Parkeren op straat: geef hulpdiensten de ruimte!

Wat niet te plaatsen is in een ander forum.
Plaats reactie
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Parkeren op straat: geef hulpdiensten de ruimte!

Bericht door Stefan »

Parkeren op straat: geef hulpdiensten de ruimte!

Zondagochtend rond de klok van acht uur, locatie Noordsingel Wezep. Deze drukke straat staat in het weekend vaak vol met auto's. Geparkeerde auto's op straat, omdat er op de oprit misschien even geen plek is.

Afbeelding

Maar stel nou dat er brand uit breekt even verderop in de straat. Of iemand raakt onwel en de ambulance moet verderop zijn. Hoe denkt u dat de hulpdiensten met wat grotere voertuigen dan de gemiddelde personenauto langs deze auto's komen? De enige oplossing is wellicht omrijden! En dat kan kostbare minuten schelen.

Helaas is de Noordsingel geen uitzondering. Ook in de buurt van het winkelcentrum in Wezep en in de woonwijken in Wezep-West zijn er straten waar de hulpdiensten in geval van noodgevallen simpelweg niet door kunnen omdat auto's te dicht bij elkaar geparkeerd zijn.

Want zeg nou zelf... met moeite lukte het mij om mijn auto tussen deze twee personenauto's door te rijden zonder zelf schade te veroorzaken. Een brandweerwagen of ambulancevoertuig past hier simpelweg niet doorheen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Parkeren op straat: geef hulpdiensten de ruimte!

Bericht door Barry »

Tja, is dit veroorzaakt door de eigenaren van de auto's of door een gemeente die geen rekening houdt met gemiddeld 1,5 auto per woning?

Zo ie zo, de openbare voorzieningen van parkeergelegenheid is vaak te weinig, maar ook de speelgelegenheid in het centrum, laat te wensen over. Mijn kinderen moeten hoe dan ook een drukke straat oversteken voordat ze bij een met hondenpoep besmeurt veldje kunnen bereiken waar nauwelijks speeltoestellen zijn.

Maar ja, waarschijnlijk zal het parkeerprobleem niet opgelost worden, want de gemeente moet bezuinigen, dus extra parkeergelegenheid aanleggen zal de eerste jaren wel niet gebeuren.
Plaats reactie