Aandelen Van Werven volledig naar derde generatie

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Aandelen Van Werven volledig naar derde generatie

Bericht door Redactie »

persbericht
OLDEBROEK - Familiebedrijf Van Werven bestaat deze maand 75 jaar. Oud-directeur en aandeelhouder Jan van Werven grijpt het moment aan om zijn aandelen over te dragen aan de derde generatie. Het is het einde van een tijdperk waar Jan dankbaar op terug kijkt. Woensdag 23 december werd de akte notarieel ondertekend.

De belangrijkste pijler bij de aandelenoverdracht was de continuïteit van het bedrijf. De overdracht is gerealiseerd door enkele onderdelen over te dragen. Onderdeel van de transactie is het windmolenpark in Hattemerbroek. Ton van der Giessen, CEO, licht dit toe: “Dit trekt geen wissel op onze onderneming. Daarnaast is Jan als individu touwtrekker geweest van dit initiatief. Hij zal de komst van het windmolenpark dan ook continueren. Door samen te werken, blijven we als Van Werven gebruikmaken van de groene energie die hieruit voortkomt.”

Toeval bestaat niet
Donderdagavond 26 november werd de intentieovereenkomst gesloten tussen Jan, Wilfred, Cor en Herbert van Werven. Met een brede lach werd de overeenkomst getekend. Extra bijzonder was het toen Jan de datum zag. Exact 100 jaar geleden werd op 26 november Willem van Werven geboren, de oprichter van het bedrijf dat nu 75 jaar bestaat. Jan: “Ik geloof niet in toeval. Dit was voor mij een extra bevestiging dat het goed zat.”

Met een goed gevoel en een dankbaar hart kijkt de aandeelhouder terug. “Ik bouwde mijn betrokkenheid de laatste jaren steeds verder af. Eerst ging ik minder werken, daarna met pensioen. Dit voelt als een mooie, volgende stap. De continuïteit van Van Werven is voor mij écht het belangrijkst. Ook voor mijn gezin ben ik blij met deze stap. Ik heb in de onderhandelingen vaak gezegd ‘je moet van stoel willen ruilen’; beide partijen moeten tevreden zijn met de uitkomst. Directeur Tjaco Naaktgeboren heeft er zeker aan bijgedragen dat dat nu het geval is.”

Afbeelding

Samen werken
Ton van der Giessen kwam tien jaar geleden aan het roer bij Van Werven. Iemand van buiten de familie zou de brug slaan tussen de tweede en derde generatie. Ton: “Bij mijn start binnen Van Werven had ik een paar ‘dromen’. Eén daarvan was dat we erin zouden slagen de volgende generatie als volledig aandeelhouder door te kunnen laten gaan met het bedrijf. Met de ondertekening op 23 december is dit werkelijkheid geworden”.

Voor broers en directeuren Wilfred, Cor en Herbert van Werven start een nieuw tijdperk. Wilfred van Werven: “Dit is een bijzonder moment voor zowel mij als mijn broers. We laten elkaar als generaties los, maar blijven tegelijkertijd samenwerken. Dat is een échte oplossing. We blijven gebruikmaken van elkaars diensten. Jan heeft veel voor ons bedrijf betekend, ontzettend veel op poten gezet, hij was innovatief en volhardend. Wij mogen nu verder bouwen en kijken ook vooruit. De vierde generatie komt eraan. Onze kinderen zijn alweer actief binnen het bedrijf. Welke rol gaan zij spelen? Dat is zo mooi en bijzonder aan een familiebedrijf.”

Over Jan van Werven
Jan van Werven ging in 2018 na veertig jaar werken, met pensioen. Hij was de laatste van de drie directeuren uit de tweede generatie die aan het roer stond bij Van Werven. Jan is een markante persoonlijkheid voor wie afval écht nooit bestaan heeft. Jan dacht in oplossingen en zette duurzaamheid neer als fundament van het bedrijf. Zuinig omgaan met de schepping was zijn drijfveer. Die missie is bij Van Werven zichtbaar geworden door naast de reeds bestaande infra-activiteiten in te zetten op recycling, biomassa, compostering en opwekking van duurzame energie. Gericht op people en planet, maar met een scherp oog voor profit. Want winst was volgens Jan geen doel op zich, maar een voorwaarde voor continuïteit.

Afbeelding
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie