700 bezoekers en heel Wezep "genoten"van Dance WHC

Plaats reactie
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

700 bezoekers en heel Wezep "genoten"van Dance WHC

Bericht door Redactie West »

100 vrijwilligers zijn de hele dag in de weer geweest om een Dance feest te begeleiden die door de businessclub van WHC was georganiseerd.
De opkomst veel iets tegen maar de sfeer was erg leuk, de optredens van DJ's en danseressen goed.
De windrichting was zo dat heel Wezep kon meegenieten.
Er was veel beveiliging in en rond de luxe partytent die er al stond vanwege de "belastingdagen".
Er waren veel Wezepers en alles ging goed.
Precies om 1.00 uur stopte de muziek, en werd de behoorlijk uitgedunde massa door beveiliging, vrijwilligers en politie naar de uitgang begeleid.
Een leuk begin nadat het jaren geleden met een Wijk U feest eens mis ging.
Wat ons betreft een vervolg volgens de WHC businessclub.
Of de bewoners van Wezep het daar mee eens zijn is de vraag.

Klik hier voor foto's gemaakt door Dick van Heerde


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gijs
Berichten: 5
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 15:03

Bericht door gijs »

ja heel leuk als je er zaterdagmorgen vroeg uit moet :twisted: :evil:
jacco
Berichten: 24
Lid geworden op: zo sep 09, 2007 19:54
Locatie: Wezep

Bericht door jacco »

Super feest was het :D
Geen ellende is het geweest zover ik het weet. Wat de buren betreft: wees blij dat men nu eindelijk iets organiseerd in Wezep voor de Jeugd. 100 Punten voor de organisatie!!! :)
Er blijven altijd mensen die dit niet kunnen waarderen, maar sommigen vergeten dat ze zelf ook jong zijn geweest....
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Bericht door Stefan »

jacco schreef:Wat de buren betreft:
Niet alleen de buren hoor Jacco ;) of je moet heel Wezep tot de 'buurtjes' rekenen :).
jacco schreef:Er blijven altijd mensen die dit niet kunnen waarderen, maar sommigen vergeten dat ze zelf ook jong zijn geweest....
Ik zelf ben ook maar 17 jaar maar weet het op een of andere manier juist niet te waarderen. Het is prima dat er een feest wordt georganiseerd om de jeugd een beetje van de straat te houden, dat ben ik zeker met je eens. Maar helaas pakte het iets anders uit, zeker qua geluidsoverlast. Met een (noord)oostenwind werd al het geluid regelrecht Wezep ingeblazen. Zeker met een positie vlak naast (of in) het dorp is dat best vervelend voor de mensen die hun nachtrust nodig hebben gehad vanwege werk op zaterdag.

Waar ik dan wel weer complimenten voor heb is het '01:00u? Geluid uit!' ding. Want ook echt om precies 1 uur was het stil. En dat zie je volgens mij niet zo vaak.. of moet ik zeggen 'hoor je niet zo vaak'? ;)

Wat ik trouwens niet snap hè... als in heel Wezep de muziek luid en duidelijk te horen was.. hoeveel mensen hebben er wel niet een gehoorbeschadiging gekregen dan? :P Stond het geluid niet veel harder dan toegestaan was (105 dB max.?) Moet haast wel...
jacco
Berichten: 24
Lid geworden op: zo sep 09, 2007 19:54
Locatie: Wezep

Bericht door jacco »

Stefan bedankt voor je inhoudelijke reactie.

Zelf ben ik een geboren en getogen Wezeper. Sinds het beruchte Wijk u feest (toen ik nog een mannetje van 12 jaar was) is dit het eerste grotere evenement voor de jeugd dat men in mijn ogen met succes heeft neergezet.
Dit is sinds lange tijd dat men zoiets heeft georganiseerd in wezep.
Nu is het in de Gemeente Oldebroek al moeilijk om zulke evenementen in deze hoedanigheid te organiseren gezien de geloofsovertuiging. Zaterdag/Zondag is geen optie vandaar waarschijnlijk de keuze voor Vrijdag/Zaterdag. Nu heeft men dus al rekening gehouden met. Helaas zullen er bij zulke evenemten altijd mensen zijn die zich hierin niet kunnen vinden. De ene heeft nu eenmaal niks met dance (en of andere gerelateerde zaken) evenementen en de andere niks met openlucht kerkdiensten bijvoorbeeld.(tijdsbeschouwing daarbuiten gelaten).
Waar ik mij dus persoonlijk aan kan ergeren is het feit dat wij wel allemaal naar evenenmenten (diversitie daarin) buiten onze leefomgeving gaan en ons vermaken en men er daar maar begrip voor moet hebben, maar als het in onze eigen buurt wordt georganiseerd hebben vele daar problemen mee. Klopt niet helemaal toch?
Helaas is bij zulke evenementen geluidshinder niet te voorkomen, maar er is weldegelijk rekening mee gehouden gezien het feit dat dus echt om 01:00 de stekker eruit ging. Netjes!

Men heeft in deze gemeente problemen met de jeugd. Nu is dit evenement goed neergezet ZONDER enige problemen en dat kan als een zeer positief punt worden gezien.

Als laatste toevoeging aan het gehele bovenstaande wil ik nog meegeven dat de ene niks heeft met dergelijke evenementen en de andere weer wel.
Men moet hierin duidelijk nog veel in schipperen.

Met vriendelijke groeten,

Jacco
Gebruikersavatar
Jan Souman
Berichten: 19
Lid geworden op: do feb 19, 2004 22:37
Locatie: Wezep
Contacteer:

-

Bericht door Jan Souman »

Ik vind het een goed initiatief het hele event! Ben ik blij dat alles zo goed is verlopen. Natuurlijk moet zoiets kunnen, ook in Wezep.

Wat de geluidsoverlast betreft, dit moet een volgende keer absoluut minder. Mooi dat 700 jongeren en oudere jongeren plezier hebben. Jammer dat er duizenden last van hebben.
Misschien dat de Kamphal zich leent voor iets dergelijks?
Of dat zoiets een eind buiten de bebouwde kom kan plaatsvinden.
Plaats reactie