Opmerkingen van Jan Boer

Plaats reactie
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Opmerkingen van Jan Boer

Bericht door Redactie West »

Hondenpoep, Kunstgras en oversteek bij de Boni

Hondenpoep
Bij 49% van de inwoners van de provincie Gelderland schijnt dit onderwerp op nummer 1 in de ergernissen top 10

In de gemeente Oldebroek dient ook een hondenpoepbeleid te komen. De
politiek dient zich daar maar eens over uit te spreken.

Hebben de diverse politieke partijen daar wat over opgenomen in hun
verkiezingsprogramma en gaan ze er wat aan doen?

Of zijn de honden in de gemeente Oldebroek een mooie melkkoe en alleen maar goed voor het mede sluitend maken van de begroting.

Het stukje over hondenpoep zou op dit moment niet misstaan bij de
actualiteit van dit moment.

Kunstgras
Ook zou ik wel eens willen weten hoe de politieke partijen staan ten
opzichte van de aanleg van kunstgras op de diverse sportparken in onze
gemeente.

Diverse keren deze winter zijn woensdagmiddagtrainingen afgelast vanwege de
gesteldheid van de velden. Kunstgras zou in dit geval uitkomst bieden.


Gevaarlijke oversteek
Ook wordt er al jaren gepraat over het veiliger maken van de oversteek bij de Boni op de Zuiderzeestraatweg.

Zelf ben ik op een avond al een keer aangereden op dit kruispunt. Met
gelukkig alleen wat niet noemenswaardige schade aan de fiets.

De geplaatste middengeleider in juli 2004 ontneemt de automobilisten daar het zicht richting de Ruitersveldweg.

Het kan toch niet zo wezen dat er eerst een slachtoffer moet vallen of valt
te betreuren. Voorkomen is in dit geval beter dan.

Groet Jan Boer
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Hondenpoep een grote ergernis, dat kun je wel stellen. Waar komt die overlast door. Nee, niet door de honden, maar door hun baasjes.

Volgens mij is dit onderwerp ook besproken bij het recentelijke lijstrekkers debat op 2 maart bij LOCO, of i.i.g. de wijze waarop de politiek (Jan Klein, Wethouder PvdA) met dergelijke straat/wijk problemen wil omgaan. De politiek heeft inmiddels al wat ervaring met het vergaderen met mensen uit de buurt waar zich problemen voor doen. Voordat de politiek standpunten gaat innemen in dergelijke plaatselijke problemen moeten de inwoners eerst zelf inspraak hebben, met elkaar debatteren en misschien wel zelf al met de oplossingen komen. Dat werkt natuurlijk het best.

Kunstgras op de sportvelden. Weer moet ik verwijzen naar Jan Klein die riep dat hij dat als mogelijkheid ziet voor zijn plannen om het jeugdbeleid te koppelen aan de sportverenigingen. De lokale sportverenigingen kunnen een hele grote rol spelen in (een betere dan de ambtelijke vaak) en daar is iets voor te regelen. Dat er dan middelen naar de verenigingen moeten is dan 1+1=2. Uw vraag qua partij dan ook meteen beantwoord.

Ook over de Boni-kruising werden uitspraken over gedaan door Jan Klein in het lijstrekkers debat. Volgens hem waren daar al meerdere wijzigingen aangebracht, maar is er nog steeds een probleem dat het openbaar vervoer ook over deze route gaat, dat beperkt de mogelijkheden van het afremmen van personenauto’s.

Ik zie Dhr. Boer’s probleem. De wijk achter de Boni is groot en veel kinderen moeten naar “het oude dorp” voor de scholen. Ik steek daar zelf ook vaak genoeg over bij het zebrapad aldaar en inderdaad, ze rijden je gewoon van de weg af. Stoppen voor een zebrapad is natuurlijk ook allesbehalve stoer.

Oplossing, hmmmm…. Heropvoeding weggebruikers (dus vaak gewoonweg Wezepers) of verkeerslichten dan maar.

Misschien dat anderen nog prachtige oplossingen zien voor dergelijke problemen. Ik ben benieuwd.

Groet,

Bert-Jan
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Buslijn 100 blijft op de ZZstraatweg

Bericht door Bert-Jan »

Bericht hieronder overgenomen uit De Stentor:

Haltes buslijn 100 in Wezep opgeknapt
door MARLIJN DINGSHOFF


10 JUNI 2006 - WEZEP - Buslijn 100 blijft niet alleen over de Zuiderzeestraatweg in Wezep rijden, de provincie Gelderland laat de haltes in het dorp ook opknappen.
De provincie was in 2004 van plan de buslijn tussen Harderwijk en Zwolle in Wezep niet langer over de Zuiderzeestraatweg te laten rijden, maar via de Noordelijke Rondweg. Dat zou een tijdwinst opleveren, wat gunstig zou zijn omdat de lijn onderdeel werd van het zogenoemde snelnet.

Na ruim 900 protesten van inwoners uit Wezep en aandringen van de gemeente Oldebroek, besloot de provincie eind vorig jaar de bestaande route van lijn 100, via het centrum van Wezep, te handhaven.

De gemeente heeft nu van de provincie bovendien subsidie gekregen de route van de bus in Wezep zo aan te passen dat lijn 100 snel genoeg door het dorp kan rijden. Ook worden de haltes aan de Zuiderzeestraatweg aangepast: ze krijgen een opknapbeurt en er worden informatiepanelen bij geplaatst, zodat de haltes er net zo uitzien als andere snelnethaltes.


Nou, nu kan die discussie over de veilige oversteek bij de Boni gestaakt worden? 900 protesten tonen aan dat het openbaar vervoer op de ZZstraatweg belangrijker geacht wordt dan een veilige oversteek.

Het openbaar vervoer zal namelijk niet echt gelukkig zijn met rotondetjes, verkeersheuvels en smalle doorgangetjes.

De democratie heeft gewonnen (?)

Groet,

Bert-Jan Dokter
asfaltrocker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 19:14

Bericht door asfaltrocker »

Ze moeten de kruising bijde Boni gewoon overzichtelijk maken.
Nu zie je niks uit de zijstraten komen door de heggen en bomen die er staan.
Zelfs als je gestopt bent is de kans groot dat je een fietser over het hoofd ziet, met name van de kant van het 'oude' dorp.

Je kunt er wel weer betuttelende heuveltjes, drempeltjes en wegversmallinkjes aanleggen, maar afgezien van (nog) meer schade aan de wielophanging van jeauto is ook het bezorgende vrachtverkeerdaar niet gelukkig mee.
Nederland wordt al zo creatief dichtgedrempeld...
Oldebroek, gemeente Wezep.
drh
Berichten: 11
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 20:44
Locatie: Wezep

Bericht door drh »

80% van de mensen stopt niet voor de kruising terwijl het wel verplicht is.
Als nu eens de politie daar ging controleren (i.p.v op de stationsweg over het spoor waar je nog geen kip kan doodrijden en zit te azen op die paar kilometer te hard) Dat levert veel meer op 80 euro per keer. Dan zou ook de oversteek van fietsers en voetgangers veel veiliger worden. :wink:
Saint P.
Berichten: 19
Lid geworden op: do apr 13, 2006 20:20
Locatie: Wezep

Re: Opmerkingen van Jan Boer

Bericht door Saint P. »

redactie west schreef:Hondenpoep, Kunstgras en oversteek bij de Boni

Hondenpoep
Bij 49% van de inwoners van de provincie Gelderland schijnt dit onderwerp op nummer 1 in de ergernissen top 10

In de gemeente Oldebroek dient ook een hondenpoepbeleid te komen. De
politiek dient zich daar maar eens over uit te spreken.

Hebben de diverse politieke partijen daar wat over opgenomen in hun
verkiezingsprogramma en gaan ze er wat aan doen?

Of zijn de honden in de gemeente Oldebroek een mooie melkkoe en alleen maar goed voor het mede sluitend maken van de begroting.

Het stukje over hondenpoep zou op dit moment niet misstaan bij de
actualiteit van dit moment.
Er is toch een beleid binnen de gemeentelijke overheid over huisdieren en daar betalen de hondebezitters toch aan mee. ?
Ik denk dat het deels schort aan de uitvoering van het beleid, en dat de gemeentelijke uitvoeringsaparataat daar ook nu eens werk van zou moeten maken.

Daarnaast mogen burgers elkaar ook aanspreken op verkeerd gedrag. Dus een hondenbezitter die de sjit voor een ander laat liggen, moet aangesproken worden op zijn gedrag. En niet alleen door de handhavers, maar ook door onze medeburgers. We hoeven toch niet alles aan de overheid over te laten.. Burgers neem je eigen initiatief en laat je niet weerhouden door gemeente.

redactie west schreef: Kunstgras
Ook zou ik wel eens willen weten hoe de politieke partijen staan ten
opzichte van de aanleg van kunstgras op de diverse sportparken in onze
gemeente.

Diverse keren deze winter zijn woensdagmiddagtrainingen afgelast vanwege de
gesteldheid van de velden. Kunstgras zou in dit geval uitkomst bieden.
Kunstgras ? Gaan we daar gemeentelijke gelden aanbesteden ?,Lijkt me van niet.. Als er kunstgras moet komen, moeten de verenigingen dat zelf organiseren en betalen. Maar ja, wat komt er na kunstgras, een verwarmde overdekking, want er kan ook wel eens sneeuw komen ????
Ik kan me niet voorstellen dat dat prioriteit heeft ?, Naar mijn mening zouden alle politieke partijen moeten roepen, Kunstgras prima, maar uit de eigen kas van de verenigingen.

redactie west schreef:
Gevaarlijke oversteek
Ook wordt er al jaren gepraat over het veiliger maken van de oversteek bij de Boni op de Zuiderzeestraatweg.

Zelf ben ik op een avond al een keer aangereden op dit kruispunt. Met
gelukkig alleen wat niet noemenswaardige schade aan de fiets.

De geplaatste middengeleider in juli 2004 ontneemt de automobilisten daar het zicht richting de Ruitersveldweg.

Het kan toch niet zo wezen dat er eerst een slachtoffer moet vallen of valt
te betreuren. Voorkomen is in dit geval beter dan.

Groet Jan Boer
Tja, dit zou wel een kernpunt van gemeentlijk beleid moeten zijn..

Echter ik vraag me af, voor hoeveel veiligheidsmaatregelen is voldoende om 100% veiligheid te krijgen. Hoe meer de gemeente regelt, hoe minder de burger zelf uit zijn doppen kijkt, en hoe minder de burger zelf zijn verantwoordelijkheid neemt.

Tja, en dat gedeelte van de zuiderzeestraatweg is nog steeds doel van wisselende gemeentelijke plannen. Durven ze daar nu echte keuzes te maken ?
Geheel op persoonlijke titel, en geheel uit mijn eigen belevingswereld..
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

reactie

Bericht door Bert-Jan »

Over het gedeelte hondenpoep en ‘aangrenzende problemen’ wil ik eens verwijzen naar een column die ik ooit heb geschreven, dan hoef ik dat verhaal niet nog eens dunnetjes over te doen. Lees: ‘Praat, geen poep’ hier.

Ik ben het met Saint P. eens dat het wijzen met het vingertje naar het gemeente bestuur wel heel erg kort door de bocht is.

Over dat kunstgras ben ik het niet eens met Saint P. omdat ik daar opties in zie. Het jeugdbeleid in z’n algemeenheid én in de gemeente Oldebroek verdient modernisering en actualisering. Ik denk dat sportverenigingen veel kunnen beteken bij jeugdbeleid aan ‘de voorzijde’. Als je verenigingen daarvoor wilt belonen en middelen geven, dan is kunstgras dus inzetbaar op de onderhandelingstafel. Die financiële middelen daarvoor kunnen onttrokken worden aan het bureaucratische deel van het huidige jeugdbeleid, omdat daar een te groot dele van het beschikbare geld verdwijnt voordat er überhaupt iets direct met jongeren is ondernomen.

Zie trouwens de topics die al gaan over het onderwerp Jeugdbeleid en laten we daar die discussie verder voeren om het overzicht te behouden en doublures te voorkomen:

Jeugdbeleid van deze tijd

De oversteek bij de Boni zal geen noemenswaardige veranderingen ondergaan. De buslijn 100 is gered door inzet van de Gemeente Oldebroek en een handtekening actie van de burgers. Het Oldebroeker CDA heeft, volgens eigen zeggen, alle communicatieve en contactuele zeilen bijgezet om dat proces flink te ondersteunen. De buslijn blijft en dat is heel bepalend voor de voortgang van deze discussie.

De buslijn vergt een optimale doorgang, dus vergeet verdere snelheidsbeperkende of verkeersluwe mogelijkheden maar alvast.

Ik houd m’n hart vast voor het feit dat er een keer een voetganger of fietser geschept wordt, maar niet vanwege de onveiligheid van de kruising, maar het vaak zo onveilige of onnadenkende gedrag van weggebruikers. Het verkeer op de ZZstraatweg heeft daar immers een STOP gebod. Ik weet niet of een ieder zich zijn/haar rijlessen en theorie examen kan herinneren, maar dat bord met die punt naar beneden betekent: Stoppen en stilstaan!

Als je eenmaal stilstaat heb je echt voldoende overzicht over alle rijrichtingen. Als je de heggen aan de zijkanten van het fietspad weghaalt krijg je het volgende effect van de autorijders: Doorrollen, even snel kijken en doorscheuren. Dat lijkt overzichtelijk, maar is veel gevaarlijker.

Wie maakt het onveilig? De mens! Wie lost dat op? Diezelfde mens! Of blijft iedereen aan de ene kant schreeuwen om maximale verkeersbelemmerende mogelijkheden en gelijktijdig om een zo scheurvriendelijk mogelijk wegdek? Dat slurpt belastinggelden, maar levert nooit die 100% oplossing op.

Tot zover mijn mening op bovenstaande.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Saint P.
Berichten: 19
Lid geworden op: do apr 13, 2006 20:20
Locatie: Wezep

Re: reactie

Bericht door Saint P. »

Bert-Jan schreef:Over het gedeelte hondenpoep

Over dat kunstgras ben ik het niet eens met Saint P. omdat ik daar opties in zie. Het jeugdbeleid in z’n algemeenheid én in de gemeente Oldebroek verdient modernisering en actualisering. Ik denk dat sportverenigingen veel kunnen beteken bij jeugdbeleid aan ‘de voorzijde’. Als je verenigingen daarvoor wilt belonen en middelen geven, dan is kunstgras dus inzetbaar op de onderhandelingstafel. Die financiële middelen daarvoor kunnen onttrokken worden aan het bureaucratische deel van het huidige jeugdbeleid, omdat daar een te groot dele van het beschikbare geld verdwijnt voordat er überhaupt iets direct met jongeren is ondernomen.

Zie trouwens de topics die al gaan over het onderwerp Jeugdbeleid en laten we daar die discussie verder voeren om het overzicht te behouden en doublures te voorkomen:

Jeugdbeleid van deze tijd

De oversteek bij de Boni zal geen noemenswaardige veranderingen ondergaan. De buslijn 100 is gered door inzet van de Gemeente Oldebroek en een handtekening actie van de burgers. Het Oldebroeker CDA heeft, volgens eigen zeggen, alle communicatieve en contactuele zeilen bijgezet om dat proces flink te ondersteunen. De buslijn blijft en dat is heel bepalend voor de voortgang van deze discussie.

De buslijn vergt een optimale doorgang, dus vergeet verdere snelheidsbeperkende of verkeersluwe mogelijkheden maar alvast.

Ik houd m’n hart vast voor het feit dat er een keer een voetganger of fietser geschept wordt, maar niet vanwege de onveiligheid van de kruising, maar het vaak zo onveilige of onnadenkende gedrag van weggebruikers. Het verkeer op de ZZstraatweg heeft daar immers een STOP gebod. Ik weet niet of een ieder zich zijn/haar rijlessen en theorie examen kan herinneren, maar dat bord met die punt naar beneden betekent: Stoppen en stilstaan!

Als je eenmaal stilstaat heb je echt voldoende overzicht over alle rijrichtingen. Als je de heggen aan de zijkanten van het fietspad weghaalt krijg je het volgende effect van de autorijders: Doorrollen, even snel kijken en doorscheuren. Dat lijkt overzichtelijk, maar is veel gevaarlijker.

Wie maakt het onveilig? De mens! Wie lost dat op? Diezelfde mens! Of blijft iedereen aan de ene kant schreeuwen om maximale verkeersbelemmerende mogelijkheden en gelijktijdig om een zo scheurvriendelijk mogelijk wegdek? Dat slurpt belastinggelden, maar levert nooit die 100% oplossing op.

Tot zover mijn mening op bovenstaande.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Bert-Jan,

Over een punt zijn we het eens..

Over het kunstgras ben ik het niet met je eens. Ja het jeugdbeleid moet op de schop, maar of kunstgras voor sportverenigingen de geeigende middel is, waar je maar een beperkte deel van de sportende jeugd bereikt vind ik een zeer verkeerde investering van publieke gelden.

Steek dan het geld in een echte ontmoetingsruimte voor de jeugd, en dan heb ik het niet over slash-achtige omgevingen. Dus die discussie ga ik graag met het "bestuur, politiek en verenigingen" aan.. ook in de betreffende topics op dit forum.

Over de oversteek bij de Boni.
Die plek vind ik een gekunstelde verkeersdoorgang. Alle beginselen rond een veilige verkeersdoorstromingen worden daar getart. En dat komt ook door halfslachtige beleid rond de zuiderzeestraatweg, waar deels de gemeente en deels de provincie en ook grotendeels de burgers zelf voor verantwoordelijk zijn.

De ondernemer Boni, moet ook zijn bijdrage leveren aan een veilige toegang tot haar pand. En dat betekend ook zorgen voor voldoende parkeer plaatsen, goede laad en los plaatsen en vrachtwagens die zich aan de spelregels houden.
Geheel op persoonlijke titel, en geheel uit mijn eigen belevingswereld..
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Baasjes opgelet! Regels voor de hond

Bericht door Bert-Jan »

Onderstaande is te lezen op de website van de Gemeente Oldebroek (5 september 2006).
Welke regels gelden voor het aanlijnen van honden? Waar mag een hond wel of niet poepen? Wat kan er tegen gevaarlijke honden worden gedaan? In de Algemene Plaatselijke Verordening zijn regels opgenomen over deze onderwerpen. Deze regels willen we hieronder graag even onder uw aandacht brengen.
Hoe zit het met het aanlijnen van een hond? Als een hond binnen de bebouwde kom op openbaar terrein komt, bijvoorbeeld op de weg, op paden en in parken en plantsoenen, dan moet de hond aangelijnd zijn. Op kinderspeelplaatsen, in zandbakken of speelweiden die openbaar zijn mag een hond in het geheel niet komen. Buiten de bebouwde kom hoeft de hond niet aangelijnd te zijn. Een hond moet altijd voorzien zijn van een halsband of identificatiemerk, zodat de eigenaar of houder altijd te achterhalen is. Op privé-terrein hoeft een hond niet aangelijnd te zijn. Maar dan mag het niet zo zijn dat die hond zomaar de openbare weg op kan lopen.

Wat betreft de verontreiniging is het volgende geregeld. Honden mogen niet poepen op de stoep, op kinderspeelplaatsen, zandbakken of speelweiden die openbaar zijn en op andere plekken waar mensen lopen. Poepen op die plaatsen is echter niet strafbaar als de eigenaar of houder van de hond er voor zorgt dat de uitwerpselen onmiddellijk worden verwijderd.

Wanneer honden als gevaarlijk of hinderlijk worden aangemerkt, dan kan het college van burgemeester en wethouders een aanlijngebod of een aanlijn- en muilkorfgebod opleggen. De eigenaar of houder van een hond is verplicht daaraan gevolg te geven. Daarnaast is er een landelijke regeling waarbij het houden van sommige, als gevaarlijk bekend staande hondenrassen is verboden.
Soms worden geluiden van de straat gehoord tot ín het gemeentehuis, blijkbaar ;-)

Groet,

Bert-Jan Dokter
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Re: Buslijn 100 blijft op de ZZstraatweg

Bericht door Stefan »

Bert-Jan schreef:Bericht hieronder overgenomen uit De Stentor:

Haltes buslijn 100 in Wezep opgeknapt
door MARLIJN DINGSHOFF


10 JUNI 2006 - WEZEP - Buslijn 100 blijft niet alleen over de Zuiderzeestraatweg in Wezep rijden, de provincie Gelderland laat de haltes in het dorp ook opknappen.
De provincie was in 2004 van plan de buslijn tussen Harderwijk en Zwolle in Wezep niet langer over de Zuiderzeestraatweg te laten rijden, maar via de Noordelijke Rondweg. Dat zou een tijdwinst opleveren, wat gunstig zou zijn omdat de lijn onderdeel werd van het zogenoemde snelnet.

Na ruim 900 protesten van inwoners uit Wezep en aandringen van de gemeente Oldebroek, besloot de provincie eind vorig jaar de bestaande route van lijn 100, via het centrum van Wezep, te handhaven.

De gemeente heeft nu van de provincie bovendien subsidie gekregen de route van de bus in Wezep zo aan te passen dat lijn 100 snel genoeg door het dorp kan rijden. Ook worden de haltes aan de Zuiderzeestraatweg aangepast: ze krijgen een opknapbeurt en er worden informatiepanelen bij geplaatst, zodat de haltes er net zo uitzien als andere snelnethaltes.


Nou, nu kan die discussie over de veilige oversteek bij de Boni gestaakt worden? 900 protesten tonen aan dat het openbaar vervoer op de ZZstraatweg belangrijker geacht wordt dan een veilige oversteek.

Het openbaar vervoer zal namelijk niet echt gelukkig zijn met rotondetjes, verkeersheuvels en smalle doorgangetjes.

De democratie heeft gewonnen (?)

Groet,

Bert-Jan Dokter
Leuk en aardig die plannen, maar tot nu toe is er nog steeds NIKS aan gebeurt. Nog steeds de zelfde bushaltes, nog steeds geen informatiepanelen, niks. N-I-K-S :) Absurt..
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Informatiebijeenkomst Oversteekplaatsen ZZtraatweg Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Informatiebijeenkomst Oversteekplaatsen Zuiderzeestraatweg te Wezep

De gemeente heeft nieuwe informatie over de oversteekplaatsen aan de Zuiderzeestraatweg in Wezep. Ik neem aan dat Dorpscontactambtenaren Frans Hoogenraad (ook verkeerskundige ambtenaar van Oldebroek), Martine Boon én wethouder Jan Klein visie of plannen hebbn.

Voor diegenen die dit onderwerp raakt, er een mening over hebben of wel eens willen weten wat de gemeente er nu van visie op los zal laten: Tot woensdag 11 juli om 19:15 uur in het Dorpshuis in Wezep !

Bericht van de gemeente Oldebroek luidt:
Tijdens de dorpsavond van 16 april jl is beloofd voor de zomer terug te komen met de plannen voor een aantal oversteekplaatsen aan de Zuiderzeestraatweg te Wezep.

U bent van harte welkom op woensdag 11 juli 2007 in het Dorpshuis te Wezep

Aanvang 19.30 uur. Ontvangst met koffie vanaf 19.15 uur
Ik zie u woensdagavond? ;-)

Groet,

Bert-Jan Dokter
PvdA Oldebroek - Wezep
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Verkeerssituatie Zuiderzeestraatweg Wezep (verslag 11 juli)

Bericht door Bert-Jan »

(Droevige) Opkomst op de informatie bijeenkomst in het dorpshuis in Wezep op woensdag 11 juli:

- 1 Wethouder + 2 ambtenaren
- 7 Wezeper burgers (waarvan er 1 voortijdig de bijeenkomst verliet)
- 1 PvdA raadslid uit hattemerbroek
- 1 PvdA commissielid uit Wezep

Woensdagavond 11 juli kwam de gemeente Oldebroek informatie brengen in het wezeper dorpshuis over de veel besproken verkeerssituatie op de Zuiderzeestraatweg in Wezep. Men ontwikkelt nieuwe plannen voor de algehele verkeerssituatie en verwacht al in het najaar van 2007 aan de slag te gaan met uitvoer van concrete ideeën.......

Wethouder Klein en zijn afdeling op het Oldebroeker gemeentehuis hebben zich blijkbaar de geluiden en kritieken uit de samenleving aangetrokken. Tijdens het laatste dorpsgesprek zijn er immers de nodige opmerkingen gemaakt over de onveilig geachte kruising bij de Boni in Wezep.

........Men wist te melden dat er onderzoeken gestart zullen worden naar de algehele verkeerssituatie en welke oplossingen daarvoor denkbaar zijn. Die onderzoeken worden (mede) uitgevoerd door externe verkeersdeskundigen.....

.......Rotonde
Bij de kruising van de Gerbrandystraat en de Veluwelaan wordt een oude gedachte nieuw leven ingeblazen. Oldebroek opteert voor een rotonde op die plek. Verder worden fietspaden en bushaltes opnieuw ingedeeld, zodat die situaties voorzien in een veiliger en overzichtelijker aansluiting. De belijning op de Zuiderzeestraatweg wordt nog dit jaar aangepast op de verkeerssituatie en de actuele eisen......
Lees het gehele verslag én download de gebruikte presentatie hier

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
Plaats reactie