Lokaal Sportakkoord Oldebroek schenkt beweegboxen aan Woonzorgcentrum De Hullen

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Lokaal Sportakkoord Oldebroek schenkt beweegboxen aan Woonzorgcentrum De Hullen

Bericht door Redactie »

Persbericht gemeente Oldebroek

Voor de zomervakantie heeft Woonzorgcentrum De Hullen beweegboxen gesponsord gekregen via het lokale sportakkoord van de gemeente Oldebroek. Deze beweegboxen zitten boordevol met sport- en spelmaterialen en zorgen ervoor dat de beweegmomenten van onze bewoners toenemen.

In iedere gemeente in Nederland is voor de komende jaren een lokaal sportakkoord opgesteld. Een sportakkoord ontstaat door de samenwerking tussen verschillende lokale sportverenigingen. Het doel van dit sportakkoord is om extra aandacht te geven aan verschillende sport- en bewegingsactiviteiten.

Afbeelding

Ook de gemeente Oldebroek heeft een lokaal sportakkoord. Bewegingsagoog Jeroen Wezenberg zag zijn kans en heeft een subsidie ingediend voor beweegboxen voor de bewoners van De Hullen. Jeroen: ‘In de twee jaar dat ik nu werkzaam ben bij Zorgverlening Het Baken krijg ik regelmatig vragen over hoe bewoners kunnen blijven bewegen als ik en mijn collega’s van welzijn er niet zijn. Vooral in de avonden en weekenden is dit het geval. De beweegboxen zijn dan een mooie aanvulling op onze werkzaamheden. Ze zitten boordevol met sport- en spelmaterialen en zorgen ervoor dat bewoners gewoon aan tafel of in de huiskamer aan de slag kunnen. Daarnaast bieden ze handvatten aan contactverzorgenden, community coaches en stagiaires om zelf aan de slag te gaan, er zijn namelijk 85 kaarten instructiekaarten te vinden in de box!’

Dankzij de subsidie van de gemeente Oldebroek heeft iedere afdeling van Woonzorgcentrum De Hullen een eigen beweegbox. In totaal heeft de gemeente Oldebroek zes beweegboxen gesubsidieerd. De medewerkers van locatie De Hullen zijn erg blij met deze subsidie en zullen de beweegboxen veelvuldig gaan gebruiken op de verschillende communities. Dank aan Lokaal Sportakkoord Oldebroek voor het beschikbaar stellen van deze subsidie!
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie