School Oldebroek tegen zendmast

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

School Oldebroek tegen zendmast

Bericht door Redactie »

School Oldebroek tegen zendmast
Bron website Reformatorisch Dagblad 18-04-2013 10:34

De Eben–Haëzerschool in Oldebroek wil geen zendmast in de nabije omgeving. Dat heeft directeur H. ten Hoor woensdagmiddag tijdens een hoorzitting van de commissie bezwaarschriften verklaard.

Het gemeentebestuur heeft KPN een vergunning verleend voor de plaatsing van een 40 meter hoge UMTS-mast op 150 meter afstand van de school. Daartegen werden vanuit de achterban van de school 86 bezwaren ingediend.

„Het is bekend dat er mensen zijn die last hebben van de straling”, stelde Ten Hoor woensdag desgevraagd. „Over de risico’s bestaat nog veel onduidelijkheid. Dan moet je veiligheidshalve zo’n mast niet in een omgeving plaatsen waar 300 jonge kinderen aanwezig zijn.”

Volgens Ten Hoor is het al de tweede mast die aan de oostkant van Oldebroek komt te staan. „Wij vrezen dat onze schoolkinderen aan een te hoog niveau van elektromagnetische velden zullen worden blootgesteld.” Hij ziet liever dat de gemeente zich aan de strengere Europese normen houdt dan aan de Nederlandse eisen.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
hlodewijk
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 11, 2011 15:31

Re: School Oldebroek tegen zendmast

Bericht door hlodewijk »

„Het is bekend dat er mensen zijn die last hebben van de straling”

Bovenstaande is niet juist. Er zijn mensen die DENKEN :!: dat zij last van de straling hebben. Wetenschappelijk aangetoond is dat nooit. Net zoals er ook mensen zijn die last hebben van het GEBREK aan straling. Toen de zendmast van Smilde na brand uitgevallen/omgevallen was, waren er ook inwoners die daar last van hadden. Men wou dat de zendtoren maar snel weer herbouwd moest worden want sommige inwoners hadden er slapeloze nachten van. :? En dan te bedenken dat deze zendtoren wel 10.000 keer zoveel straling uitzend als een GSM/UMTS basisstation.

Maakt u zicht zorgen over een UMTS basisstation? Dan waarschijnlijk ook over:
1. een draadloze DECT telefoon
2. de WIFI apparatuur van uzelf en de buren
3. de mobilofoons en portofoons van de Politie/Brandweer/GGD en de C2000 masten
4. de magnetronoven bij u thuis
5. de sleutel waarmee u de auto op afstand opendoet
5. de radiografisch bestuurbare auto van de buurjongen
6. de draadloze alarmmelder van uw grootmoeder
7. Alle mobile bellers tot op 50 meter bij u vandaan.
8. het draadloze toetsenbord en de draadloze muis
9. de straling die spaarlampen afgeven
10. de powerline adapters van de buren voor internet via het stopcontact
enzovoort, enzovoort....

Maar nu even zonder gekheid. Ik snap dat er mensen zijn die wat vreemd aankijken tegen al dat draadloze geweld en de bijbehorende antennemasten. Maar als je, zoals ik, daar je beroep in hebt en aan kunt rekenen dan lijkt het allemaal nog wel mee te vallen. Radiostraling heeft gelukkig als eigenschap dat op een afstand 10 meter van de antenne 99,9% van de energie al weg is.

HL
ronaldb
Berichten: 47
Lid geworden op: do nov 05, 2009 9:49
Locatie: Wezep

Re: School Oldebroek tegen zendmast

Bericht door ronaldb »

meneer H. Lodewijk dus u denkt dat u er verstand van heeft.
Ik zou ook niet zo'n magnetron (straling) in mijn achter tuin
willen hebben ik zou ook bezwaar aantekenen tegen een
zendmast.
RonaldB
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: School Oldebroek tegen zendmast

Bericht door Barry »

Wetenschappelijk is het niet aangetoond (bij mijn weten)

maar toch geloof ik wel dat de elektronsiche stralingen invloed hebben. Ikzelf slaap beter nu ik geen wekkerradio meer heb... klinkt misschien dom, maar het is wel zo.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: School Oldebroek tegen zendmast

Bericht door Redactie »

Basisschool Oldebroek blijft vechten tegen zendmast
Bron De Stentor, geplaatst op 06 mei 2014 Laatste update 06 mei, 14:22

OLDEBROEK - De Eben Haëzer- school in Oldebroek zal 'tot het bittere einde' strijden tegen de plaatsing van een zendmast bij het gebouw. Dat kondigt directeur Hugo ten Hoor aan.

"Grote woorden, dat besef ik", zegt hij. "Ik bedoel maar dat we.......Lees verder op de website van de Stentor.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie