Toer de Dellen: foto en video reportages.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Toer de Dellen: foto en video reportages.

Bericht door Redactie »

Laatst gewijzigd door Redactie op ma jun 24, 2013 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: diverse toevoegingen en wijzigingen
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Arnold van de Worp
Redactie
Berichten: 108
Lid geworden op: di jul 29, 2008 20:01
Locatie: Wezep, gemeente Oldebroek
Contacteer:

Met het 1e van Owios op te Tandem voor Toer de Dellen

Bericht door Arnold van de Worp »

Gisteren was het weer tijd voor de 2e editie van toer de Dellen, Ik ben samen met mijn maten/buurmannen gevraagd door Erwin Brem (trainer Owios en werkt op dagbesteding van Careander) om mee te gaan op de tandem, dat deden we dan samen met spelers van het eerste van voetbalclub Owios waar ook de toer begon, de toer was bijna 30 KM maar uitstekend te doen op de fiets, Wandelen kon ook en zo passeerde wij op de tandem vele wandelaars (en ook fietsers want wij hadden het tempo dr lekker in zitten)

Afbeelding

check meer foto's en de rest van mijn verhaal op mijn site!
http://arnoldvandeworp.nl/2013/06/met-h ... de-dellen/
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Drie Toeren de Dellen lopen door Ardjan Andriessen

Bericht door Redactie »

Drie Toeren de Dellen lopen door Ardjan Andriessen

Bron Facebook door Ardjan Andriessen https://www.facebook.com/ardjan.andriessen
Zo, even een rapportje van mij. Wat een mooie dag gisteren; toch goed en heerlijk weer, zoveel deelnemers, en zo'n mooi resultaat... Ik zal hier toch even kort aangeven hoe het mij tijdens deze tweede Toer is vergaan. Degenen die hier niet boeit, ga snel wat anders doen: ga b.v. lekker trainen voor de volgende Toer!

Voor degenen die wel van leedvermaak houden: ik leef nog, en heb net zelfs nog opgetreden met de band in kampereiland. De ledematen die ik minimaal nodig heb achter het drumstel doen het allemaal nog voldoende. Hoe is het mij vergaan vrijdag en zaterdag?

Laten we beginnen met het 1e rondje. Wim v/d Kerk en ik kwamen iets voor 19.00 u aan bij OWIOS. We zetten daar onze fietsen neer en praatten wat met degenen die al allerlei voorbereidingen troffen om er zaterdag iets moois van te maken. Eddie van Olst zei dat we in Heerde koffie zouden krijgen. Dat leek ons te leuk om waar te zijn; wie gaat er nou op de vrijdagavond midden in de Dellen koffie uitdelen aan twee halvegaren die in hun fel oranje Toer shirtje uit 2012 het wild aan het opjagen zijn? Maar net voordat Rene Post aan zou sluiten met de fiets om ons in het schemer en donker te begeleiden, komt ons een auto tegemoet, scheurt de berm in en Wendy Bijsterbosch springt de auto uit, kofferbak los en een mand met koffie etc. staat voor ons klaar, geweldig! Wat een verrassing! Rene sluit dan ook aan, precies op tijd om ons even op de foto te zetten, en we gaan weer op weg. Het tempo lag de eerste helft al goed, maar met Rene erbij gaan we toch nog wat sneller. De 2e helft van de Dellen, snel de Woldberg op en af, door het Harde (zelfs nog aanmoedigingen van het toegestroomde publiek) en om ongeveer 23.45 u. zijn we weer bij OWIOS. 1e rondje is binnen, even snel naar huis; iets proberen te slapen, rugzak weer klaarmaken, schone sokken en de wekker op 02.15 u.

Gelukkig een uurtje geslapen. Om 02.50 u. bij OWIOS. Wim komt er ook aanfietsen en om 03.00 u. zijn we op weg voor het tweede rondje. Het is even stram aan de benen, maar al gauw is het tempo vertrouwd, maar wel iets lager als het eerste rondje. Om 04.50 u. draaien we de dellen in. Er zal wel geen bosnimf meer zijn die ons koffie komt brengen op dit uur... jammer. Het wild laat zich ook niet zien; er is regen gevallen en er is dus voldoende voedsel voor de dieren in het bos, of is het omdat ik een beetje begin te ruiken...? Ik wilde de tape om mijn voeten niet nat maken, dus...

Tijdens de tweede ronde verloopt alles rustig; gelukkig hebben we een beetje getraind. Het begint allemaal wel een beetje te protesteren, maar je weet wat je kunt dus je gaat gewoon door. Even een korte stop bovenop de knobbel, en in 't Harde bespeuren we weer enige menselijke activiteit. Om 08.00 u komen we bij OWIOS. Daar zijn echter al vele mensen actief; hulde aan alle vrijwilligers van de Toer, en bedankt dat jullie het zo goed verzorgen.

Terwijl ik mijn sokken en schoenen nog even wissel, gaat Wim zijn fiets en kids ophalen voor een rondje op de fiets. Driekus stoort zich niet aan mijn lichaamsgeuren en komt met een microfoon van de LOCO een interview doen. Tussendoor snel even wat chips en cola (dat doe ik niet elke ochtend hoor, gewoon even zout en suikers tanken!).

Dan opstellen voor de start van de Toer. Sem (onze jongste) mag het startschot doen! Hij schijnt de jongste (7) te zijn die het rondje helemaal gaat lopen, vandaar. "Papa, hou jij mijn oren even dicht?" vraagt hij. 83 cm voor mijn hoofd gaat het startpistool af... Zo dat leidt lekker af van mijn pijntjes die reeds in mijn rug en benen opspelen! Daar gaan de fietsers, en daarna gaan wij met de eerste lopers op weg voor Toer de Dellen 2013! Hulde voor alle deelnemers; iedereen levert vandaag een mooie prestatie voor zichzelf en voor het goede doel! Deze knal was voor mij het begin van het derde rondje. Dit is voor mijn onbekend terrein; vorig jaar met de Toer 2x rond (58 km) was mijn grootste afstand in 24 u. tot nu toe. Het eerste stuk gaat super. Niet alleen Sem loopt nu mee, maar ook Jesse, en Helmi met de kinderen. Vele fietsen passeren, vele lopers volgen, wat een mooi deelnemersveld! Hopelijk gebeuren er geen ongelukken.

In Wezep een korte stop, en hup het veluwemassief weer op. Wat heerlijk om nu zoveel bekenden te zien op het anders zo rustige parcour. Velen moedigen mij aan, of roepen wat. Dat doet mij goed, want tussendoor krijg ik af en toe al een klein dipje.... Mijn voeten staan aan de onderkant n.l. sinds 3e passage door Wezep chronisch in de fik, ik voel meerdere blaren opkomen, en mijn tenen aan de linkervoet worden elke stap beurser... Gelukkig blijven mijn benen redelijk in orde; beide diesels blijven rustig doordraaien.

Halverwege de Dellen is er een langere stop voor ons; Clasien, Ismay en Erik verrassen ons met lekkers. Ik kan gaan zitten, maar blijf liever staan om druk op de blaren te houden (anders lopen ze vol en kom je bijna niet meer op gang). Iedereen weer verzameld en daar gaan we weer: de laatste 15 km zullen genomen moeten worden. Naar boven de knobbel weer op was voor mij een heerlijk moment; ik passeerde daar de 80 km grens en was best een beetje trots. De lange afdaling naar 't Harde maakte de chaos in mijn linkerschoen compleet, maar we moeten door. Helmi blijft gelukkig goed lopen. Haar kinderen kunnen zich met frequente fietswissels ook prima door het parcour worstelen. Jesse en Sem beginnen echter ook af te zien; ik ben wel heel trots als ik zo achter hen aan loop..
Eindelijk komt de stal in zicht: Dirk-Jan vangt ons op bij de streep. We hebben het gehaald!

Persoonlijke status: een heerlijk gevoel door een heerlijk evenement.
Lichamelijke status: benen redelijk (op een vreemde pijnprikkel in mijn linkerbovenbeen na), rug gelukkig nog in orde, rechtervoet: 3 blaren, linkervoet is een rommeltje: dikke blaar onder de bal van de voet, twee blaren op de hiel, alle kleine tenen rood en gekneusd (kijken is al gevoelig) maar de kleine teen is weg: het is één grote blaar geworden, met (heel vreemd) een klein blaartje met een heel andere kleur vloeistof erbovenop... da's weer wat anders dan een wild zwijn.

Kortom: ik loop komende week misschien een beetje raar, maar voor KiKa doen we dat graag. Dan weet je dat vast. Groeten en tot de volgende Toer!
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie