UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Plaats een reactie

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door mentaltheo » vr sep 30, 2011 21:57

Ze houden niet alleen vaste klanten voor de gek, maar verdraaien de waarheid ook wel eens in de strijd om de consument: http://www.winterswijkopglasvezel.eu/in ... n-de-kabel De angst voor het voortbestaan is schijnbaar groot.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door Harjan » vr sep 23, 2011 14:09

Tja, maar koper blijft koper en de beperkingen in capaciteit kunnen nu eenmaal niet veranderd worden.

Een ander voordeel wat ik heel weinig hoor is het feit dat glasvezelkabel ongevoelig is voor bliksem inslag. Nu is het nog steeds een risico dat er ergens in de buurt een inslag plaats vindt, dit via de koperen UPC kabel mijn woning in komt met alle schade gevolgen van dien. Denk aan je tv, je computer je telefoon, je backup systeem etc. Met glasvezel kan dat niet meer gebeuren.

Voor mij een belangrijke reden om over te stappen naar glas.

vr grt


Harjan

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door gvds » di sep 20, 2011 21:58

Kabelaars zitten zeker niet en zullen ook in de nabije toekomst met nog hogere snelheden komen. maar je moet deze verbinding delen met mensen die op dezelfde voedingskabel vanuit het wijkcentrum komen. in praktijk betekent dit dat je de verbinding moet delen met enkele honderden mensen die ook internet via de kabel afnemen. vooral in nieuwbouwwijken waar veel pakketten van UPC verkocht zijn is dit goed te merken. 's morgens een perfecte verbinding en 's avonds wanneer een ieder er tegelijk gebruik van maakt zakt de snelheid in tot vaak de helft van de maximale snelheid. het voordeel van glasvezel is dat je een 1 op 1 verbinding hebt van je kastje in de meterkast tot in het verdeelgebouw van de glasvezel. vooral videotoepassingen vragen veel bandbreedte. ontwikkelingen hebben we de laatste jaren met name gezien op het gebied van Youtube en vergelijkbare diensten. deze trend zet zich voort en vraagt steeds vaker om goede uploadsnelheid.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door hans uut wezep » ma sep 19, 2011 13:34

Als je bij UPC een contract hebt dan krijg je een eigen persoonlijke informatie pagina (mijn upc).
Hier vind je jou contract gegeven en factuur overzicht (belkosten enz.)
Ook kun je hier jou contract aanpassen, je zit er dan wel één jaar aan vast.
Binnen die periode mag je altijd jou contract veranderen, maar let wel goed op of je recht op de extra korting die nu gegeven wordt!! Deze krijg je alleen als je één of meer producten gaat opwaarderen, dus bijvoorbeeld van 25 Mb naar 50 Mb internet of van standaard digitaal pakket naar royaal pakket.
Zo krijg je voor een half jaar extra korting en na een half jaar betaald je het volle pond.
Dit laatste geld voor nieuwe en bestaande klanten. Als bestaande klant ga je dus eigenlijk na een half jaar meer betalen omdat je ook meer diensten gaat afnemen.

Dat is dus het addertje onder het hoge gras van UPC.

Nog iets om rekenschap mee te houden.
Je kunt het contract van UPC na één jaar kosteloos, maandelijks, opzeggen.
Dit houd eigenlijk in dat je (na een contract van 1 jaar) 13 maanden betaald!

Kleine tip.
Stapt u over op glasvezel houd uw contract in de gaten! Dit geld natuurlijk niet alleen voor UPC.
Het zal nog wel even duren voor dat het glasvezelnetwerk aangelegd wordt. Dus kan het zijn dat u een voordeel hieruit kunt halen.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door orgel fan » ma sep 19, 2011 13:12

Ik moet me toch ook bij Jacco aansluiten
Ben ook al een tijd klant bij UPC en ben ook tevreden over wat zij leveren.
Telewerk vanuit huis en dat gaat prima.

Toch ben ik ook wel geïnteresseerd in glasvezel...
Alleen vraag ik me af wat voor mij het voordeel zal zijn??

Mijn internetgebruik bestaat voornamelijk uit websites bekijken, emailen , You Tube bekijken en op een forum als deze berichtjes lezen en plaatsen.
Downloaden e.d. doe ik niet.
Heeft het voor mijn dan zin om naar glasvezel te gaan?
Heb nu 60mbps internet.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door nico » ma sep 19, 2011 11:00

ik ben ook jaren lid geweest van opc maar naar zoveel problemen ben ik zo twee jaar geleden over gestopt naar kpn met itv en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze actie.
sinds ik bij kon zit heb ik bijna of helemaal niet een storing gehad en anders was die zo verholpen bij upc heb ik gekend dat ik er dagen uit lag.


niets in de wereld is helemaal perfect.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door robbert_wezep » zo sep 18, 2011 21:02

ja , met de upc "valt-hier-nog-wat te-redden tour" op het winkelcentrum wil Upc nog even zieltjes winnen , en klanten stilzwijgend weer voor een jaar binden .
Een kennis was ook eens polshoogte gaan nemen , en kreeg de ene naar de andere "aanbieding"
om de oren . :roll:

goede klantbinding , of toch niet ?? :x

Naja , ik ben zeer benieuwd naar de uitslag op 19 september , ik heb me in ieder geval ingeschreven bij Solcon glasvezel :mrgreen:




grt Robbert

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door Gast » zo sep 18, 2011 20:04

jvh schreef:Toch raad ik iedereen aan om over te gaan op glasvezel wat dit heeft de toekomst.
Heel verre toekomst ja ,maar de kabelbedrijven zitten ook niet stil.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door Gast » zo sep 18, 2011 20:01

Wimke schreef:@ Jacco, volgens mij ben jij echt de uitzondering op de regel.............
Ook ik ben al jaren klant bij UPC, maar mij hebben ze nog nooit benaderd voor een aanpassing van mijn contract. Dus ik voel mij wel bedrogen nu ik dit zo lees. Ik heb mij nu aangemeld voor glasvezel bij Lijbrandt en ga wel zien wat dit mij gaat brengen.
Nee hoor, Jacco is geen uitzondering. UPC stuurt me regelamtig mailtjes met nieuwe ontwikkelingen. Als ik door mijn contract aan te passen goedkoper uit kan zijn laten ze mij dat ook weten. Zeker één keer per maand krijg ik bepaalde updates. Mijn contract heb ik in de loop der jaren een keer of 3 aan kunnen passen waardoor ik geld over hield en de snelheid van het internet niet minder werd, eerder beter.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door Gast » zo sep 18, 2011 19:57

Arnold van de Worp schreef:En wat denk je van de de digitale onvangers, daar klopte het ook niet toen die dingen kwamen?

je kreeg zo'n ding in de maag gesplitst en uiteindelijk kon je zogenaamd een half jaar gratis digitaal kijken maar uiteindelijk werden na verloop van tijd veel zenders geblokeerd! wou je zie zenders wel zien moest je betalen!

UPC denkt dat ie goed is maar doet het eigenlijk al meer dan 10 jaar fout!
Onzin UPC heeft mij nog nooit ongevraagd een digitale ontvanger gestuurd. Alleen op verzoek van mij heb ik er één gekregen en voor 2 euro meer per maand kon ik digitaal tv kijken. Niks mis mee en inmiddels is het zenderpakket weer flink uitgebreid. Alle regionale zenders zijn weer te ontvangen.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door Stefan » zo sep 18, 2011 11:25

Jacco, waarom is het erg dat dit op de voorpagina komt dan? UPC staat in de positie om een reactie te geven, dit is immers een open forum waar iedereen - ook bedrijven - zouden kunnen reageren. Een beetje 'webcare team' zou zo'n bericht al lang op het spoor zijn gekomen en een reactie hebben geplaatst.

Dat er van andere providers op dit forum zo weinig klachten zijn... is dat toeval of gewoon goede service?

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door Barry » zo sep 18, 2011 10:04

UPC betekend ook Uitbuiten van Portemonee Criminelen

Service - slecht
Contracten - duur
Verbinding - matig

Dus stap over op ADSL of glasvezel!

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door Wimke » zo sep 18, 2011 10:00

@ Jacco, volgens mij ben jij echt de uitzondering op de regel.............
Ook ik ben al jaren klant bij UPC, maar mij hebben ze nog nooit benaderd voor een aanpassing van mijn contract. Dus ik voel mij wel bedrogen nu ik dit zo lees. Ik heb mij nu aangemeld voor glasvezel bij Lijbrandt en ga wel zien wat dit mij gaat brengen.

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door jacco » zo sep 18, 2011 9:47

Even een tegenreactie aangezien dit een open forum is.

Al bijna 10 jaar vaste klant van UPC op 2 verschillende adressen in totaal.
Geen enkel probleem gehad in al deze tijd.
Keurig in de afgelopen jaren 3x van soort contact veranderd op initiatief van UPC zelf.
Dit scheelde ons aanzienlijk in de kosten. Kortom een andere kant van het verhaal is er ook.

groeten,

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

door mrotman » za sep 17, 2011 22:25

Bij bedrijven als onder andere UPC en KPN raakt de service en wens van de klant buiten beeld.
Zolang alles binnen het draaiboek van de eerste helpdesk medewerker blijft gaat het goed, maar owee als het even wat moeilijker wordt...... vergeet het maar:

Bij een abonnementswijziging bij UPC verdween ik enkele jaren uit het papieren en digitale telefoonboek. Mailtjes en telefoontjes naar helpdesk, leverde niets op. Anderhalf jaar later, na mijn telefoontjes, sta ik weer in het digitale telefoonboek.

Al enkele jaren kan ik mijn email adressen niet meer beheren. Aangegeven in de upc bus die sinds kort regelmatig op het plein staat. "Wij zullen het zo snel mogelijk oplossen",.......... "nu ineens wel" denk ik dan. Nou mooi niet, lukt nog steeds niet.
Alle mail maar naar gmail.com

Daarom heb ik mij ingeschreven voor glasvezel van Solcon

maar ik moet wel toegeven glasvezel is duurder dan de kabel, tenminste als je geen geld voor een snelle upload over hebt.

Omhoog