Op de website van de Openbare Bekendmakingen door de gemeente Oldebroek staat het Verkeersbesluit gereserveerde parkeerplaats voor opladen elektrische en hybride voertuigen op parkeerplaatsen in de gemeente Oldebroekhttps://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/opladen/boete-voor-lang-parkeren-op-laadplek schreef:Parkeer je een elektrische- of hybride auto op een openbare laadplek zónder deze aan de lader te leggen en te activeren? Dan kun je wel boete krijgen. Dit geldt ook als je je benzineauto daar parkeert.
Nu was ik in de veronderstelling dat bij gebrek aan parkeerplaatsen het ook toegestaan is om tijdelijk gebruik te maken van een parkeerplaats met laadmogelijkheid voor elektrische voertuigen met een fossiele-brandstof-auto. Goed om te weten dat dit niet mag, een bekeuring zit ik niet op te wachten.
Naast mijn woning zijn vorig jaar twee parkeerplaatsen laadplaatsen geworden. Met de kans op een bekeuring realiseer ik mij dat dat van de zes parkeerplekken voor drie woningen er nog vier vrije parkeerplekken over zijn!! Dit vind ik wel erg weinig parkeerplaatsen.

Correctie: het zijn in totaal zes inplaats van vijf parkeerplaatsen