Wethouder Ten Hove (SGP) kondigt vertrek aan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie Noord
Redactie
Berichten: 734
Lid geworden op: vr apr 16, 2010 21:03
Locatie: Wezep

Wethouder Ten Hove (SGP) kondigt vertrek aan

Bericht door Redactie Noord »

Persbericht gemeente Oldebroek, 27 februari 2012
Wethouder Ten Hove kondigt vertrek bij de gemeente Oldebroek aan

OLDEBROEK - Wethouder Jan ten Hove (SGP) heeft op 27 februari bekend gemaakt dat hij zijn functie als wethouder van de gemeente Oldebroek gaat neerleggen. Zijn functie als wethouder van gemeente Oldebroek vergt te veel energie.

Reden van vertrek

Wethouder Ten Hove hield zichzelf halverwege de collegeperiode de spiegel voor met betrekking tot zijn functioneren als wethouder van de gemeente Oldebroek.

"Ik ben tot de conclusie gekomen dat het voor mij lastig wordt om mijn taak als wethouder op een goede manier te blijven vervullen tot het einde van deze collegeperiode. De energie die onder andere de decentralisatiedossiers, de intergemeentelijke samenwerking, de bezuinigingen en de kerntakendiscussie vragen, is meer dan ik kan opbrengen. Ik ben van mening dat het beter is om nu te stoppen en het stokje over te geven. Tot mijn opvolger er is, blijf ik mijn functie vervullen", aldus wethouder Ten Hove.

Prettige samenwerking
Wethouder Ten Hove: "De verhoudingen binnen het college zijn goed, ik heb prettig samengewerkt met mijn collega collegeleden. Mijn aanstaande vertrek heeft niets te maken met het vertrek van de heer Kok. Ik vind het jammer dat de personeelswisselingen binnen het bestuur van onze gemeente zo talrijk zijn. Dat is niet goed voor de organisatie. Toch meen ik een goede beslissing genomen te hebben".

Portefeuille
Wethouder Ten Hove is sinds 18 mei 2010 wethouder in de gemeente Oldebroek. Zijn portefeuille bestaat uit de beleidsvelden bouwen en wonen, onderwijs, milieu, water, wet maatschappelijke ondersteuning, volksgezondheid en jeugd- en ouderenbeleid. Daarnaast neemt hij sinds het vertrek van wethouder Kok de beleidsvelden financiën, werk, inkomen en participatie en welzijn en sport waar.

Wethouder Ten Hove was SGP-raadslid voor de gemeente Oldebroek van 5 september 1978 tot en met 5 september 1995 en van 14 maart 2006 tot en met 18 mei 2010.

De fractie van SGP beraadt zich op opvolging van wethouder Ten Hove.

Afbeelding
Jan ten Hove van de SGP tijdens het verkiezingsdebat in het Dorpshuis in Wezep, 24 februari 2010.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Wethouder Ten Hove (SGP) kondigt vertrek aan

Bericht door boertje van buuten »

Het heeft er alle schijn van dat het niet al te goed gaat met het bestuur van onze gemeente. Dat is des te treuriger omdat het allemaal erg veel energie kost om nieuwe mensen in te werken en bovendien kost het al met al zeer waarschijnlijk handen vol geld. Dat geld kan in deze tijd van bezuinigingen toch 100% beter aangewend worden.
Plaats reactie