Waar kan ik straks mijn hond lekker laten rennen?

Geef je mening hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Waar kan ik straks mijn hond lekker laten rennen?

Bericht door Redactie »

Waar kan ik straks mijn hond lekker laten rennen?

De gemeente heeft vanaf 29 januari zes weken lang het nieuwe hondenbeleidsplan ter inzage liggen. Een plan met als doel dat overlast van honden en poep tot het verleden moet gaan behoren. Hondenbezitters hadden vaak als opmerking over de hondenbelasting dat deze niet gebruikt werd voor het hondenbeleid. Met het nieuwe plan dus wel, er zal zelfs zoveel uitgegeven worden dat er een tekort ontstaat van 18 euro per hond. Om dit tekort op te lossen is één van de mogelijkheden het verhogen van de hondenbelasting met 18 euro.

Wat krijgt de oppassende en sociale hondenbezitter daarvoor terug? Niets, waar hij waarschijnlijk al een oplossing voor heeft. Hij of zij heeft de hond al aangelijnd en op het veldje waar de hond mag loslopen goed onder controle. Ook ruimt de eigenaar de poep netjes op.
Straks mag de hond niet meer loslopen binnen de bebouwde kom en op de openbare weg. Alleen op gemeentegrond buiten de bebouwde kom mag de hond even flink rennen en spelen. Gemeentegrond buiten de bebouwde kom? En waar dat is ………ik weet het niet.
Wat vind u van de plannen van de gemeente? Een goed plan of een slecht plan wat veel kost en het probleem niet zal oplossen?

Lees hier de plannen van de gemeente.

Helaas is reageren alleen voor geregistreerde gebruikers mogelijk, maar uw mening mailen naar info@oldebroek.net kan natuurlijk ook. Uw mail wordt vertrouwelijk behandelt.
Laatst gewijzigd door Redactie op za mar 01, 2008 8:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

weinig reacties

Bericht door Redactie »

Oldebroek - Al een meer dan vier weken ligt het Hondenbeleidsplan ter inzage. De voorstellen beperken in grote mate de vrijheid van de hond. Ook hangt er een behoorlijk kostenplaatje aan de maatregelen.
Toch weinig reacties van de hondenbezitters de media en de inwoners van onze gemeente.
Zaterdag 1 maart toch een aantal artikelen in de Stentor met commentaar van een hondenbezitter:
Het 'hondenbeleidsplan' ligt nog tot dinsdag ter inzage en tot die tijd kunnen burgers bezwaar maken. Gerrit Grotenhuis uit Wezep heeft dat inmiddels als enige gedaan. "Ik vrees dat menig hondenbezitter niet beseft waar dit toe gaat leiden. De gemeente gaat hiermee voorbij aan de vrijheid en het welzijn van de hond. Ook ik ben tegen hondenpoep op straat of wandelpad, maar dit plan gaat simpelweg te ver." lees hier het hele artikel
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

vijf of zes weken

Bericht door mrotman »

De gemeente heeft het plan zes weken ter inzage liggen.
De Stentor geeft aan dat deze periode dinsdag 4 maart eindigd.
Dat is gerekend vanaf 29 januari dus maar vijf weken.
Op de website van de gemeente wordt gesproken over zes weken vanaf 29 januari, even verder staat "van 29 januari 2008 tot en met 4 maart 2008"
Jan Boer
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:43

Hondenpoep

Bericht door Jan Boer »

Vorige week iemand aangesproken op haar gedrag over dat ze haar hond laat poepen op de grasstroken waar onze kinderen voor het huis altijd spelen. In de middag kwam de man verhalen en mij eigenlijk te lijf wou en zei dat hij in het vervolg de hond altijd bij ons voor de deur zou laten poepen. Als je iemand al niet aan kunt spreken op haar gedrag en gelijk in de middag er na iemand aan de deur krijgt. Moet je je afvragen of je ergens nog wel wat over moet zeggen. Ik denk dat de overlast wordt veroorzaakt door een aantal notoire niet opruimers. In het plan dat de gemeente in wil voeren moeten de goeien onder de kwaden lijden. Er zullen al zat mensen zijn die wel de moeite nemen om de poep op te ruimen. Ik ben in ieder geval blij dat er wat aan gedaan wordt.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bezwaarmaker Oldebroek

Bericht door Redactie »

Meerdere bezwaren tegen hondenbeleidsplan.

Per mail ontving de redactie een bericht dat er ook een inwoner van Oldebroek bezwaar maakt tegen het honden beleidsplan.

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer mensen die bezwaar maken tegen het plan.

Zienswijzen indienen kan tot 11 maart!!!
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie