Verbod parkeren caravan en aanhangwagen??

Geef je mening hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Verbod parkeren caravan en aanhangwagen??

Bericht door Redactie »

Verbod op langer dan drie dagen parkeren van caravan, aanhangwagen etc.

Volgens artikel 5.1.5. van de APV kunnen burgemeester en wethouders wegen aanwijzen waar het verboden is om een kampeerwagen, caravan, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig langer dan op drie achtereenvolgende dagen te doen of laten staan. Het college van burgemeester en wethouders hebben met het oog op de beschikbare parkeerruimte besloten om de wegen in de bebouwde kom aan te wijzen als gebied waar caravans et cetera niet langer dan drie dagen parkeerruimte mogen innemen.
Bron http://www.oldebroek.nl

Op welke datum gaat of is dit ingegaan :?:
Het staat nog nergens op de borden aangegeven.
Het was trouwens al verboden om uw combinatie van aanhangwagen en caravan voor de deur te parkeren na 18.00 uur en in het weekend. :!: :!:
Afbeelding
Of kent uw redactie de verkeersregels/borden niet meer. :?
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Mogelijke argumenten?

Bericht door Bert-Jan »

Dat parkeerverbod voor dergelijke voertuigen/aanhangers lijkt inderdaad wat plompverloren uit de lucht te komen vallen. Ik denk echter dat er wel denkbare verklaringen zijn, maar zou de redenen ook graag uit de mond van het gemeentebestuur gehoord hebben. Als je steeds roept dat betrokkenheid en binding met de burgers een belangrijke houding is én dat je dat zelfs wilt versterken, dan is de wijze van communiceren in dit geval de verkeerde weg.

Vooral nu het gaat om vrijetijdsmiddelen als caravans en aanhangwagens, want daar tref je burger mee “in het hart” en in de eigen woonomgeving, dus niet echt handig om het bericht in dergelijke korte en ambtelijke omschrijvingen in de gemeenschap te gooien.

Maar goed, hier mijn gedachten:

In diverse oudere wijken vormt de aanwezige ruimte in straten en rondom huizen een groeiend probleem. Er is onder andere te weinig parkeergelegenheid (zeker nu het aantal auto’s per gezin in ene langdurig stijgende lijn zit en ook denkende aan allerhande bedrijfsauto’s). Meerdere politieke partijen (ook diegenen die de wethouders leveren) hebben leefbaarheid in de oude wijken/kernen hoog op de agenda staan. Dat houdt in dat ze ook iets moeten doen om er een positieve bijdrage aan te leveren. Dit is de manier die eigenlijk niets kost, qua gelden dan.

Ik kan me voorstellen dat er burgers zijn die zich uitermate ergeren als ze hun eigen auto vrij ver van eigen huis moeten parkeren, simpelweg omdat “de buurman” aanhangers o.i.d. in de straat (openbare ruimte) parkeert. Denk aan de wijze waarop vrachtwagens en opleggers uit de bebouwde kom zijn geweerd.

De maatregel kan dus deel zijn van een groter pakket aan maatregelen voor de oudere wijken. Ook kan het gebruikt worden als er disputen tussen burgers gaan ontstaan over overmatig gebruik van openbare parkeer plaatsten voor andere zaken dat auto’s. Ik kan me nog niet echt voorstellen dat Oldebroek een ambtenaar de wijken instuurt om elke dag (of de hele dag) na te zien hoe lang aanhangers e.d. ergens geparkeerd staan.

De maatregel leeft dan naast bestaande parkeergeboden/verboden, zoals het bord dat de redactie laat zien (Bovenheigraaf).

Blijft echter het feit dat B&W niet meldt wat de argumenten zijn en in welke verbanden die gezien mogen worden. Ze maken gebruik van wettelijke mogelijkheden.

Bovenstaande blijft mijn persoonlijke visie.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Wouter
Berichten: 25
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Om deze kneuterigheid te pareren verplaatst u na drie dagen uw caravan etc. voor 1 dag naar een andere locatie en daarna kunt u weer 3 dagan vooruit. Welk briljante geesten die dergelijke geestelijke faeces opboeren, in de regel mensen die op hun eigen terrein wel meerdere voertuigen kunnen stallen.

Maar ja, gekozen volksvertegenwoordigers...... die de wil van het volk menen te kennen gaan in de regel hun eigen gang, los van alle historische realiteit en normbesef. Macht is het enige vertrekpunt, niemand heeft echter de moed dat toe te geven en verpakt alles in zogenaamde hoge idealen.

De politieke keuze heeft altijd een boemerangeffect, neem uw kans waar bij de eerstvolgende verkiezingen.

Sterkte met uw Raad die en passant ook het historisch karakter van Oldebroek naar de filistijnen zal helpen.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Beste Wouter,

Ik denk dat het op dit forum handig is om "stront" te zeggen als je "stront" bedoelt. Als het onwelriekend moet zijn, mag het ook zo klinken. Ik boer mijn "geestelijke faeces" op vanuit een modaal rijtjeshuis en moet meer dan eens mijn auto op een minder handige plek parkeren, omdat alle beschikbare parkeerplaatsen In "mijn Wezeper volksbuurtje" al vol staan met auto's. Ik lig daar ook nog eens allesbehalve wakker van, maar neem diegenen die dat wél doen daarom niet minder serieus.
Maar ja, gekozen volksvertegenwoordigers...... die de wil van het volk menen te kennen gaan in de regel hun eigen gang, los van alle historische realiteit en normbesef. Macht is het enige vertrekpunt, niemand heeft echter de moed dat toe te geven en verpakt alles in zogenaamde hoge idealen.
Die mening en stellingname deel ik niet met je, maar ik ben dan ook zo'n beetje een volksvertegenwoordiger, hoewel ik mezelf nog niet heb kunnen betrappen op machtswellust, overigens. Wel tracht ik hier meningen en invloeden vanuit de bevolking te vinden en die te gebruiken in mijn politieke rollen en als welgemeend geïnteresseerd burger.
De politieke keuze heeft altijd een boemerangeffect, neem uw kans waar bij de eerstvolgende verkiezingen.
Dat raad ik ook alle stemgerechtigden aan, dus bij deze een van harte onderschrijving van je advies. Dat uitkomsten van “besturen” gevolgen hebben is evident, oftewel: een schot voor open doel.
Sterkte met uw Raad die en passant ook het historisch karakter van Oldebroek naar de filistijnen zal helpen.
Het historische karakter van de kern Oldebroek is zeker een ding waar ik rekening mee zou willen houden, maar óók met de wensen van de Oldebroeker burgers en ondernemers en ook de bij hen levende behoefte aan leefbaarheid en....... toekomst!

Die parkeerkwestie is louter een zelfbeschermende regel, daar ben ik van overtuigd. Ik heb de achtergronden nog niet vernomen vanuit B&W, maar ik ga er voor alsnog vanuit dat men echt wel voldoende werk heeft momenteel met zeer belangrijke zaken en niet uit verveling eens een burger-pestend-maatregeltje heeft bedacht ten burele van het college, maar die materie had ik hierboven al voorzien van mijn persoonlijke visie.

Ik wil niets afdoen aan je mening, maar je doelstelling ontgaat me een beetje in je recentelijke reacties op dit forum.

Welgemeende en hartelijke groet vanuit Oldebroek (Wezep),

Bert-Jan Dokter
Saint P.
Berichten: 19
Lid geworden op: do apr 13, 2006 20:20
Locatie: Wezep

Bericht door Saint P. »

Het is vreemd dat deze maatregel, die trouwens al een flinke tijd bestaat, zonder toelichting is ingevoerd...

Het gaat trouwens om lengtes van meer dan 6 meter en breedtes van meer dan 2 meter..

Ik heb een aanhanger van 4,5 meter lang, en 1,80 breed.. die mag dus is lengte van dagen op dezelfde plek blijven staan...??

Het AVP is trouwens in detail te vinden op de gemeente pagina..

lees hier verder
Geheel op persoonlijke titel, en geheel uit mijn eigen belevingswereld..
Plaats reactie