Een volledig christelijk college: ABO bedankt!

Fransje

Re: Een volledig christelijk college: ABO bedankt!

Bericht door Fransje »

Barry schreef:Beste Fransje,
En ja, Fransje, ik geloof ook niet dat we de komende 4 jaar de supermarkt op zondag open zullen zien gaan, dus raad ik je aan om een diepvries te komen en de zorgen dat je bbq vlees in voorraad hebt. De boodschappen kun je ook 's avonds doen. Toen ik nog op mezelf woonde en 48 uur per week werkte deed ik de boodschappen altijd op weg van werk naar huis. Misschien ook iets voor jou?

........ en dat is nu precies wat ik bedoel. Nu wordt er al voor mij een voorbeeld gegeven dat ik niet mag doen met m'n vrije zondag zoals ik het zou willen. Ik wordt nu al geadviseerd om doordeweeks m'n boodschappen te doen :(
Daar kom ik dan aan vanuit Harderwijk op m'n wielrenfiets ruikend naar zweet in mijn fiestoutfit. Waar moet ik dan m'n vlees allemaal laten?

De laatste keer (vorig jaar zomer) reed ik met een vriendenstel (die hebben een auto) naar deventer waar we de inkopen even deden. Daar zijn een aantal supermarkten een uur of 4 open op zondag. .....En ik was niet de enige die daar liep.

Ik wil graag m'n kleine diepvriezer behouden en ik heb geen zin om zonder bagagedrager grote voorraden mee te nemen. Ook wil ik niet verplicht worden om een grote (dure) vriezer te kopen.
Ik wil graag naar een winkel kunnen waar ik naar toe kan als dat nodig is. En als iemand die dag niet naar die winkel wil dan respecteer ik dat ook.
Barry

Bericht door Barry »

ter verduidelijking,

Als jij op zondag naar de supermarkt wilt, zal ik je niet tegenhouden. Ik bedoelde alleen dat ik ook niet verwacht dat de supermarkt de komende jaren op zondag zal openen en stel daarom voor om er het beste van te maken.

Maar misschien met een petitie of zoiets, zou je de regerende partijen kunnen duidelijk maken dat er behoefte is aan zondagse opening van de supermarkten.
Wim S

Bericht door Wim S »

Wat een zinloze discussie, om op zondag je boodschappen te kunnen doen. Je kunt je boodschappen ook digitaal doen, zelfs laten thuisbezorgen. Ik zie het probleem niet. Of liever gezegd ik wil het "probleem" niet zien. Denk je werkelijk dat er een grote behoefte is binnen deze gemeente om op zondag je boodschappen te kunnen doen? Of moeten winkeliers voor de kleine minderheid hun personeel inzetten, duur betalen, voor anderhalve klant. Die dan ook weer binnen komt rennen vlak voor sluitingstijd en zeurt dat wat hij wil hebben net uitverkocht is.
Barry

Bericht door Barry »

Beste Wim,

Het hekele punt is nu, dat de huidige gemeenteverordeningen het verbieden om op zondag de supermarkt te openen. Fransje zou dit verbod graag opgeheven zien.

Als het verbod is opgeheven dan is het aan de winkeliers om te beoordelen in hoevere het rendabel zal zijn om op zondag de winkel (deels) te openen.

Zelf denk ik dat als de supermarkten op zondag open gaan, er nog steeds voldoende klandizie zal komen, omdat er altijd mensen zijn die graag dagelijks de boodschappen doen en regelmatig misgrijpen op zondag.
mrotman
Beheerder
Contacteer:

Bericht door mrotman »

Als het dan druk wordt op de zondag, heb je als winkelpersoneel één keer in drie a vier weken een zondag vrij. Kunnen ze ook eens op zondag winkelen.
Fransje

Bericht door Fransje »

Wim S schreef:Wat een zinloze discussie, om op zondag je boodschappen te kunnen doen. Je kunt je boodschappen ook digitaal doen, zelfs laten thuisbezorgen. Ik zie het probleem niet. Of liever gezegd ik wil het "probleem" niet zien. Denk je werkelijk dat er een grote behoefte is binnen deze gemeente om op zondag je boodschappen te kunnen doen? Of moeten winkeliers voor de kleine minderheid hun personeel inzetten, duur betalen, voor anderhalve klant. Die dan ook weer binnen komt rennen vlak voor sluitingstijd en zeurt dat wat hij wil hebben net uitverkocht is.
We praten niet over een complete koopzondag voor wezep!
Het gaat puur om het openen van een levensbehoeftewinkel voor een paar uur.
Desnoods wisselen de 2 supermarkten (meer hebben we er niet) elkaar af zodat ze om en om vrij hebben op zondag.
En ''uitverkocht'' hoeft niet te gebeuren. Dit is planning van het management.

Zoals Barry eerder ook al schreef moet dit kunnen:
''Maar de noodzakelijke werkzaamheden: zorg, voedselvoorziening etc moeten altijd door kunnen gaan. Ook dit komt duidelijk naar voren uit de bijbel.''

Ik hoef echt geen TV of schoenen of juwelen te kopen op die dagen. Mensen die dit wel willen moeten dit ook zelf weten omdat ik niet aan de vrijetijdsbesteding van anderen wil komen. Dan kunnen ze door naar Zwolle waar iedere eerste zondag van de maand een koopzondag is.
Plaats reactie