MotoGP3 Wild Card voor Thomas#71 TT-Assen.

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

MotoGP3 Wild Card voor Thomas#71 TT-Assen.

Bericht door Redactie »

MotoGP3 Wild Card voor Thomas#71 TT-Assen.

Vanaf 11:45 uur Live te volgen op Nederland 1 ook via Livestream http://nos.nl/dossier/490065-tt-assen-2 ... /658/live/

De laatste zaterdag van juni wordt voor de 18 jarige motorcoureur Thomas van Leeuwen uit Wezep voor de derde keer een historische dag in zijn racecarrière. Onlangs rolde er voor de klassementsleider in het Dutch ONK Moto3 (drie zeges uit evenzoveel starts) een wild card door de bus voor de TT op het circuit van Assen. Na eerdere deelnames aan de TT, als Red Bull Rookie in 2009 en wild card rijder 125-cc in 2011, krijgt van Thomas nu de kans om zich via de trainingen te verzekeren van deelname aan de race in de MotoGP3. De uitstekende resultaten vorig seizoen in het ONK en- IDM in combinatie met het sterke optreden dit seizoen in het Dutch ONK Moto3 zijn manager Bertelli van het Italiaanse MotoGP3 team La Fonte Tasca Racing (coureurs Tonucci en Watanabe ) niet onopgemerkt gebleven en deze besloot dan ook een wild card voor van Thomas aan te vragen die door de FIM geaccepteerd werd.

Afbeelding
Picture is made by: Tiny Kolsters at the IDM Moto3 in Oschersleben.

Thomas begon zijn carrière op jeugdige leeftijd als motorcrosser maar maakte snel daarna via de Aprilla Junior Cup de overstap naar de wegrace wat met opa Teunis Ramaker en oom Wilhelm van Leeuwen, beide zowel Nederlands kampioen als diverse keren TT deelnemer niet vreemd was. Goede resultaten in de Junior Cup rechtvaardigden een vervolg in de 125-cc klasse. Ook daar wist Thomas zowel in het ONK/IDM met overwinningen en diverse podiumplaatsen naam te maken. Om de aansluiting richting wereldtop niet te verliezen werd dit seizoen de overstap gemaakt naar de Moto3 klasse. In samenwerking met Nico Bakker werd een, conform de richtlijnen van de MotoGP3, chassis ontwikkeld met daarin een door EVL (Everhard van Leeuwen) ontwikkelde krachtbron.

Thomas#71: "Uiteraard was ik blij verrast met die wild card. Ondanks dat het niet de eerste keer is blijft het heel speciaal om tussen de beste rijders uit de wereld te mogen rijden en net als iedere coureur droom ook ik van een carrière als MotoGP-coureur. We werken als team hard om onze ambities waar te maken en dat is het pakken van WK – punten waarmee we willen bewijzen dat we met onze door EVL ontwikkelde motor, een Bakker frame met als krachtbron een speciaal door EVL geprepareerd Honda motorblok, de strijd aankunnen met fabrieks KTM’s, Kalex KTM’s, de FTR Honda’s de Suter’s ect. De spanning van de eerste keer is er niet zodat ik er relaxed naar toe kan leven. Ik sta er goed voor in het Dutch ONK Moto3 en mijn vertrouwen in ons materiaal is groot."

EVL Racing onderscheid zich op diverse aspecten van andere teams in de motorsport. Ten eerste bestaat het team voornamelijk uit familieleden terwijl de motoren in eigen beheer geproduceerd worden. Drie ONK-zeges en IDM podiumplaatsen hebben bewezen dat het zonder peperduur topmateriaal mogelijk is de nationale en- IDM top te bereiken en deze lijn wil het team voortzetten tijdens het komende WK waar overigens een fors prijskaartje aan hangt en Thomas beseft zich dat zonder de inbreng van de bestaande sponsoren en met de onlangs tot stand gekomen overeenkomsten met Jumbo Supermarkten, Repsol, Brouwer Motors en 71WorkX het onmogelijk zou zijn om van deze unieke gelegenheid gebruik te maken.

Kijk ook eens op: http://thomas71.com/
Laatst gewijzigd door Redactie op za jun 29, 2013 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: live link toegevoegd
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie