Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Redactie »

Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Met veel verbazing is er een brief op de mat gevallen van Gemeente Oldebroek.

De keet in Noordeinde moet weg anders zal er een dwangmaatregel opgelegd worden.
Volgens onze mening een zeer onprofessionele brief gecorrigeerd met de pen en al helemaal niet in de Jip en Janneke taal.

Waarom moet de keet in Noordeinde weg? Volgens de jeugd van Noordeinde is dit een strategische keuze door de huidige raad om dit voor de verkiezing aan te kondigen en na de verkiezingen uit te voeren en op deze manier de schuld van dit gebeuren op elkaar te kunnen afschuiven.


Onze huidige wethouder van CDA Dhr. Maat heeft zelf poolshoogte genomen in de keet en aangegeven dat het een gezellig gebeuren is en dat wij ons geen zorgen hoefden te maken, dit is alleen ca. 2 jaar geleden, toen was dit al ter sprake.

Het zou echt zonde zijn als een accomodatie als de keet in Noordeinde zou verdwijnen, dit zou in zo'n kleine gemeenschap als Noordeinde een grote sociale schade opleveren voor de jeugdige mensen tussen de 16 en 35 jaar welke de keet bezoeken.

Klachten hebben wij als keet zelden gehad en als er klachten waren werden deze intern zeer snel opgelost omdat je in een kleine gemeenschap als Noordeinde dit niet kan veroorloven en dit het bestaan als keet snel kan bederven.

Na een telefonische reactie naar gemeente Oldebroek werd ons al snel duidelijk dat de bedoeling is dat alle keten en caravans op een zeer korte termijn gaan verdwijnen en er is zelf al een een datum in speculatie dat alle keten en caravan voor 1 september weg moeten zijn er dat nieuwe locaties strak aangepakt zullen worden.
Bezwaarschrift of beroeping mag niet gemaakt worden op de brief alleen maar een zienswijzen mogen bekend gemaakt worden, echter het betreft een illegale bebouwing en juridisch gezien kan je hier niets op inbrengen.

Waarom ? Naar onze mening spelen deze ontmoetingsplaatsen een grote sociale rol in gemeente Oldebroek en kost de gemeente ook geen geld, Dit laatste is op dit moment een hot item en er zal bezuinigd moeten worden maar waarom dan deze keuze?

Als geboren en getogen inwoner van Noordeinde heb ik altijd CDA gestemd en zou in deze situatie moeten stemmen op een medebewoner van Noordeinde (jaja wij hebben de luxe van 2 kandidaten uit Noordeinde), maar ik ben zeer teleurgesteld in de daadkracht van deze partij en zal hier ook nooit meer op gaan stemmen want er word niet eens overleg gepleegd met de bezoekers van de keet maar het probleem word neergelegd bij de grondeigenaar van de keet.

Wij betreuren deze situatie maar zullen wel in deze mee moeten gaan omdat je het strijden tegen de overheid altijd moet afleggen.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Keetbezoekers

Het huidige college regeert over zijn graf heen en wil er kennelijk nog een verkiezingsitem van maken. Mocht ABO na de verkiezingen voldoende invloed hebben dan hoeven jullie je geen zorgen te maken. Ik neem aan dat jullie niet ladderzat de buurt terroriseren en niet de "Hells Angels" uithangen.
En met die dwangsom loopt het ook wel los.

Groeten

Jan B. Kaiser
liesbert
Berichten: 28
Lid geworden op: di sep 23, 2003 10:28
Locatie: wezep

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door liesbert »

Waar heeft het gemeente bestuur last van!
De jeugd zit in een keet, caravan of hebben iets omgetoverd tot ontmoetingsplaats. Zolang de jeugd in dit soort gelegenheden zitten, zal je er ook geen overlast van hebben. Ze vernielen niets, zitten lekker bij elkaar te kletsen en naar muziek te luisteren. Ze hangen niet in het dorp of nog erger op het Winkelcentrum rond. De politie kan als het illegaal is ook nog beter in de gaten houden.
Mijn zoon een dochter zijn beiden bezoekers van een Keet. Ik weet als ouder waar ze zitten. Ik hoef me geen zorgen te maken dat ze iets vernielen of dat in elkaar geslagen worden in Zwolle. Dus ik snap als inwoner van de gemeente Oldebroek niet waar het gemeentebestuur zich druk om maakt.
Toch snap ik iets: Ze drijven alle jeugd die stemgerechtigd is, regelrecht in de armen van de Abo. Tja en ik zit erover te denken om ook op die partij te gaan stemmen.
Abo veel succes tijdens de verkiezingen.
rooie
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 07, 2009 23:34

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door rooie »

liesbert schreef:Waar heeft het gemeente bestuur last van!
De jeugd zit in een keet, caravan of hebben iets omgetoverd tot ontmoetingsplaats. Zolang de jeugd in dit soort gelegenheden zitten, zal je er ook geen overlast van hebben. Ze vernielen niets, zitten lekker bij elkaar te kletsen en naar muziek te luisteren. Ze hangen niet in het dorp of nog erger op het Winkelcentrum rond. De politie kan als het illegaal is ook nog beter in de gaten houden.
Mijn zoon een dochter zijn beiden bezoekers van een Keet. Ik weet als ouder waar ze zitten. Ik hoef me geen zorgen te maken dat ze iets vernielen of dat in elkaar geslagen worden in Zwolle. Dus ik snap als inwoner van de gemeente Oldebroek niet waar het gemeentebestuur zich druk om maakt.
Toch snap ik iets: Ze drijven alle jeugd die stemgerechtigd is, regelrecht in de armen van de Abo. Tja en ik zit erover te denken om ook op die partij te gaan stemmen.
Abo veel succes tijdens de verkiezingen.


Beste Liesbert,
Het is natuurlijk flauwekul om te zeggen ik hoef me geen zorgen te maken, ik zou me des te meer zorgen maken als mijn kinderen in zo´n keet zaten. Wat daar in de illegaliteit gebeurd kun je als ouder niet controleren of wil je elke keer komen kijken in zo´n keet. Er wordt natuurlijk de nodige alcohol genuttigd en weet ik wat nog meer ..... Als je kind naar een horecagelegenheid gaat is er nog enigzins controle op leeftijd en alcohol gebruik.
En als je je normaal gedraagt zul je niet snel in de problemen komen want de problemen ontstaan voornamelijk door alcoholmisbruik en drugmisbruik. Beter is het voor de jeugd een reguliere ontmoetingsplaats te bewerkstelligen zodat men daar onder toezicht kan vertoeven.

Beste heer Kaiser,
Vind de uitspraak wel erg makkelijk en populistisch en denk dat Uw lijstduwer de heer Verberk er professioneel een heel andere gedachte bij heeft als huisarts en ik mag aannemen U ook gezien Uw farmaceutische achtergrond.

groet Rooie
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Barry »

Beste Rooie,

Zelf heb ik het verhaal uitgaan in de reguliere uitgaansgelegenheden en het "keten" ook meegemaakt. (ik voel me heel oud als ik zo lees :wink: )

Helaas kan ik uit ervaring meedelen dat in elke uitgaansgelegenheid er mensen zijn voor wie een avondje uit moet eindigen in een knokpartij. Je zit gezellig met je vrienden aan een bar en krijgt ineens vanuit het niets een knal in je gezicht, de afzender staat te grijnzen en daagt je uit...

Geef mij maar een keet. De sociale controle in de keet is groot. Ik denk omdat iedereen weet dat als er "gedonder" komt dat ze dan hun keet kwijt zijn. Een keet draait alleen maar om gezellig met vrienden een avond samen zijn. Een drankje wordt genuttigd, een kaartje gelegd.

De druk om de keten te sluiten komt vooral bij de horeca vandaan. Begrijpelijk als je vanuit hun oogpunt kijkt. Zij lopen inkomen mis. Maar door de extreme winsten die gemaakt worden op het drinken hebben ze er zelf voor gezorgd dat de jongeren zijn gaan "keten".




Geachte heer Kaiser,

Ik geloof niet dat u dit weloverdacht heeft. Het huidige B&W heeft niet voor niets een gedoogbeleid gevoerd. Puur voor de wet klopt het van geen kant, want er is geen goed gekeurd horecagebouw, geen drankvergunning, geen hinderwetvergunning, etc. etc. Daarnaast heb je alle horecaondernemers die willen dat de wet wordt gehandhaaft en je hebt de jeugd en andere voorstanders die voor legalisering pleiten.
rooie
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 07, 2009 23:34

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door rooie »

Beste Barry,
Dan zul je wel in de verkeerde horecagelegenheden geweest zijn want ik had "vroeger" nergens last van. :) Je bagatalliseert het nu wel een beetje door te zeggen er wordt een drankje gedronken nou zeg maar gerust er wordt gezopen. Wat denk je van de brandveiligheid in zo'n keet. En natuurlijk is de horeca er tegen zeker in deze crisistijd daarom pleit ik voor een regeliere oplossing zodat de jongeren daar terecht kunnen. En als die horecagelegenheden nu ook eens wat organiseerden voor de jongeren dan was er ook geen probleem en kunnen ze meteen wat verdienen.

groet Rooie
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Mensen

Als farmaceut heb je een verantwoordelijke baan. Als je een verkeerd geneesmiddelen aflevert heb je de poppen aan het dansen. Maar daar staat tegenover dat je ook moet leren verantwoordelijkheid aan andere, dus in dit geval aan je kinderen, te moeten kunnen geven. Laat ze ook een keertje dronken worden, dan weten ze dat ze de dag erna een kater hebben. In keten is de onderlinge sociale controle doorgaans groter dan in café's waar je maar moet afwachten we je er tegenkomt. De gemeente doet er verkeerd aan het jeugdig initiatief te beknotten met allerlei zinloze regelgeving. Laat de keet maar een keertje affikken omdat de houtkachel verkeerd stond opgesteld, daar vallen heus geen doden bij, zo het al gebeurd. De brand in Volendam was echt niet de schuld van de jeugd (die waren het slachtoffer), maar van de (verantwoordelijke, oudere) beheerder/eigenaar van de horecagelegenheid.

Ik kan me nog een aardig voorval herinneren van een neefje dat op zestienjarige leeftijd bij ons kwam logeren en bij mij een vakantiebaantje had. De eerste avond wilde hij niet naar bed maar laat opblijven, video's kijken. Mij best, ik ga zelf doorgaans toch niet voor drie uur naar bed (overgehouden uit mijn tijd als werkstudent, toen ik portier was in een nachtclub aan het Leidseplein waar dames van middelbare leeftijd zich uitkleedden voor heren van middelnbare leeftijd - maar dat is weer een ander verhaal). De volgende ochtend moest hij wel om zeven uur op (ik kon lekker uitslapen). Op uitzondering van die eerste avond lag hij de rest van zijn werkvakantie elke avond zonder morren om tien uur in bed (bekaf). En als het al wat later werd, smeekte hij of hij alsjeblieft mocht gaan slapen. Met andere woorden: de wal keert het schip.

Groeten

Jan de Pedagoog
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Barry

Wat voor gedoogbeleid met een dwangsom?

Jan
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Barry »

Jan B. Kaiser schreef:Wat voor gedoogbeleid met een dwangsom?
De keten in o.a. Oosterwolde zijn een aantal jaren geleden al onderwerp van dicussie geweest, toen is besloten om te gedogen. Zie ook het bronverhaal waar wordt verteld dat Klein 2 jaar terug nog op bezoek is geweest in de keet.


Beste Rooie,

Mijn ervaringen met uitgaan heb ik opgedaan in oa Zwolle, Heerde, Oosterwolde, Nunspeet, Utrecht, Groningen, Staphorst. Het liefste ging ik naar Oosterwolde De olde tippe. Hier was de uitbater (Van de Weerd) erop gebrand om ongeregeldheden te voorkomen. In overige plaatsen, metname in de Voorstraat te Zwolle, kon ik niet anders concluderen dat het oppassen was voor typen die op ruzie uit zijn. Het zal misschien ook met uiterlijk te maken hebben, mijn brede borstkast deed altijd anders denken over mijn karakter. Ruzie zoekers, proberen natuurlijk iemand te vinden waarvan zij denken dat ie een slag terug geeft. Maar ja, dat heb ik één keer gedaan in Heerde en vervolgens stonden 20 heerdenaren ons op te wachten.

Een keet bagitaliseer ik misschien vanuit mijn optiek, maar denk je dat de jeugd die gaat stappen het niet op een zuipen zet? natuurlijk is het te duur, daarom wordt eerst ingedronken. Ga maar eens in het weekeinde om een uur of 3 in de voorstraat staan en vraag de passanten een blaadtestje te doen. Ik hoop dat u vast in de schoenen staat, want u zult schrikken.

Wel ben ik met u eens dat hier een mogelijkheid ligt voor de horeca. Een speciale avond voor jeugd, met alleen leeftijd genoten en lagere prijzen. Ik denk dat daar een mogelijkheid ligt. Maar ook denk ik dat de gemeente hier weinig kan doen, hiervoor verwijs ik naar Slash, mi heeft dit centrum ook nooit de doelen bereikt die bij de start zijn bepaald.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Redactie »

Voor alle lezers: Zoek in dit forum eens op BEM mogelijk zie de resultaten door op de link hieronder te klikken.
http://www.oldebroek.net/phpBB2/search. ... mit=Zoeken
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Arnold van de Worp
Redactie
Berichten: 108
Lid geworden op: di jul 29, 2008 20:01
Locatie: Wezep, gemeente Oldebroek
Contacteer:

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Arnold van de Worp »

Ik vind dit wel erg kinderachtig van de gemeente om de keet in Noordeinde te sluiten!

En eerlijk gezegd zie ik liever de jongeren in een keet dan op de straat of winkelcentrum, maar als er duidelijk overlast zou zijn of de categorie 'Coma Zuipers' zou ik zo'n keet pas aanpakken

en eerlijk gezegd is de(fris)drank in de horeca ook nog een stuk duurder dan in een keet, tja, de euro maakt alles weer duurder is dan mijn gedachte.

Maar uiteindelijk vind ik een keet een gezellige plek om met vrienden samen drinken en feest te vieren
ik kom dan zelf ook in een Keet en weet zelf hoe gezellig het daar is!!!
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door mrotman »

Het dorpshuis van Noordeinde moet ook beschikbaar zijn voor de jongeren. Geef het ook de functie jeugdsoos / jongerencentrum.
Dan kun je mogelijk alles volgens de regels doen.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Jan B. Kaiser »

De betrokkenen zijn inmiddels bij mij langs gekomen met de betreffende brief van de gemeente, waarin medegedeeld wordt "wij zijn voornemens een bestuurlijke dwangmaatregel op te leggen".
Ik heb daarop een antwoord geconcipiëerd en ter akkoordering voorgelegd aan betrokkenen en daar tevens het advies aan verbonden de brief van de gemeente en het antwoord openbaar te maken, daarbij een beroep doent op de publieke opinie.

Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat het de gemeente, twee weken voor de verkiezingen (de brief is 19 februari verzonden) in de bol is geslagen om een gedoogsituatie die sinds de zomer van 2007 van kracht was om te zetten in een dwangsombeleid. Is dit in het kader van het trekken van stemmen onder jongeren? Ik kan mij dit nauwelijks voorstellen.

Maar ik verbaas me inmiddels nergens meer over.

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Redactie »

concipiëren
con - ci - pië - ren
[-` pjee-]
(«Latijn) (concipieerde, h. geconcipieerd)

1. ontvangen, zwanger worden
2. een gedachte opvatten
3. ontwerpen, volgens zeker plan schetsen

Als redactie onderschatten wij de bezoekers van Oldebroek.net niet maar "geconcipiëerd" ?? Vandaar deze aanvulling hierboven. Ik ga voor betekenis 3.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Keet Noordeinde moet weg van de gemeente

Bericht door Jan B. Kaiser »

Redactie

Nu, ongetwijfeld heb je gelijk dat geconcipieerd zonder puntjes moet (ik kan ook niet alles nazoeken). Gaan jullie nu ook reageren op alle d's aan het eind van werkwoorden die t's moeten zijn en omgekeerd?
Inderdaad heb ik nog de oude HBS gevolgd, waar nog aan taalonderwijs aandacht werd besteed, hetgeen bij mij geleid heeft tot een hogere mate van eloquentie (mag je ook opzoeken) heeft geleid.

Groetjes

Jan
Plaats reactie