Politie controleert actief op inbrekers.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Politie controleert actief op inbrekers.

Bericht door Redactie »

Politie controleert actief op inbrekers
Bron www.politie.nl laatste update: 11-01-2013 | 12:17

Apeldoorn - De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag 11 januari een actie gehouden in Wezep. Hierbij werden op een aantal plaatsen passanten gecontroleerd op de aanwezigheid van inbrekerswerktuig en/of gestolen goederen. Tijdens de actie is er één aanhouding verricht voor drugsbezit. Ook zijn er een aantal automobilisten bekeurd. Anderen kunnen een bekeuring thuis verwachten voor een te hoge snelheid.

De controle begon in de vroege avond en was rond 01.00 uur afgelopen. Er zijn geen inbrekers aangehouden. Wel is er een 26-jarige man uit Kampen aangehouden. In zijn auto werd ongeveer 20 gram wiet gevonden. Dit is in beslag genomen en vernietigd. De man is naar het politiebureau gebracht en ingesloten voor verhoor. Ook maakt de politie proces-verbaal tegen hem op.

Tijdens de actie zijn er ook bekeuringen uitgedeeld aan automobilisten. Tien van hen droegen geen gordel en negen bestuurders konden geen rijbewijs laten zien. Verder zijn er boetes uitgeschreven voor het niet handsfree bellen, een te donkere ruit, slechte verlichting op een aanhanger en geluidsoverlast.

Ook is er met behulp van een rader gecontroleerd op snelheid. Van de ruim 1.300 automobilisten kunnen er 152 een boete thuis verwachten. De hoogst gemeten snelheid was 91 km/h waar 50 km/h is toegestaan.

De politie houdt dergelijke acties om eventuele inbrekers af te schrikken en om een waarschuwing af te geven. Tijdens de wintermaanden worden er namelijk veel woninginbraken gepleegd. De politie probeert dat terug te dringen door actief te controleren. Ook kunnen inwoners zelf maatregelen treffen. Preventietips kunt u vinden op deze pagina.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
sjaak500
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 24, 2011 14:21
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Politie controleert actief op inbrekers.

Bericht door sjaak500 »

Waar in Wezep was deze controle exact?
Op de zuiderzeestraatweg of de stationsweg, of wellicht nog ergens anders?
hlodewijk
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 11, 2011 15:31

Re: Politie controleert actief op inbrekers.

Bericht door hlodewijk »

Bij dit bericht heb ik nogal wat vraagtekens.

De titel van dit bericht is "Politie controleert actief op inbrekers". Ha, goed zo... dacht ik. We hebben net 5 inbraken achter de rug. Kijk de Politie is alert. Maar ach,wat een teleurstelling :( . Er is geen inbreker aangehouden. Nee, zelfs nog geen verdacht persoon.

Maar ja, als ik alles lees vind ik dat ook geen wonder. In het bovenste deel van het bericht lees is dat men s'nachts een actie gehouden heeft, maar later begrijp ik dat men om 01:00 uur alweer naar het lekkere warme bedje is gegaan. Verder lees ik eigenlijk alleen maar iets waaruit ik concludeer dat men een verkeerscontrole heeft gehouden. Bekeuring dit, bekeuring dat.... Ja, wel een aanhouding voor een beetje wiet. Maar ja, ik weet niet beter of dat wordt gedoogd tegenwoordig. En ik lees nergens dat de persoon voor overlast zorgde. Dus dan vraag ik mij af :"waarom een hoop tam - tam over een beetje wiet?" Als men druk is met het afhandelen van die zaak is er dus geen tijd om uit te kijken naar... jawel ...INBREKERS!!

Daarom, dames en heren van de Politie... hier wat tips:
1. s'nachts is van 00:00 tot 06:00 uur, u had dus geen nacht maar een (late) avond actie.
2. inbrekers zijn vaak actief tussen 01:00 en 05:00 uur.
3. Ga onopvallend op patrouille, doe uw Politie kloffie uit en pak de fiets. Dan horen en zien de inbrekers u niet van heinde en ver aankomen. Vergeet de zaklamp en de portofoon niet.
4. zet eens een actie op touw om de burgers actief bij het patrouilleren te betrekken.
5. Stop met het "verkopen" van een ordinaire verkeerscontrole als inbrekertje zoeken. De gewone burger prikt hier toch wel doorheen. Als u echt naar inbrekers wilt zoeken, zoek dan s'nacht en/of controleer auto's bij de op en afritten van de snelweg.

Succes gegarandeerd...!
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Politie controleert actief op inbrekers.

Bericht door Redactie »

@hlodewijk
......Er gaven zich maar enkele bewoners op om mee te doen aan een buurtpreventiegroep omdat nog niet bekend is hoe het werkt. De commissie gaat dit uitzoeken en voorleggen aan de bewoners.............
Klik hier om het gehele artikel te lezen
en
http://www.oldebroek.net/phpBB2/viewtop ... 93&p=16846
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
ronaldb
Berichten: 47
Lid geworden op: do nov 05, 2009 9:49
Locatie: Wezep

Re: Politie controleert actief op inbrekers.

Bericht door ronaldb »

Hier moet ik heel hard om lachen om dit bericht naar buiten brengen. Om de burger te laten geloven dat er heel wat gebeurd de praktijk is echter heel anders. En ik spreek uit ervaring ik ben onlangs op het politie bureau geweest om een verdachte situatie door te geven en wat schets mijn verbazing er werd mij verteld door de dienstdoende agent dat er niets mee gedaan wordt omdat ze juridisch geen handvaten hebben (ze hadden volgens mij gewoon geen zin in de papierwinkel die dit met zich meebrengt) dus ik meld de volgende keer geen verdachte situaties meer ze willen er toch niks mee doen.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Politie controleert actief op inbrekers.

Bericht door Barry »

sjaak500 schreef:Waar in Wezep was deze controle exact?
Op de zuiderzeestraatweg of de stationsweg, of wellicht nog ergens anders?
Ik heb die dag om 22.00 uur vanaf de A28 tot garage Vika gereden en geen politiecontrole tegen gekomen.
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: Politie controleert actief op inbrekers.

Bericht door robbert_wezep »

we hebben afgelopen week regelmatig politie "te fiets" en met de auto gezien
hier door de straat
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Politie controleert actief op inbrekers.

Bericht door Barry »

Maar die inbrekers zijn ook niet gek, die wachten nu even tot de politie aandacht minder wordt of ze gaan weer een dorp verderop.
Plaats reactie