forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Plaats reactie
jovanommen
Berichten: 5
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 15:45

forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door jovanommen »

bij de gemeente ligt een voorontwerp om zieltjes te winnen voor een plan voor een nieuwe forellenkwekerij aan de middeldijk , bij de ijsbaan.
Zitten we daar echt op te wachten?
Is er geen respect meer voor de Zondagsrust?
In een straal van 30-40 km zitten er volgens mij 4 of 5 is dit wel levensvatbaar?
het zal wel niet om het vissen gaan ik las dat ze bedrijfsfeesten gaan organiseren en een grote kroeg willen bouwen, moet het zo nog makkelijker worden, zeker voor de jeugd. om aan alcohol te komen?
Laat onze omgeving met rust!
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door Redactie »

Inloopavond over plan visvijvers Middeldijk
Bron website gemeente Oldebroek

26-11-2013: Bij de gemeente Oldebroek is een verzoek ingediend voor de aanleg van visvijvers op een locatie aan de Middeldijk in Hattemerbroek. Op woensdag 11 december 2013 houden de aanvragers een inloopavond in dorpshuis de Bouwakker.
Tijdens de inloopavond kunnen bezoekers het bestemmingsplan inzien. Ook zijn er tekeningen en illustraties aanwezig die laten zien hoe de locatie eruit gaat zien. Uiteraard is er de gelegenheid om vragen te stellen. Namens de gemeente is ook iemand aanwezig om toelichting te geven op de bestemmingsplanprocedure. Belangstellenden zijn woensdag 11 december tussen 20.00 en 22.00 uur welkom in de Bouwakker aan de Merelstraat 27-BG in Hattemerbroek.

Bestemmingsplan ‘Buitengebied, Visvijvers Middeldijk’

Het voorontwerpbestemmingsplan ‘Buitengebied, Visvijvers Middeldijk’ ligt sinds 13 november 2013 voor een periode van zes weken voor iedereen ter inzage. Belangstellenden kunnen de stukken op werkdagen tijdens de openingsuren inzien bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling in het gemeentehuis in Oldebroek en in het dorpskantoor in Wezep. Of bekijk online het voorontwerpbestemmingsplan 'Buitengebied, Visvijvers Middeldijk'.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
rooie
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 07, 2009 23:34

Re: forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door rooie »

Geachte van Ommen,
Als U niet weet wat het plan inhoudt moet U niet zomaar wat de schrijven!!!
Het is van "ik heb gehoord dat....."
En hoezo zondagsrust moet een ieder dezelfde normen hanteren als U doet??
Dat U zondags naar de kerk wilt gaan is Uw goed recht maar er zijn ook mensen die daar anders over denken, en trouwens het is niet eens de bedoeling dat de visvijvers op zondag open zijn.
En wat betreft dat zogenaamde alcoholisme dat zou plaatvinden als U de moeite neemt om op de informatieavond te komen zal U zien wat de bedoeling is met de horeca bij de visvijvers.
Dus nogmaals kom op de informatieavond zodat U het een en ander duidelijk wordt.

Met vriendelijke groet,

een sportvisser.
jovanommen
Berichten: 5
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 15:45

Re: forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door jovanommen »

Een ieder hoeft niet dezelfde normen en waarden te hebben maar deze normen en waarden zijn juist de punten die deze omgeving zo aantrekkelijk maakt. er is al genoeg verandert ten slechte.
Ik heb de plannen goed bestudeert en zoals ik het zie is moeten de initiatiefnemers het niet hebben van de vissers,
Immers, er zijn zeker 5 vijvers in de omgeving en ook een hele goede in Doornspijk.
Mijn bescheiden mening is dat je het dan niet van het vissen moet hebben maar van de Horeca.
Anders kom je niet aan 120 klanten per dag waar ze op mikken.Ook word er over bedrijfsfeesten gepraat, wat heeft dat nu met vissen te maken? ik heb het idee dat het plan een beetje opgedrongen word. Ik neem aan dat met het aanleggen veel geld gemoeid is, dat zullen ze terug willen verdienen. Daar is niks mis mee maar zeg dat gewoon eerlijk, iedereen kan bezwaar maken tegen ditplan bij de gemeente dus wees daar gewoon eerlijk over, of gaat er geen drank verkocht worden, dat zou wel sportief zijn, dat zijn sportvissers toch? Gaat het om vissen of alcohol?
In Doornspijk word de Zondagsheiliging ook in acht genomen, mocht het plan doorgaan zouden ze dat ook moeten doen. Zou ze sieren en getuigen van respect voor de omgeving.
djsl
Berichten: 1
Lid geworden op: ma dec 02, 2013 15:12

Re: forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door djsl »

Als het in doornspijk allemaal zo goed is ga je daar toch wonen.
jovanommen
Berichten: 5
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 15:45

Re: forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door jovanommen »

als deze reactie representatief is voor de toon van de voorstanders van de visvijver dan staat ons nog wat te wachten. als ik in deze sfeer naar een infoavond moet gaan hoeft het voor mij niet. sowieso ze kunnen het zo mooi presenteren wat ze willen maar de plannen spreken voor zich...
rooie
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 07, 2009 23:34

Re: forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door rooie »

Van Ommen,
Wat zit U toch steeds te hameren op die zondagsrust en drankgebruik??
Denkt U nu echt dat het een drankhol wordt net zoals al die drankketen waarvan er zelfs eentje in Hattemerbroek staat. Heb U daar trouwens nooit over gehoord!!!! Dat mag dus wel als je tot dezelfde christelijke signatuur behoord???
En hoezo in Doornspijk zit een hele goeie, wil dat zeggen dat men dan maar niet iets zelf mag ontplooien op het gebied visvijvers? IK zeg toch ook niet in Zwolle zit een Jumbo supermarkt dus de Boni of Plus hier in Wezep hebben geen bestaansrecht. Onzin natuurlijk.
Kom nou gewoon naar de info avond en U zult zien dat allemaal erg mee zal vallen.
Laatst gewijzigd door rooie op di dec 03, 2013 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
jovanommen
Berichten: 5
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 15:45

Re: forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door jovanommen »

Juist omdat er al een drankkeet in Hattemerbroek zit vind ik, en met mij meerderen dat de omgeving veel te zwaar belast word.
Bovendien om supermarkten te vergelijken met een forellenkwekerij vind ik een beetje appels met peren vergelijken. een supermarkt heb je elke dag nodig. een forellenkwekerij niet en met 5 vijvers in de buurt lijkt mij het ook absoluut niet economisch haalbaar. vandaar dat ook mijn stelling is dat ik denk dat de omzet ergens anders vandaan moet komen, dus uit de horeca, het woord alcoholisme heb ik niet genoemd. en ik zie het dus meer als een wolf in schaapskleren: vergunning aanvragen voor een forellenkwekerij maar eigenlijk is het hoofdoel zoals het in de aanvraag staat even in mijn woorden: het bouwen van een grote kantine waar bedrijfsfeesten worden gehouden en ze mikken op 120 gasten per dag.
dat kan toch onmogelijk van het vissen komen? en dit is echt niet de enige forellenkwekerij die zo werkt waar de parkeerplaats volstaat met auto's en niemand is aan het vissen. dat moet toch niet de bedoeling zijn ?
jovanommen
Berichten: 5
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 15:45

Re: forellenvijvers, zitten we daar op te wachten?

Bericht door jovanommen »

Plaats reactie