Vrachtwagenparkeerplaats Rondweg Wezep doelwit dieven

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Vrachtwagenparkeerplaats Rondweg Wezep doelwit dieven

Bericht door Redactie »

Delta Post 26 april 2007
Vrachtwagenparkeerplaats Rondweg Wezep doelwit dieven

WEZEP - De vrachtwagenparkeerplaats aan de Rondweg in Wezep is allesbehalve veilig. De afgelopen weken zijn diverse inbraken gepleegd en er werd zelfs een hele combinatie meegenomen. Lees hier verder.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
asfaltrocker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 19:14

Bericht door asfaltrocker »

Helaas, het onderwerp is niet meer te linken.

Eerder parkeerde iker vaak, nu weing meer omdat ik weer buitenland rijd, maar ben er als ik dit lees niet rouwig om.

Wat is er aan te doen, het politiebureau zit er notabene vlakbij.
Kunnen ze er geen camera's ophangen, of oom agent er eens een extra rondje langs laten rijden?
Oldebroek, gemeente Wezep.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Vrachtwagen parkeerplaats

Bericht door Bert-Jan »

Op een recent Dorpsgesprek in Wezep is dit onderwerp ook ter sprake geweest en ook staat elders in dit forumnog een oude discussie hierover.

Oldebroek heeft de afsluitbare vrachtwagen parkeerplaats aangelegd als voorziening voor betalende gebruikers. Die voorziening hoorde ook bij het verbod om geparkeerde vrachtwagens uit de woonwijken te krijgen. Als je dit wilt verbieden moet je ook een alternatief aanbieden, immers.

Het Politiebureau zit aan dezelfde weg inderdaad, maar we weten allemaal dat de diensdoende agenten niet achter het bureau zitten, maar zich ophouden in een redelijk wijde omgeving. Iets waar ik ook wel m’n wenkbrauwen over wil fronsen, maar dat ligt aan het beleid, niet aan de agenten of hun goede wil en inzet.

Wethouder Jan Klein en wijkagent De Jong hebben verteld dat er een bende actief is die het gemunt heeft op vrachtwagens en goederen. De bende lijkt heel goed ingelicht te zijn over vrachten en logistieke planningen. De Politie heeft daar (op breder niveau) een onderzoek naar lopen.

Camera bewaking, of meer persoonlijke bewaking zou inderdaad een oplossing zijn. Het vergt echter dan ook organisatie en personele inzet. Op welke manier je het ook wilt bedenken. De gemeente gaat dit niet uitvoeren met publieke gelden. Verder ligt de parkeerplaats niet midden in de bewoonde wereld, dus is de sociale controle ook vrijwel nihil.

De kans is groot dat deze parkeerplaats in de toekomst zal verdwijnen. Ik heb Jan Klein horen zeggen dat Oldebroek denkt aan parkeervoorzieningen langs of aan de wegen op de bedrijventerreinen (H2O in Hattemerbroek, dus ook). Dan staan de wagens en middelen meer in het zicht en is er een mogelijkheid dat er centrale beveiliging door de ondernemers wordt ingericht/ingehuurd.

Mooier kan ik niet brengen wat mij tot nu toe ter ore is gekomen. Wel helder en eerlijk, hoop ik?

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
Plaats reactie