Burgemeester sluit woning in Wezep na het aantreffen van drugs

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Burgemeester sluit woning in Wezep na het aantreffen van drugs

Bericht door Redactie »

Persbericht gemeente Oldebroek10 december 2021

Op vrijdag 10 december 2021 heeft de burgemeester van Oldebroek een woning gesloten aan de Houthakkersweg 46 in Wezep. Dit betreft een huurwoning van woningcorporatie deltaWonen. Het politieonderzoek is opgestart nadat er een melding werd gedaan via Meld Misdaad Anoniem. De sluiting van de woning vond plaats vanwege het aantreffen van drugs, waaronder de drugs 3-MMC.

Burgemeester Haseloop: ‘’Het afgelopen jaar heb ik mij als burgemeester, mede namens burgemeesters uit andere gemeenten, ingezet om de drugs 3-MMC op de Opiumlijst te krijgen zodat we hier handhavend tegen kunnen optreden. Het in huis hebben en verhandelen van drugs, en dat geldt voor elke strafbaar gestelde drugs, is een zeer ernstige overtreding. Vanwege de vele verhalen die ik ken over de verschrikkelijke gevolgen van deze drugs vind ik het extra belangrijk om te benoemen dat we nu, als gemeente én woningcorporatie samen kunnen optreden tegen deze drugs en dat dus ook doen’’.

Adjunct-directeur Wonen Martijn Sweitser van deltaWonen is er ook duidelijk over: ‘’We staan gezamenlijk achter het protocol. Onze samenwerking versterkt de preventieve werking. Het gaat hier naast een strafbaar feit ook om ondermijning van het huurcontract. En daar treden we tegen op’’. De woning is gesloten voor een periode van drie maanden.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie