb de verenigingen gezien. Het is te hopen voor ze dat ze mogen blijven. De muziekvereniging wil in de toekomst wel uitbreiden en zal dat dan wel elders gaan doen.
De schietvereniging heeft alles nieuw staan. Deze zullen minder blij zijn als ze wegmoeten.

Maar goed, maar afwachten wat de toekomst brengt !
Plaats reactie